راز مقاومت الف‌ها در برابر حلقه‌های قدرت؛ چرا کوتوله‌ها این توانایی را ندارند؟

راز مقاومت الف‌ها در برابر حلقه‌های قدرت؛ چرا کوتوله‌ها این توانایی را ندارند؟

در صحنه پایانی قسمت سوم ارباب حلقه ها، «عقاب و عصا»، ساخت ۷ حلقه کوتوله‌ها نشان داده می‌شود. در این فرآیند، آناتار (با بازی چارلی ویکرز) که در واقع سائورون در لباس مبدل است، نقش مستقیمی در اضافه کردن آخرین فلز به حلقه‌ها ایفا می‌کند. این دخالت مستقیم سائورون باعث می‌شود که ذات این حلقه‌ها فاسد شود.

کد خبر : ۲۰۶۵۳۳
بازدید : ۱۲

سریال «ارباب حلقه‌ها: حلقه های قدرت» در فصل دوم، قسمت پنجم با عنوان «تالارهای سنگی»، به وعده خود عمل کرده و ۷ حلقه قدرت کوتوله ها را معرفی می‌کند. پادشاه دورین سوم (با بازی پیتر مولان) از خازاد-دوم برای اولین بار حلقه خود را به دست می‌کند. این دومین مجموعه از حلقه‌های قدرت در سریال است که تأثیری متفاوت بر کوتوله‌ها نسبت به سه حلقه الف‌ها دارد.

نقش مستقیم سائورون در ساخت حلقه‌های کوتوله‌ها

48_11zon

در صحنه پایانی قسمت سوم، «عقاب و عصا»، ساخت ۷ حلقه کوتوله‌ها نشان داده می‌شود. در این فرآیند، آناتار (با بازی چارلی ویکرز) که در واقع سائورون در لباس مبدل است، نقش مستقیمی در اضافه کردن آخرین فلز به حلقه‌ها ایفا می‌کند. این دخالت مستقیم سائورون باعث می‌شود که ذات این حلقه‌ها فاسد شود.

تأثیر فوری حلقه بر رفتار پادشاه دورین

49_11zon

پس از به دست کردن حلقه، رفتار پادشاه دورین بلافاصله تغییر می‌کند. او ادعا می‌کند که اکنون می‌تواند «کوه را ببیند» و مسیرهای جدیدی برای حفاری پیدا می‌کند. اعتماد به نفس و حرص او افزایش می‌یابد و تمام اقدامات ایمنی که قبلاً اعمال کرده بود را نادیده می‌گیرد، دستور حفاری عمیق‌تر برای یافتن طلا و میتریل می‌دهد و هشدارها درباره ثبات کوه و وجود شری باستانی (بالروگ) را نادیده می‌گیرد.

تفاوت در ساخت حلقه‌های الف‌ها

50_11zon

برخلاف حلقه‌های کوتوله‌ها، سه حلقه الف‌ها بدون دخالت مستقیم سائورون ساخته شدند. سلبریمبور (با بازی چارلز ادواردز) این حلقه‌ها را به تنهایی می‌سازد. اگرچه این حلقه‌ها کاملاً از نفوذ سائورون آزاد نیستند، اما ذاتاً شرور یا فاسد نیستند. هدف این حلقه‌ها حفظ، التیام و محافظت است، نه سلطه‌جویی.

قدرت ذاتی الف‌ها در مقابل حلقه‌ها

الف‌ها به طور طبیعی قدرتمندتر از کوتوله‌ها هستند. تمام الف‌هایی که سه حلقه را به دست می‌کنند، از خرد، قدرت و مقاومت ذاتی در برابر سلطه خارجی برخوردارند که شامل گندالف نیز می‌شود که اگرچه الف نیست، اما از قدرتمندترین موجودات در سرزمین میانه است.

تأثیرات متفاوت حلقه‌ها بر نژادهای مختلف

علی‌رغم تفاوت‌ها در نحوه تأثیرگذاری حلقه‌های قدرت، تمام نژادها به درجات مختلف تحت تأثیر قرار می‌گیرند. حتی الف‌ها نیز از رؤیاهای آینده و احساسات تشدید شده درباره وقایع احتمالی متأثر می‌شوند. همچنین، حلقه‌ها باعث ایجاد اختلاف بین الف‌ها می‌شوند. الروند مصرانه خواهان نابودی آنهاست، در حالی که دیگران از آنها برای حفظ نور الدار در سرزمین میانه دفاع می‌کنند.

نقص در طرح سائورون

واکنش متفاوت هر نژاد به حلقه‌های خود، شاید بزرگترین نقص در طرح سائورون برای تسلط بر آنها با استفاده از حلقه‌های قدرت باشد. تنها حلقه‌هایی که مطابق طرح او عمل می‌کنند، ۹ حلقه انسان‌ها هستند که دارندگان خود را تا حد تبدیل شدن به نازگول‌ها به بردگی می‌کشانند.

چشم‌انداز آینده

52_11zon

با ورود ۷ حلقه کوتوله‌ها به داستان، تنها ۹ حلقه انسان‌ها باقی مانده‌اند که باید در سریال ظاهر شوند. آناتار همچنان به سلبریمبور فشار می‌آورد تا آنها را بسازد و سرانجام در پایان قسمت موفق می‌شود نظر او را به این پروژه جلب کند.

با پیشرفت داستان، بینندگان می‌توانند انتظار درک عمیق‌تری از نقش این حلقه‌ها در شکل‌گیری سرنوشت سرزمین میانه داشته باشند.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید