واکنش جورج آر آر مارتین به جدیدترین اسپین آف بازی تاج و تخت به نام «شوالیه هفت پادشاهی»

واکنش جورج آر آر مارتین به جدیدترین اسپین آف بازی تاج و تخت به نام «شوالیه هفت پادشاهی»

جورج آر. آر. مارتین به تازگی انتخاب بازیگران و کارگردانی سریال شوالیه هفت پادشاهی (A Knight of the Seven Kingdoms) را تحسین کرده است. این سریال جدید شبکه HBO که قرار است در سال ۲۰۲۵ منتشر شود، بر اساس داستان‌های کوتاه مارتین به نام «ماجراهای دانک و اِگ» ساخته شده است.

کد خبر : ۲۰۶۶۶۸
بازدید : ۹

جورج آر. آر. مارتین به تازگی انتخاب بازیگران و کارگردانی سریال  شوالیه هفت پادشاهی  (A Knight of the Seven Kingdoms) را تحسین کرده است. این سریال جدید شبکه HBO که قرار است در سال ۲۰۲۵ منتشر شود، بر اساس داستان‌های کوتاه مارتین به نام «ماجراهای دانک و اِگ» ساخته شده است.

داستان این سریال درباره یک شوالیه‌ و شاگردش است که بعدها به شخصیت‌های مهمی در وستروس تبدیل می‌شوند. بازیگران اصلی این سریال، پیتر کلافی در نقش سر دانکن معروف به «دانک» و دکستر سول انسِل در نقش پادشاه اِگون معروف به «اِگ» تارگرین هستند.

100_11zon

مارتین در مصاحبه‌ای با هالیوود ریپورتر گفت که از صحنه فیلمبرداری شوالیه هفت پادشاهی بازدید کرده و تحت تأثیر آن قرار گرفته است. این در حالی است که او پیش‌تر از برخی از تغییراتی که فصل دوم سریال  خاندان اژدها  (House of the Dragon) نسبت به کتاب «آتش و خون» داشت، انتقاد کرده بود.
 
اما مارتین درباره شوالیه هفت پادشاهی نظرات مثبتی داشته و به ویژه از انتخاب بازیگران و وفاداری سریال به منبع اصلی ابراز رضایت کرده است. او در بخشی از نظراتش گفت:

در ماه جولای از صحنه فیلمبرداری در ایرلند شمالی بازدید کردم و از دیدن آن لذت بردم. گروه بازیگری فوق‌العاده است و شخصیت‌های دانک و اِگ انگار از صفحات کتابم بیرون آمده‌اند. خوانندگان داستان های من عاشق آنها خواهند شد. ایرا پارکر کارش را به‌خوبی انجام داده است.

101_11zon

در زمانی که انتقاداتی به سریال خاندان اژدها به دلیل تغییراتش نسبت به منبع اصلی وارد شده، نظرات مثبت مارتین درباره این اسپین‌آف می‌تواند نشانه‌ای از وفاداری سریال به داستان اصلی باشد.

برخلاف  بازی تاج و تخت  (Game of Thrones) و خاندان اژدها که شخصیت‌های زیادی داشتند، شوالیه هفت پادشاهی بیشتر روی شخصیت‌های دانک و اِگ تمرکز دارد. به همین خاطر، انتخاب بازیگران مناسب برای این دو نقش اهمیت زیادی دارد. به گفته مارتین، انتخاب پیتر کلافی و دکستر سول انسِل برای ایفای این نقش ها مناسب بوده است.

102_11zon

مارتین علاوه بر تحسین انتخاب بازیگران، از کارگردانی ایرا پارکر هم تعریف کرده و نظرات او نشان می‌دهد که سریال در مسیر خوبی قرار دارد. این تمجید مارتین با اختلافاتی که پیش‌تر با رایان کندال، کارگردان خاندان اژدها درباره برخی از انتخاب‌های خلاقانه داشت، در تضاد است. حتی با اینکه هنوز هیچ قسمتی از این سریال پخش نشده، پارکر مهر تأیید مارتین را گرفته است.

نظرات مارتین باعث می‌شود که برای انتشار سریال شوالیه هفت پادشاهی در سال ۲۰۲۵ هیجان‌ بیشتری داشته باشیم. موفقیت این سریال بستگی به داشتن دو شخصیت اصلی قوی دارد و به نظر می‌رسد که انتخاب‌ بازیگران مناسب، همراه با کارگردانی خلاقانه پارکر، این سریال را به یک اقتباس موفق تبدیل کرده است.

103_11zon

شوالیه هفت پادشاهی می‌تواند تغییر مثبتی برای این فرنچایز باشد و در عین حال انتظار طولانی برای انتشار فصل سوم خاندان اژدها را برای طرفداران آسان‌تر کند.

پس از پایان ناامیدکننده فصل هشتم بازی تاج و تخت، خاندان اژدها باید موفق می‌شد تا بتواند این فرنچایز را نجات دهد. خوشبختانه در سال ۲۰۲۲، اولین قسمت این سریال با استقبال خوبی روبه‌رو شد و فصل اول آن امتیاز ۹۰ درصد را در سایت نقد فیلم «راتن تومیتوز» دریافت کرد.

104_11zon

از طرفی، موفقیت دو فصل اول خاندان اژدها اعتماد مخاطبان را به اقتباس‌های بازی تاج و تخت بازگرداند. اما از طرف دیگر، موفقیت این سریال باعث می‌شود که انتظارات از شوالیه هفت پادشاهی هم بالا برود. طرفداران زیادی منتظر این سریال هستند، اما اگر شوالیه هفت پادشاهی نتواند به پای خاندان اژدها برسد، ممکن است ناامیدی بزرگی به همراه داشته باشد.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید