همه‌چیز درباره‌ی سریال انیمیشنی «دریم پروداکشنز»؛ اسپین‌آف «درون و بیرون»

همه‌چیز درباره‌ی سریال انیمیشنی «دریم پروداکشنز»؛ اسپین‌آف «درون و بیرون»

عجیب نیست که دیزنی بخواهد از این فرصت استفاده کرده و طرفداران را باری دیگر به هوای «درون و بیرون» پای برنامه‌ی تازه‌ای بنشاند. این بار اما نه در سینماها، بلکه در پلتفرم پخش آنلاین خود، دیزنی پلاس. سریال «دریم پروداکشنز» (Dream Productions) اسپین‌آف مبتنی بر «درون و بیرون» پیکسار خواهد بود که حوالی زمان کریسمس یا همان آذر می‌توانید انتظار انتشارش را داشته باشید.

کد خبر : ۲۰۸۳۱۵
بازدید : ۱۵

۲۰۲۴ میلادی با فیلم «درون و بیرون ۲» (Inside Out 2) سال خوبی برای دیزنی بوده، فیلمی که توانست با کسب قریب به ۱.۷ میلیارد دلار در گیشه به پرفروش‌ترین فیلم انیمیشنی تمام دوران تبدیل شود. پیش از این، رتبه‌ی اول به فیلم دیگر خود دیزنی تعلق داشت، یعنی بازسازی «شیرشاه» (۲۰۱۹) که حالا دیگر در جایگاه دوم قرار گرفته است.

عجیب نیست که دیزنی بخواهد از این فرصت استفاده کرده و طرفداران را باری دیگر به هوای «درون و بیرون» پای برنامه‌ی تازه‌ای بنشاند. این بار اما نه در سینماها، بلکه در پلتفرم پخش آنلاین خود، دیزنی پلاس. سریال «دریم پروداکشنز» (Dream Productions) اسپین‌آف مبتنی بر «درون و بیرون» پیکسار خواهد بود که حوالی زمان کریسمس یا همان آذر می‌توانید انتظار انتشارش را داشته باشید.

داستان سریال «دریم پروداکشنز» چیست؟

93

داستان این اسپین‌آف چهارقسمتی با استایل مستندنما (Mockumentary) در فاصله‌ی سال‌های بین فیلم اول تا فیلم دوم، یعنی ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۴ اتفاق می‌افتد. همانطور که از اسم سریال برمی‌آید، «دریم پروداکشنز» درباره‌ی رویاهاست و فرایندی را به تصویر می‌کشد که طی آن رویاها ساخته می‌شوند. این دریم پروداکشنز یک استودیوی رویاسازی است درون ذهن رایلی، که مسئول ساخت تمام رویاهایی هستند که او می‌بیند؛ البته این مسئولیت، مسئولیت دشواری است؛ چون باید هر شب، سر موقع و با یک بودجه‌ی مشخص یک فیلم متفاوت از خاطرات رایلی تولید و برایش پخش کنند.

رایلی دارد بزرگ می‌شود و برای همین خاطراتش نیاز به پردازش بیشتری دارند. این‌جور موقع‌هاست که شادی (Joy) و بقیه‌ی احساسات اصلی رایلی این خاطرات را برای پردازش به سمت استودیوی دریم پروداکشنز می‌فرستند. اگر قسمت اول «درون و بیرون» را به یاد داشته باشید، شادی و غم ناگهان سروکارشان به این استودیو افتاد، آن هم درست وسط یکی از فیلمبرداری‌هایشان!

همان‌طور که در نقد انیمیشن «درون و بیرون ۲» هم اشاره کرده بودیم، در قسمت اول، رایلی درست در اولین شبی که به سانفرانسیسکو می‌روند خواب می‌بیند که با خانواده‌اش با ماشین به خانه‌ی جدیدشان رفته‌اند؛ اما به تدریج تمام اتفاقات منفی روز، رویای او را به کابوس تبدیل می‌کنند. خانه‌ی آن‌ها شبیه یک خانه‌ی ارواح می‌شود و حتی موش‌ها و خرس‌ها هم سر از کابوس او در می‌آورند. شادی که از دست این کابوس عاصی شده، خلاف قوانین، پروژکتور را قطع می‌کند.

در ادامه‌ی فیلم موقعی که شادی و غم سوار قطار افکار رایلی هستند، ناگهان او خوابش می‌گیرد و آن‌ها برای اینکه رایلی را بیدار کنند، به ذهنشان می‌رسد که یک رویای هیجان‌انگیز به رایلی نشان دهند. برای همین به دریم پروداکشنز می‌روند و در آنجا با کسانی مواجه می‌شوند که مشغول فیلمبرداری برای یک کابوس هستند که در آن رایلی بدون شلوار به مدرسه رفته و دندان‌هایش شروع به ریختن می‌کنند. ادامه‌اش را هم که می‌دانید، حضور شادی و غم تمام برنامه‌ها را به هم می‌ریزد و آن‌ها مجبور می‌شوند نقشه‌ی دیگری برای فرار از استودیو و بیدار کردن رایلی پیاده کنند.

94

شادی و غم در فیلم اول «درون و بیرون» از استودیوی رویاسازی ذهن رایلی سر در آوردند.

این بار اما سریال «دریم پروداکشنز» به جای آنکه احساسات رایلی را در مرکزیت داستان قرار دهد، کارگردان سرشناس پائولا پرسیمون را دنبال می‌کند که مسئولیت ساخت این رویاها بر دوش او گذاشته شده، اما حالا خودش با یک کابوس بزرگ دست به گریبان است؛ او می‌خواهد دوباره یک رویای موفق و پرطرفدار بسازد، اما از بخت بد مجبور است برای نجات پروژه‌ی خود با زنی (Xeni) همکاری کند؛ یک کارگردان ازخودراضی که خیالپردازی‌هایش بالاخره کار دست استودیوی آن‌ها می‌دهد.

زنی هم برای خودش رویاهایی دارد و می‌خواهد نام خودش را به عنوان یکی از بهترین کارگردانان رویاهای شبانه سر زبان‌ها بیندازد. این دو باید با همکاری هم خیالپردازی و رویاهای تازه‌ای برای رایلی خلق کنند؛ چون به نظر می‌رسد ایده‌های تکراری پائولا، که معمولا مملو از رنگین‌کمان، اسب‌های تک‌شاخ و تصاویر پرزرق و برق و اکلیلی است، دیگر جواب نمی‌دهند. با تفاوت سلیقه‌ی شدیدی که بین این دو نفر وجود دارد، معلوم نیست که همکاری آن‌ها ره به کجا خواهد برد.

به گفته‌ی رئیس پیکسار، پیت داکتر، این مجموعه‌ی چهار قسمتی، داستان قدرت رویاها را ادامه داده و درباره‌ی تأثیری که آن‌ها می‌توانند بر زندگی آدم‌ها بگذارند حرف می‌زند؛ مخصوصا تأثیری که این رویاهای شبانه در زمان بیداری بر ما می‌گذارند. با این  اوصاف، احتمالا با شخصیت‌های انیمیشن «درون و بیرون ۲» ملاقات نخواهیم داشت.

چه کسانی روی این مجموعه کار کرده‌اند؟

95

فیلم اصلی «درون و بیرون» توانست جایزه‌ی اسکار بهترین انیمیشن بلند را در سال ۲۰۱۵ میلادی به دست بیاورد. البته کارگردان و تهیه‌کننده‌ی آن به ترتیب پیت داکتر و جوناس ریورا بودند؛ در حالی که کارگردانی و تهیه‌کنندگی سریال «دریم پروداکشنز» به عهده‌ی افراد کاربلد دیگری گذاشته شده است. طبق اخبار، مایک جونز کارگردان و نویسنده‌ی سریال «دریم پروداکشنز» است؛ کسی که قبلا به عنوان نویسنده روی پروژه‌های دیگر پیکسار مثل «روح» (Soul) و «لوکا» (Luca) کار کرده و نامش بین سازندگان فیلم‌هایی چون «کوکو» (Coco)، «شگفت‌انگیزان ۲» (Incredibles 2) و «داستان اسباب‌بازی ۴»  نیز به چشم می‌خورد. جاسلین سایمون هم تهیه‌کننده‌ی سریال است.-

با اینکه مرکزیت داستان «دریم پروداکشنز» با استودیوی فیلمسازی و ماجراهای آن‌هاست، اما «درون و بیرون» بدون احساسات هم نمی‌شود. در تریلری که دیزنی برای این مجموعه‌ی انیمیشنی منتشر کرده می‌توانید به جز کاراکترهای تازه، تمام احساسات آشنا را هم ببینید، از شادی گرفته، تا خشم و نفرت که با صدای بازیگرانی چون تونی هیل (ترس)، لیزا لاپیرا (نفرت)، امی پولر در نقش شادی، کنسینگتون تالمن (رایلی) و فیلیس اسمیت (غم) و دیگرانی چون پاولا پل در نقش کارگردان پرسیمون، ریچارد آیوادی (زنی)، مایا رودولف، الی ماکی، لوئیس بلک جان گرفته‌اند.

البته چون داستان این اسپین‌آف بین فیلم اول و دوم قرار دارد، احتمالا دیگر خبری از احساساتی که در فیلم دوم معرفی شدند در آن نباشد؛ مشخصا احساساتی شامل اضطراب، حسادت، کسالت و دلتنگی (نوستالژی).

آیا زمان پخش سریال «دریم پروداکشنز» مشخص شده است؟

96

بله. ژوئن امسال دیزنی اعلام کرده بود که قرار است سریالی مبتنی بر «درون و بیرون» اوایل سال آینده، یعنی بهار ۲۰۲۵ به دیزنی پلاس بیاید. اما خبر خوب اینکه تاریخ پخش سریال «دریم پروداکشنز» جلوتر افتاده و تا این لحظه تاریخ ۱۱ دسامبر ۲۰۲۴ (۲۱ آذر امسال) برای آن تعیین شده است و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، هر چهار اپیزود آن یک‌جا روی دیزنی‌پلاس خواهد آمد.

سریال «دریم پروداکشنز» پنجمین مجموعه‌ی تلویزیونی براساس یکی از فیلم‌ها یا فرنچایزهای پیکسار است و همچنین سومین مجموعه‌ای خواهد بود که تماما به دست این استودیو ساخته شده و دیزنی در آن دخیل نبوده؛ دو فرنچایز قبلی که اسپین‌آف‌های خودشان را داشتند «داستان اسباب‌بازی» و «کارخانه هیولاها» بودند.

البته جلوتر افتادن تاریخ انتشار «دریم پروداکشنز» به این معنی است که دیزنی مجبور شده اولین سریال اورجینال پیکسار، یعنی «برد و باخت» (Win or Lose) را عقب بیندازد که یک سریال ورزشی هشت قسمتی درباره‌ی یک تیم سافتبال متشکل از بچه‌مدرسه‌ای‌هاست. این مجموعه که قبلا قرار بود در ۶ دسامبر امسال پخش شود، حالا تاریخش به ۱۹ فوریه‌ی سال ۲۰۲۵ (اول اسفند امسال) منتقل شده است.

پیت داکتر توضیح داده که این دو مجموعه خلاقیت استودیوی پیکسار را در اوج توانایی‌های آن‌ها به نمایش می‌گذارند و طرفداران لازم نیست مدت زیادی برای دیدن برنامه‌های تازه از فیلم‌های موردعلاقه‌اشان صبر کنند. سریال «برد و باخت» هم که یک سریال کاملا تازه است با داستان‌گویی جسورانه و شخصیت‌هایی که می‌توانید به راحتی با آن‌ها ارتباط بگیرید. همچنین به گفته‌ی خود داکتر، هر اپیزود آن از نظر بصری با اپیزود دیگر متفاوت خواهد بود که وعده‌ی یک مجموعه‌ی انیمیشنی متفاوت و جذاب را به طرفداران می‌دهد.

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید