سریال ارباب حلقه‌ها؛ تئوری که منشا قدرت‌های تام بامبادیل را آشکار می‌کند

سریال ارباب حلقه‌ها؛ تئوری که منشا قدرت‌های تام بامبادیل را آشکار می‌کند

در داستان The Lord of the Rings به شدت بیان شده که تام بامبادیل فقط در جنگل قدیمی «Old Forest» قدرت داشت. گندالف اشاره کرده بود که این حوزه قلمرو موجودات است و به هر چیزی که خارج از آن اتفاق می‌افتد اهمیت چندانی نمی‌دهد. با این حال، همچنین ذکر شده است که تام مدتی را در سرگردانی در سرزمین میانه گذرانده است؛ جزییاتی که سریال حلقه‌های قدرت نیز تا حدی به آن پرداخته.

کد خبر : ۲۰۵۴۰۳
بازدید : ۵۲

قدرت‌های تام بامبادیل همیشه مانند یک راز بوده است؛ اما سریال ارباب حلقه‌ها، «The Rings of Power» از نظریه‌ای الهام گرفته که می‌تواند همه چیز را توضیح دهد. ادامه مقاله حاوی اسپویل فصل دوم سریال خواهد بود. در اپیزود چهارم از فصل دوم سریال پرایم ویدیو دیدیم که «غریبه‌» (the Stranger) در فاصله‌ای دور از خانه‌ اصلی‌ تام بامبادیل در« Old Forest» به او برخورد می‌کند.

بیابان دور افتاده «Rhûn» آخرین جایی بود که بامبادیل می‌توانست در آن‌جا حضور داشته باشد، اما حلقه‌های قدرت در شخصیت او کمی تغییر ایجاد کردند. با این حال، اشتراکاتی میان خانه‌های تام در« Withywindle» و «Rhûn» وجود دارد که یکی از آن‌ها احتمالا به ماهیت‌ قدرت‌های او اشاره دارد. غریبه‌ پس از ورود به خانه تام بامبادیل در اپیزود چهارم وقتی درختی در همان نزدیکی شروع به مکیدن او به درون خود کرده بود، در شرایط سختی گیر افتاده بود.

خوشبختانه تام به کمک او آمد، اما یک کلمه ساده از او باعث شد تا درخت دوباره غریبه را به درون خود بکشد. بامبادیل این درخت را «Old Man Ironwood» نامید و به غریبه گفت اگر درخواستش را با احترام بیان می‌کرد، درخت به جای حمله، یکی از شاخه‌هایش را به او می‌داد. چیزهای زیادی درباره درخت گفته نشد، اما باز هم لحظه مهمی برای معرفی این شخصیت اصلی حلقه‌های قدرت بود.

درختی که در فصل دوم سریال حلقه‌های قدرت دیدیم به Old Man Willow کتاب‌های تالکین شباهت دارد

2_11zon

فرو رفتن شخصیت «غریبه» در درخت Old Man Ironwood لحظه هیجان‌انگیزی را رقم زد، زیرا دقیقا همان چیزی بود که برای فرودو، سم، مری و پیپین در کتاب Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring اتفاق افتاد. هابیت‌ها حین سفر در OId Forest متوجه شدند که دارند توسط یک درخت بید مکیده می‌شوند، این زمانی بود که تام بامبادیل برای اولین بار در داستان ظاهر شد. او درخت بید را همان Old Man Ironwood «بید پیرمرد» نامید و با لحنی دوستانه خواستار آزادی هابیت‌ها شد. درست مانند سریال حلقه‌های قدرت، در آنجا هم درخت از او اطاعت کرد.

تام بامبادیل با نجات غریبه از آن درخت بدون شک به درخت معروف Old Man Willow در کتاب The Fellowship of the Ring ادای احترام کرده است. فصل دوم و مخصوصا اپیزود چهارم سریال «The Rings of Power» مملو از ارجاعات به ماجراجویی‌های هابیت‌ها در طول Old Forest، میان بامبادیل، درخت بدجنس، بارو-وایت‌ها «Barrow-wights» بود که گالادریل و گروه الف‌ها با آن‌ها ملاقات کردند. این ارجاعات در حین اینکه برای طرفداران بسیار لذت‌بخش بودند، درخت نزدیک به خانه بامبادیل ممکن است هدف‌های عمیق‌تری نیز داشته باشند.

درخت‌های «Old Man» سرزمین میانه ممکن است منبع قدرت تام بامبادیل باشد

3_11zon

در داستان The Lord of the Rings به شدت بیان شده که تام بامبادیل فقط در جنگل قدیمی «Old Forest» قدرت داشت. گندالف اشاره کرده بود که این حوزه قلمرو موجودات است و به هر چیزی که خارج از آن اتفاق می‌افتد اهمیت چندانی نمی‌دهد. با این حال، همچنین ذکر شده است که تام مدتی را در سرگردانی در سرزمین میانه گذرانده است؛ جزییاتی که سریال حلقه‌های قدرت نیز تا حدی به آن پرداخته. به این ترتیب قرار دادن بامبادیل در Rhûn نشان می‌دهد که او جادوهای زیادی دارد.

این احتمال وجود دارد که جادوی تام بامبادیل در سریال مدیون درخت «Old Man Ironwood» باشد. این درخت مطمئنا مانند یک خواهر یا برادر برای Old Man Willow  بوده است. زیرا هر دو روش مشابه‌ای برای احوال‌پرسی با غریبه‌ها دارند. شاید این درخت که در Rhûn قرار دارد مانند برادری است که ارتباط نامرئی با هم‌نوع خود در Old Forest داشته و به بامبادیل اجازه می‌دهد تا به جادو دسترسی داشته باشد.

مطمئنا این هم یکی از جادوهای کار تالکین است که درختان را در سرتاسر سرزمین میانه پراکنده‌ کرده و بامبادیل نیز جزو معدود افرادی است که می‌داند چگونه از آن‌ها استفاده کند. شاید هم این خود تام بوده که درختان جادویی را کاشته یا خلق کرده است.

درخت‌هایی که در سریال می‌بینیم از یک نظریه قدیمی درباره تام بامبادیل حمایت می‌کند

4_11zon

این نظریه که درختانی مانند Old Man Willow یا Old Man Ironwood منبع یا مجرای قدرت بامبادیل هستند به نظریه دیگری درمورد این شخصیت ارباب حلقه‌ها اشاره می‌کند. ماهیت واقعی تام بامبادیل یا همان «Old Tom» هیچ‌گاه فاش نشد و خود تالکین هم هیچ‌گاه حاضر نشد پاسخی قطعی‌تر از آنچه کتاب‌هایش قبلا ارائه کرده بودند، در اختیار طرفداران قرار دهد. با این حال یک نظریه پرطرفدار این است که بامبادیل تجسم فیزیکی سرزمین میانه است – نوعی پدر باستانی از طبیعت. این مورد ممکن است توانایی او در کنترل درختان، نهرها و حیوانات را تنها با صدایش توضیح دهد.

اگر این تئوری درست باشد، منطقی است که تام بامبادیل بخواهد خانه‌اش درRhûn نزدیک به درخت «Old Man» باشد. می‌گویند این منطقه زمانی سرسبز و زیبا بوده، اما در طول عصر دوم، چیزی جز بیابانی از آن باقی نمانده بود. طبیعت بسیار کمی در اینجا باقی مانده، که نشان می‌دهد قدرت تام ممکن است محدود شده باشد. با این حال، درختی مانند Old Man Ironwood د تضمین می‌کند که تام بامبادیل می‌تواند به اندازه کافی در Rhûn بماند تا به غریبه جادو را آموزش دهد و سرنوشت ایستار را آشکار کند. البته حقیقت تنها با ادامه فصل دوم The Rings of Power مشخص می شود.

در اخبار مرتبط با سریال The Rings of Power می‌خوانیم که بازیگر جدید آدار در سریال ارباب حلقه‌ها از نقش خود در فصل دوم می‌گوید و سریال حلقه‌های قدرت از یک راز در مورد ارباب واقعی حلقه‌ها رونمایی می‌کند.

منبع: مجله بازار

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید