بهترین فیلم‌ها و سریال‌های کره‌ای با بازی درخشان «سون یه جین»

بهترین فیلم‌ها و سریال‌های کره‌ای با بازی درخشان «سون یه جین»

سون یه جین در حال حاضر یکی از شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین بازیگران زن کره‌ای است. در اینجا فهرستی از بهترین سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی او را ملاحظه می‌کنید.

کد خبر : ۱۹۵۵۰۸
بازدید : ۱۱۲۱۴

فرادید| سون یه-جین، بازیگر 42 سالۀ کره‌ای است که بیشتر مخاطبان او را به خاطر نقش معروفش در درام کره‌ای «سقوط آزاد عشق» می‌شناسند. اما سون قبل از آن هم یکی از معتبرترین بازیگران زن در کره جنوبی بود. او در سال ۲۰۰۰ با صداپیشگی در یک فیلم کار خود در سینما را آغاز کرد، اما در سال 2003 با نقش‌هایی که در سریال‌های تلویزیونی «بوی تابستان» و فیلم سینمایی «کلاسیک» بازی کرد به شهرت رسید.

به گزارش فرادید؛ از آن زمان، سون به عنوان یک بازیگر مشهور و محبوب به فعالیت حرفه‌ای خود ادامه داده است. او در ژانرهای مختلفی از آثار مهیج گرفته تا درام‌های تاریخی و حتی کمدی‌های عاشقانه ایفای نقش کرده و دامنه وسیعی از توانایی‌های خود را نشان داده است. در اینجا برخی از بهترین فیلم‌های سینمایی و سریال‌های سون یه جین را مرور می‌کنیم.

1. ذائقه شخصی  (Personal Taste)

سلیقه

لی مین-هو و سون یه-جین یک زوج درخشان را در سریال «ذائقه شخصی» که در سال ۲۰۱۰ پخش شد، شکل داده‌اند. در این سریال، سون یه-جین نقش یک طراح مبتدی را بازی می‌کند که تا کنون در حرفه‌اش موفقیتی کسب نکرده است. وقتی نامزدش هم او را ترک می‌کند، قلبش شکسته می‌شود و تصمیم می‌گیرد که دیگر وارد روابط عاشقانه نشود. اما وقتی مسیر زندگی‌اش با یک معمار (با بازی لی) تلاقی می‌کند، نه تنها از لحاظ عاشقانه بلکه از نظر حرفه‌ای نیز زندگی‌اش به کلی تغییر می‌کند.

2. دزدان دریایی  (The Pirates)

دزدان

فیلم ماجراجویانه «دزدان دریایی» که در سال ۲۰۱۴ ساخته شده، توانایی سون یه-جین برای بازی در نقش‌های متفاوت را به رخ می‌کشد. داستان این فیلم در دوران آغاز سلسله جوسئون اتفاق می‌افتد. امپراتور مینگ به دیپلمات‌های جوسئون یک مهر سلطنتی اهدا می‌کند، اما در راه بازگشت به جوسئون، یک نهنگ آن را می‌بلعد. جایزه‌ای برای کسی که بتواند مهر را از نهنگ پس بگیرد تعیین می‌شود و این باعث می‌شود شخصیت‌های مختلفی برای دریافت آن جایزه به میدان بیایند. این ماجرا منجر به تلاقی رئیس دزدان کوهستان با کاپیتان زن دزدان دریایی (با بازی سون) و آغاز نبردی برای دستیابی به مهر می‌شود.

3. کلاسیک  (The Classic)

کلاسیک

فیلم «کلاسیک» یک ملودرام به کارگردانی کوآک جائه-یونگ است که قبلاً فیلم موفق «دختر پرروی من» را ساخته بود. سون یه-جین در نقش جی-هیه بازی می‌کند که پس از تمیز کردن خانه مادرش، نامه‌ها و دفترچه خاطراتی که توسط مادر نوشته شده بودند را کشف می‌کند. فیلم بین گذشته و حال حرکت می‌کند و سون در هر دو دوره زمانی نقش مادر و دختر را بازی می‌کند.

4. آخرین شاهدخت  (The Last Princess)

شاهدخت

سون یه-جین برای نقش‌آفرینی در فیلم «آخرین شاهدخت» (2016) که در آن نقش شاهزاده دئوک-هیه، آخرین شاهزاده سلسله جوسئون کره را بازی می‌کند، مورد تحسین گسترده قرار گرفت. این فیلم در سال ۱۹۲۵ آغاز می‌شود، زمانی که شاهزاده ۱۳ ساله است و مجبور می‌شود به ژاپن برود و در آنجا تحصیل کند. او اجازه ندارد به کره بازگردد اما در ژاپن با کسانی که در جنبش استقلال کره فعالیت دارند، ارتباط برقرار می‌کند.

5. برف آوریل  (April Snow)

برف

فیلم «برف آوریل» که در سال ۲۰۰۵ در سینماهای کره اکران شد، تا حد زیادی از یادها رفته است. این فیلم به کارگردانی هور جین-هو ساخته شده که همچنین کارگردانی فیلم «آخرین شاهدخت» را نیز برعهده داشته است. داستان فیلم درباره زن و مردی است که پس از یک تصادف تلخ، همسران‌شان به بیمارستان منتقل می‌شوند. سپس معلوم می‌شود که همسران‌شان با یکدیگر رابطه داشته‌اند و این دو نفر در دل خشم و ناامیدی خود به یکدیگر نزدیک می‌شوند.

6. عطر تابستان  (Summer Scent)

عطر

«عطر تابستان» یکی از اولین نقش‌های برجسته سون یه-جین در دوران حرفه‌ایش است که در سال ۲۰۰۳ پخش شد. شخصیت اصلی این سریال یو مین-وو (با بازی سونگ سئونگ-هون) است که با تراژدی از دست دادن اولین عشق خود در یک تصادف رانندگی مواجه می‌شود. اما خانواده دختر اعضای بدن او را اهدا می‌کنند و یک زن دیگر که به شدت نیاز به قلب دارد، قلب نامزد مین-وو را دریافت می‌کند. به طور تصادفی، او با زنی که قلب عشق اولش را دریافت کرده آشنا می‌شود و هر بار که او را می‌بیند، قلب قرضی شروع به تپش سریع‌تر می‌کند.

7. لحظه‌ای برای به یاد آوردن  (A Moment to Remember)

لحظه ای

جانگ وو-سونگ و سون یه-جین در فیلم «لحظه‌ای برای به یاد آوردن» که بر اساس یک درام ژاپنی ساخته شده است نقش‌آفرینی می‌کنند. داستان دربارۀ مرد و زنی است که به طور تصادفی با هم ملاقات می‌کنند. یکی از آن‌ها یک طراح مد است که پس از اینکه نامزدش او را ترک می‌کند و باعث تحقیر او می‌شود، تصمیم می‌گیرد زندگی‌اش را از نو شروع کند. وقتی او با مردی در یک فروشگاه ملاقات می‌کند، این اتفاق مجموعه‌ای از وقایع را به دنبال دارد که زندگی هر دوی آن‌ها را تغییر می‌دهد.

8. مذاکره  (The Negotiation)

مذاکره

فیلم «مذاکره» محصول ۲۰۱۸، همکاری بین هیون بین و سون یه-جین را به نمایش می‌گذارد که بعداً پس از بازی در سریال «سقوط بر روی تو» با یکدیگر ازدواج کردند. سون در این فیلم نقش یک پلیس را بازی می‌کند که به طور خاص به عنوان مذاکره‌کننده بحران کار می‌کند. پس از کار بر روی یک پرونده که در آن گروگان‌گیران و قربانیان کشته می‌شوند، او به دلیل عدم توانایی در لحظه اقدام، دچار تروما می‌شود. اما وقتی پرونده بزرگی دیگر به او محول می‌شود، او باید ترس و احساسات خود را در مورد موضوع کنار بگذارد تا دیگران به دلیل سستی او کشته نشوند.

9. سی و نه  (Thirty-Nine)

سی و نه

سریال «سی و نه» که در سال ۲۰۲۲ منتشر شد، نگاهی دقیق به زندگی زنان میانسال دارد که با واقعیت‌های زندگی در اواخر دورۀ جوانی‌شان دست و پنجه نرم می‌کنند. این درام به‌طور خاص بر روی گروهی متشکل از سه دوست، با بازی سون یه-جین، جون می-دو و کیم جی-هیون تمرکز دارد که همگی در آستانه ۴۰ سالگی هستند. در طول ۱۲ قسمت سریال، آن‌ها با مشکلات حرفه‌ای و شخصی که به دلیل سن و موقعیت‌شان در زندگی‌شان اتفاق می‌افتد روبرو می‌شوند و نشان می‌دهند که بالا رفتن سن و سال در درازمدت اگرچه تا حدی ترسناک است، اما نباید چندان دشوار باشد.

10. سقوط آزاد عشق  (Crash Landing on You)

1

بسیاری از مخاطبان کره‌ای و بین‌المللی این سریال را یکی از بهترین درام‌های کره‌ای که تا به حال ساخته شده می‌دانند. سون یه-جین در این سریال نقش دختر یک خانوادۀ ثروتمند را بازی می‌کند که شرکت متعلق به خود را اداره می‌کند. اما او یک روز در جریان یک پرواز تفریحی با پاراگلایدر دچار حادثه می‌شود و در کره شمالی فرود می‌آید. در آنجا یک افسر ارتش کره شمالی (با بازی هیون بین) او را نجات می‌دهد و به او کمک می‌کند. همان‌طور که آن‌ها بیشتر با هم وقت می‌گذرانند، احساسات عاشقانه‌ای میانشان به وجود می‌آید اما روابط پیچیدۀ بین دو کشور بر روی ماجرای عاشقانۀ آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

۵۳
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید