(عکس) 55 انیمیشن سریالی درخشان برای بزرگ ترها؛ از فیوچراما تا آرکین

(عکس) 55 انیمیشن سریالی درخشان برای بزرگ ترها؛ از فیوچراما تا آرکین

بهترین مجموعه تلویزیونی انیمیشنی برای بزرگسالان، پتانسیل این را دارد که، خطوط داستانی عمیق را به روش‌های خلاقانه به نمایش بگذارد و درباره شخصیت‌های فراموش‌نشدنی و اغلب حتی پیچیده که مخاطبان به‌مرور زمان به آن‌ها وابسته می‌شوند، قصه بگوید.

کد خبر : ۲۰۹۱۸۴
بازدید : ۹۰

انیمیشن به ابزاری برای عبور از محدودیت‌های لایواکشن در ارائه محتوای بالغانه‌ تبدیل شده‌است، که ژانرهای اکشن و کمدی و همچنین برخی مضامین تلخ‌ را برای بزرگسالان به تصویر می‌کشد. حتی در تلویزیون، سریال‌های انیمیشنی زیادی به نمایش درآمده‌است، که ثابت کرده‌اند محتوای انیمیشن می‌تواند برای بزرگسالان هم جذاب باشد.

بهترین مجموعه تلویزیونی انیمیشنی برای بزرگسالان، پتانسیل این را دارد که، خطوط داستانی عمیق را به روش‌های خلاقانه به نمایش بگذارد و درباره شخصیت‌های فراموش‌نشدنی و اغلب حتی پیچیده که مخاطبان به‌مرور زمان به آن‌ها وابسته می‌شوند، قصه بگوید. تماشاگرانی که به‌دنبال سریال‌های انیمیشنی بزرگسالان هستند، خوشحال خواهندشد که بدانند هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد، از سریال‌های جدید برنده جایزه گرفته تا کمدی‌های طولانی مدت. اینجا 55 انیمیشن سریالی ویژه بزرگسالان که بدون‌شک ارزش تماشا دارند، به شما معرفی می‌شود.

55. پسرها: شیطانی (The Boys Presents: Diabolical) 

96_11zon

پرایم ویدیو با استفاده از محبوبیت گسترده‌ای که نمایش ابرقهرمانی بزرگسالان آن‌ یعنی پسرها به دست آورده‌بود، یک مجموعه انیمیشن را منتشر کرد، که در دنیای سریال درست قبل از انتشار فصل 3 اتفاق می‌افتد. این مجموعه که به‌عنوان پسرها: شیطانی شناخته می‌شود، شامل مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه است، که جهان پسران را نشان می‌دهد.

هر یک از قسمت‌های سریال دارای سبک انیمیشن منحصربه‌فرد، طنز مدرن و محتوای خاصی برای نشان دادن یک دنیای بسیار پیچیده است. از سوژه‌های سرگرم‌کننده لونی تونز گرفته تا پیش‌درآمدهای جذاب، این مجموعه چیزهای زیادی برای ارائه به همه کسانی دارد، که از نسخه اصلی لذت برده‌اند.

54. بریکلبری (Brickleberry)

97_11zon

انیمیشن سریالی ویژه بزرگسالان بریکلبری درباره گروهی از جنگل‌بانان است، که با تعطیلی پارک ملی خود روبرو می‌شوند و این اتفاق زمانی می‌افتد که یک محیط‌بان جدید از راه می‌رسد، تا به آنها کمک کند پارک را نجات دهند. این اثر یک کمدی صریح و بی‌پرده است، که طرفداران نوع طنز آن را خنده‌دار، پر از شخصیت‌های متنوع و خلاقانه می‌یابند.

این سریال با وجود اینکه ممکن است مبتذل به نظر برسد، به دور از حاشیه است، درست برخلاف بسیاری از انیمیشن‌های بزرگسالان با حس شوخ‌طبعی مشابه. اما سازندگان این سریال می‌دانند چه کاری انجام دهند تا مخاطب را بخندانند و هرگز نفرت‌انگیز نباشند. لغو این سریال پس از تنها سه فصل قلب طرفداران را شکست، اما حداقل آنها همیشه آن 36 قسمت خوب قدیمی را خواهندداشت، تا با لذت به آن نگاه کنند.

53. خ مثل خانواده (F Is for Family) 

98_11zon

خ مثل خانواده یک انیمیشن سریالی ویژه بزرگسالان است، که در دهه 1970 اتفاق می‌افتد و داستان‌های خنده‌دار خانواده مورفی را دنبال می‌کند. این سریال اورجینال نتفلیکس که نباید تماشایش را از دست بدهید، بیشتر بر مبارزات فرانک مورفی، یک مسئول حمل‌بار فرودگاه خشن و در عین‌حال دوست‌داشتنی تمرکز دارد و با چالش‌هایی که او با کار، خانواده و زندگی در دوره‌ای پرفرازونشیب سروکار دارد.

این سریال با نمایش صادقانه و طنزآمیز خود از ناکارآمدی‌های یک خانواده معمولی آمریکایی، از ترانه‌های آشنا استفاده می‌کند که برای طرفداران سریال‌های تلویزیونی بزرگسالان مشابه جذاب خواهدبود. صداقت وحشیانه این اثر می‌تواند برای بعضی مخاطبان زننده باشد، اما طرفداران این نوع طنز قطعا از آن لذت خواهندبرد. در حالیکه این مجموعه برای ارائه هیچ‌چیز جدیدی در فضای انیمیشن بزرگسالان ندارد، به آنچه که دارد می‌چسبد و حس نوستالژیک دهه 70 را به بیننده القا می‌کند.

52. رتسوکوی پرخاشگر (Aggretsuko)

99_11zon

رتسوگوی پرخاشگر یک سریال انیمیشنی غیرمتعارف محصول نتفلیکس است، که از نسخه ژاپنی اقتباس شده‌است. این سریال درباره آگرتسوکو، شخصیتی ملموس و درعین‌حال کاملا وحشی و پرخاشگر است. او به‌عنوان یک پاندای قرمز به‌ظاهر لطیف با یک شغل اداری پیش‌پا افتاده شروع می‌کند، اما خیلی زود مشخص می‌شود که او به خالی کردن خشم خود به کارائوکه می‌رود و در آنجا ترانه‌هایی به سبک متال می‌خواند، تا بتواند با کارهای تکراری روزمره کنار آید.

بدون‌شک این یک روش منحصربه‌فرد برای مقابله با تبعیض جنسی در محل کار و ناامیدی‌های ناشی از سیستم سرمایه‌داری است. ترکیب منحصر‌به‌فرد نتفلیکس از ظاهر کاوایی و شیرین شخصیت اصلی و طبیعت خشن محل‌کار مدرن، طرفداران زیادی را برای آن به ارمغان آورد. این انیمیشن سریالی ویژه بزرگسالان برشی از زندگی را به‌گونه‌ای شایان‌ستایش ارائه می‌دهد، که تفسیری از پوچ بودن تلاش برای تعادل زندگی کاری است.

سبک منحصر‌به‌فرد کاوائی آن که با سبک موسیقی دث متال آمیخته شده‌است، ممکن است برای بیشتر افراد جذاب نباشد، اما کسانی که از این ترکیب منحصربه‌فرد لذت می‌برند، سریال را هم دوست خواهندداشت.

51. مخالفان خورشیدی (Solar Opposites)

100_11zon

مخالفان خورشیدی که توسط مایک مک. ماهان هنرمند کهنه‌کار تلویزیونی و جاستین رویلند که انیمیشن ریک و مورتی را خلق کرد، ساخته شده‌است، از نوع طنز علمی تخیلی روشنفکرانه و پوچ‌گرایانه است. طرفداران این ژانر می‌توانند از تماشای این سریال لذت زیادی ببرند. مخالفان خورشیدی یک کمدی خوب درباره خانواده‌ای از موجودات فضایی است، که به آمریکای میانه نقل‌مکان می‌کنند، جاییکه درباره اینکه آیا زندگی در آنجا بهتر است یا در سیاره مادری خودشان بحث می‌کنند.

این سریال به همان اندازه که به‌عنوان یک سریال کمدی خانوادگی و یک نمایش علمی تخیلی هوشمندانه عمل می‌کند و همواره موضوعات هر دو ژانر را زیر و رو می‌کند، سوژه‌هایش را به روش‌های خلاقانه و لذت‌بخش در هم می‌آمیزد. باوجوداینکه این انیمیشن سریالی ویژه بزرگسالان بدون اشکال نیست (به‌ویژه اینکه آخرین فصل برای بیشتر طرفداران کمی خسته‌کننده بوده‌است)، شوخی‌های آن پخته است، و داستان‌های آن اغلب بسیار تاثیرگذار هستند.

50. توطئه‌های داخلی (Inside Job) 

101_11zon

توطئه‌های داخلی که توسط الکس هیرش خالق آبشار جاذبه و شیون تاکوچی نویسنده آبشار جاذبه ساخته شد‌ه‌است، یک کمدی جذاب محصول نتفلیکس است، که درباره افرادی است که کار تمام وقتشان پنهان کردن توطئه‌های دست‌های پشت‌پرده است. با وجود علاقه زیاد طرفداران، این سریال تنها پس از یک فصل دو قسمتی لغو شد، اما همچنان به‌عنوان یکی از بهترین انیمیشن‌های بزرگسالان سال 2020 تاکنون شناخته می‌شود. متاسفانه، این سریال زمان کافی برای نشان دادن پتانسیل کامل ایده‌های خلاقانه خود را نداشت و در نتیجه طنز و تفسیر اجتماعی آن گاهی‌اوقات کمی مبهم است.

با این‌حال، شوخی‌های پوچ‌گرایانه سریال بسیار عمیق است و نقدهای اجتماعی و سیاسی هوشمندانه‌ای مطرح می‌کند. همچنین قوس‌های شخصیتی این انیمیشن سریالی ویژه بزرگسالان بسیار حساب‌شده و ظریف هستند. توطئه‌های داخلی حتی باوجود مدت زمان کوتاهش، یک اثر مهم است که باید تماشایش کنید.

49. داک‌من: مرد خانواده (Duckman: Private Dick/Family Man) 

102_11zon

این انیمیشن سریالی ویژه بزرگسالان به‌عنوان یک اثر کالت کلاسیک، ممکن است یکی از دست‌کم‌گرفته‌شده‌ترین انیمیشن‌های تمام دوران باشد. این اثر یک کمدی هیجان‌انگیز درباره یک اردک است، که به‌عنوان یک چشم خصوصی با همکار خوک خود کار می‌کند، همه اینها در حالی است، که به‌عنوان یک پدر مجرد خانواده خود را تشکیل می‌دهد.

برای کسانی که با کمدی بی‌پرده سرگرم می‌شوند، داک‌من بهترین گزینه برای تماشا است. در بازاری مملو از نمایش‌های انیمیشنی که طنز را بدون کوچکترین عمقی به ابتذال می‌کشانند، داک‌من حتی سه دهه پس از اولین پخش آن، تازه و عمیق است. چیزی که این اثر را متمایز می‌کند، این است که طنز عجیب‌و‌غریب آن بسیار هوشمندانه و با عشق ساخته شده‌است.

48. ناتمام (Undone)

103_11zon

انیمیشن سریالی ویژه بزرگسالان ناتمام نه‌تنها از طریق زیبایی روتوسکوپی خود انیمیشنی خیره‌کننده از نظر بصری ارائه می‌دهد، بلکه یک داستان شخصیت‌محور احساسی بسیار ملموس تعریف می‌کند. ناتمام بین تمام سکانس‌هایش که زمان و واقعیت را در هم می‌شکنند، بینندگان را به سفری شخصی می‌برد. سفری که در آن، شخصیت اصلی‌اش آلما تلاش می‌کند تا حقیقت پشت مرگ پدرش را کشف کند.

بازی رزا سلزار در نقش آلما به‌دلیل ارتباط عاطفی که با بینندگان برقرار می‌کند و کاوش عالی ایده‌هایی درباره سلامت روان و شناخت خود که بینندگان بزرگسال به‌راحتی با آن ارتباط برقرار می‌کنند، بسیار دست‌کم گرفته شده‌است. سرعت روایت در ناتمام می‌تواند کمی سرگیجه‌آور باشد، اما داستان کلی آن باعث می‌شود که ارزشش را داشته باشد تا به آخر آن را تماشا کنید. به‌ویژه طرفداران بوجک هورسمن از برداشت بی‌پروای سریال از سلامت روان، قدردان آن هستند.

47. به‌ اندازه کافی نزدیک (Close Enough) 

104_11zon

جی.جی. کوینتل هنرمند مهمی در زمینه خلق مجموعه‌های محبوب کارتونی بزرگسالان بوده‌است، و آخرین انیمیشن سریالی ویژه بزرگسالان او در شبکه مکس یعنی به‌اندازه کافی نزدیک، از بهترین آثار او محسوب می‌شود. این سریال زوجی را دنبال می‌کند که سعی می‌کنند در حالیکه از دختر عجیب‌وغرییب خود مراقبت می‌کنند و با شخصیت‌های عجیب‌وغریب سروکار دارند، زندگی را ادامه دهند.

به‌اندازه کافی نزدیک با الهام از آثار بزرگ به این واقعیت می‌پردازد که جوان ماندن در حین پیر شدن بسیار مهم است و این ایده بسیار جالب است. اغلب قسمت‌های سریال با مشکلات معمولی زندگی شروع می‌شود و سپس به موقعیت‌های عجیب‌وغریب و حتی پوچ تبدیل می‌شود، زیرا شخصیت‌ها سعی می‌کنند این مشکلات بزرگسالان را حل کنند. آنها دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های ممکن نیستد، اما این می‌تواند فقط به این دلیل باشد که بینندگان را بیش‌ازحد به‌یاد بحران‌های زندگی واقعی می‌اندازند. به‌علاوه، صداگذاری فوق‌العاده این اثر را جذاب‌تر کرده‌است.

46. هزبین هتل (Hazbin Hotel) 

105_11zon

نسخه آزمایشی هزبین هتل در سال 2019 در یوتیوب پخش شد، انیمیشنی که توسط هنرمندان مستقل ساخته شد و هزینه ساخت آن ازطریق سازندگان مدرانو در پاترئون تامین شد. مفهوم این انیمیشن بیش‌از آنچه مدرانو می‌توانست پیش‌بینی کند، محبوبیت پیدا کرد و به‌زودی، استودیوی مستقلی برای تولید فصل اول که اخیرا در پرایم ویدیو منتشر شد، ساخت آن را به عهده گرفت.

هزبین هتل یک کمدی سیاه با عناصر ترسناک و فضایی موزیکال درباره دختر لوسیفر است، که هتلی را برای شیاطین باز می‌کند، تا رستگاری پیدا کند. هزبین هتل ترکیبی از ژانرهای مختلف است، که در تئوری ترکیبشان غیرممکن است. با این‌حال، به‌نوعی، تیم خلاق پشت سریال باعث می‌شود که تمام لحن‌ها و مضامین مختلف آن در هماهنگی کامل با هم کار کنند و داستانی جذاب و بسیار سرگرم‌کننده از احساسات، داستان‌های عمیق و موسیقی متفاوت ایجاد کنند. سریال هزبین هتل یک پیروزی خلاقانه جهنمی است و یکی از بهترین انیمیشن‌های بزرگسالان محسوب می‌شود.

45. منتقد (The Critic)

106_11zon

منتقد به‌عنوان سریالی که خیلی زود لغو شد، یک کمدی خاص است که بر زندگی و تجربیات منتقد فیلم نیویورکی به‌نام جی شرمن متمرکز است. داستان سریال جی را در حالی دنبال می‌کند که او فراز‌و‌نشیب‌های شغلی خود را طی می‌کند، از نقد فیلم‌های پرفروش تا فیلم‌های هنری خاص. در طول جریان زندگی، او با افراد جالب دیگری از شهر آشنا می‌شود، که بسیاری از آن‌ها نگاهی اجمالی به زندگی ناقص خودشان می‌دهند.

منتقد نگاهی بی‌پرده به دنیای نقد فیلم و فرهنگ پاپ دارد و بسیاری از قسمت‌های آن تقلیدی از فیلم‌های معروفی مانند آخرالزمان، سکوت بره‌ها، پدرخوانده و … است. این سریال به‌طور جالبی چندین ارجاع هوشمندانه و برداشت‌های طنز از فرهنگ افراط در هالیوود را مطرح می‌کند، که همگی با شوخ‌طبعی تند و طنز صریح ارائه می‌شوند. اگرچه اپیزودهای زیادی برای تماشای طولانی‌مدت سریال وجود ندارد، اما همه قسمت‌ها ارزش تماشا دارد.

44. بوندها (The Boondocks) 

107_11zon

اگر مدرک دیگری لازم باشد مبنی بر اینکه شبکه تلوزیونی ادالت سویم سالهاست بر صنعت انیمیشن سریالی ویژه بزرگسالان حکمرانی می‌کند، آن بوندها است. این انیمیشن کمدی اکشن و خاص درباره برادران هیوی و رایلی فریمن است، که وقتی شیکاگو را ترک می‌کنند تا با پدربزرگ خود در حومه‌شهر زندگی کنند، یک اختلاف فرهنگی را تجربه می‌کنند.

بوندها که به‌شکل طنزهای اجتماعی و سیاسی هوشمندانه نوشته شده و حتی هوشمندانه‌تر اجرا شده، به‌همان اندازه که انتظار می‌رود گزنده و عمیق است، بدون اینکه خنده گرفتن از مخاطب یا ارزش هنری اثر را قربانی کند. اگرچه فصل سوم و چهارم این سریال به‌اندازه دو فصل قبلی خود مورد‌استقبال قرار نگرفت، با این‌وجود، این اثر یکی از مهم‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین برنامه‌های انیمیشن بزرگسالان در تاریخ تلویزیون مدرن آمریکا است.

43. دهن‌لق (Big Mouth)

108_11zon

دهن‌لق یک انیمیشن سریالی ویژه بزرگسالان جدید و یکی از بهترین آثار اورجینال نتفلیکس است، که تمام جنبه‌های عجیب، عادی و یا گیج‌کننده دوران نوجوانی را بررسی می‌کند. این اثر به‌لطف طنز بی‌پرده و ابزورد خود شناخته می‌شود و به‌راحتی درباره جنسیت و بدن انسان صحبت می‌کند.

دهن‌لق از مهارت کمدی برخی از صداپیشه‌های برجسته مانند جان مولانی، نیک کرول، مایا رودولف و جردن پیل بهره می‌برد. سریال کمدی دهن‌لق بر روی گروهی از نوجوانان بی‌دست‌و‌پا متمرکز است، که باید با دوران بلوغ دست‌و‌پنجه نرم کنند، و بعضی از آنها مجبور می‌شوند با هیولاهای درون خود روبرو شوند. رویکرد بی‌سابقه این سریال به طنز درباره عملکردهای بدن ممکن است برای همه مناسب نباشد، اما کسانی که به بلوغ فکری رسیده‌اند، از آن لذت می‌برند.

42. افسانه واکس ماکینا (The Legend of Vox Machina) 

109_11zon

پرایم ویدیو تعدادی از بهترین سریال‌های انیمیشنی تاریخ تلوزیون را ساخته‌ و یکی از این موارد افسانه واکس ماکینا است. این اثر یکی از بهترین سریال‌های انیمیشنی است، که درباره تیمی از افراد ناسازگار است که با وظیفه سنگین نجات جهان از دست یک گروه اژدهای شوم مواجه می‌شوند. چیزی که این سریال را بیش‌از‌پیش لذت‌بخش می‌کند، نحوه شکل‌گیری آن است.

این اثر توسط یک شرکت رسانه‌ای متشکل از چندین صداپیشه ساخته شده‌است، که یک مجموعه وب را برای مستندسازی کمپین‌های خود ایجاد کردند. این اثر اقتباسی از اولین کمپین همین شرکت رسانه‌ای است. افسانه واکس ماکینا فضایی از صمیمیت و کمدی دارد، که در ژانری که گاهی‌اوقات می‌تواند خیلی جدی باشد، عالی عمل می‌کند. این اثر تخیلی، متنوع و صریح است و شما را با خود همراه می‌کند.

41. مورال اورل (Moral Orel) 

110_11zon

درست کردن طنز مذهبی سخت است، اما زمانیکه به‌خوبی اجرا شود، می‌تواند واقعا خنده‌دار و سرگرم‌کننده باشد. چنین موردی درباره مورال اورل، یکی از دست‌کم‌گرفته‌شده‌ترین آثار ادالت سویم وجود دارد. این اثر یک تقلید از نمایش‌های استاپ‌موشن مذهبی گذشته است، که درباره یک پسر پروتستانی خوش‌بین و خداترس به‌نام اورل است، که با بدبینی جهان و سوء‌استفاده از پدر الکلی خود سروکار دارد.

این نمایش به موضوعات بسیار سنگینی می‌پردازد، اما با ظرافت تمام آن را توسعه می‌دهد. ترکیب کمدی و درام در این اثر تعادلی بسیار خوب بین ژانرها ایجاد می‌کند، و در نتیجه قسمت‌هایش به‌همان‌اندازه که خنده‌دار و لذت‌بخش هستند، تکان‌دهنده و قابل‌تامل هم محسوب می‌شوند. مورال اورل با موسیقی عالی، انیمیشن منحصربه‌فرد و قسمت‌های پر از طنز، نمایشی است که همه طرفداران انیمیشن بزرگسالان باید آن را ببینند.

40. هاروی بردمن، وکیل دادگستری (Harvey Birdman, Attorney at Law) 

111_11zon

هاروی بردمن، وکیل دادگستری یک اثر کمدی است، که بر اتفاقات درون یک شرکت حقوقی تمرکز دارد. کارکنان این شرکت از ابرقهرمانانی تشکیل شده‌اند، که شخصیت‌های کارتونی کلاسیک شرکت فیلمسازی هانا باربرا هستند، که دوباره به‌ تصویر کشیده شده‌اند. این سریال 39 قسمت عالی دارد که می‌توان از آن لذت برد. طرفداران می توانند شخصیت‌های محبوب زیادی را با تماشای این اثر در یک فضای عجیب‌وغریب و در عین‌حال خنده‌دار ببینند.

به‌طور کل موقعیت‌های عجیب‌و‌غریب در این انیمیشن سریالی ویژه بزرگسالان زیاد است، زیرا پرونده‌هایی علیه قهرمانان، ضدقهرمانان و تبهکاران در این دنیای خیالی بررسی می‌شود. ستاره سریال هاروی بردمن است، که وکالت می‌کند و درگیر کارهای خنده‌دار شخصیت‌هایی مانند شگی و اسکوبی دو و حتی یوگی خرسه است.

39. برادران ونچر (The Venture Bros) 

112_11zon

برادران ونچر یک سریال محبوب کمپانی ادالت سویم و یکی از طولانی‌ترین نمایش‌های اورجینال است، که حول‌محور شخصیتی عجیب اما دوست‌داشتنی به‌نام دکتر تادئوس و دو پسرش، هنک و دین می‌چرخد. این سه نفر خود را در موقعیت‌های عجیب‌و‌غریب و اغلب خطرناک می‌بینند و با انبوهی از شخصیت‌های نامتعارف و شرور مواجه می‌شوند.

برادران ونچر یک تقلید کمدی از ژانرهای ابرقهرمانی و ماجراجویی است، که اغلب از شخصیت‌ها و داستان‌های نمادین الهام می‌گیرد، تا مضامین غم‌انگیز خود را به تصویر بکشد. تحسین منتقدان و طرفداران پروپاقرص، برادران ونچر را با وجود چندین وقفه و تغییرات در تولید، زنده نگه داشته و بسیاری برای رسیدن فصل جدید لحظه‌شماری کرده‌اند. طرفداران این سریال حتی به شخصیت‌های پیچیده آن وابسته شدند و شخصیت‌های فرعی را که با گذشت زمان ویژگی‌های پیچیده‌تری پیدا کردند، دوست داشتند. این توجه به جزئیات و البته توجه آشکار به خواسته‌های بینندگان است، که سریال را تا این اندازه تماشایی کرده‌است.

38. آکوا تین هانگر فورس (Aqua Teen Hunger Force) 

113_11zon

این انیمیشن سریالی ویژه بزرگسالان پرماجرا درباره سه هم‌اتاقی است، که به‌معنای واقعی کلمه ناکارآمد هستند و همیشه خود را در موقعیت‌های مزخرف قرار می‌دهند. در کنار این سه شخصیت که شامل یک شیربستنی، یک ظرف سیب‌زمینی و یک کوفته قلقلی است، اغلب شخصیت‌های فرعی مانند همسایه‌شان کارل و دانشمند دیوانه دکتر ویرد و استیو هم وجود دارند.

آکوا تین هانگر فورس که زمانی یک نمایش مبهم بود، اکنون از طرفداران رو‌به‌رشدی برخوردار است، که از طنز بی‌پروا و داستان‌سرایی نامتعارف سریال لذت می‌برند. شخصیت‌های عجیب‌و‌غریب و محیط‌های سورئال که در این سریال وجود دارد، با سبک بصری متمایز نمایش تقویت می‌شود. همه این ویژگی‌ها با هم ترکیب می‌شوند، تا یک شاهکار خاص را خلق کنند.

37. این دنیا نمی‌تواند مرا خراب کند (This World Can’t Tear Me Down) 

114_11zon

«این دنیا نمی‌تواند مرا خراب کند» ادامه انیمیشن سریالی ویژه بزرگسالان «بریدن از روی نقطه‌چین»، است. این سریال ممکن است به‌خوبی نسخه اصلی خود نباشد، اما هنوز آنقدر خوب است که بتوان آن را یکی از بهترین کارتون‌های بزرگسالان دانست. در داستان این سریال، هنگامیکه یک دوست قدیمی به محله باز می‌گردد، قهرمان داستان می‌خواهد به او کمک کند، تا جایگاه خود را در دنیا پیدا کند.

این سریال تعادل کاملی بین طنز سیاه بزرگسالان، شخصیت‌های پیچیده و لحظات چالش‌برانگیز و ترس برقرار می‌کند. این اثر به‌همان اندازه که شخصیت‌هایش سرکش و متفاوت هستند، موضوعات پیچیده زیادی مانند سیاست و خودکشی را با روش‌های کاملا متفاوت بررسی می‌کند. برای کسانی که از سوژه‌های عمیق و موسیقی عالی در آثار انیمیشن بزرگسالان لذت می‌برند، تماشای این سریال را توصیه می‌کنیم.

36. هارلی کویین (Harley Quinn) 

115_11zon

موفقیت دی‌سی در حوزه انیمیشن تلویزیونی ثابت‌شده ‌است، اما هارلی کویین بدون‌شک یکی از بهترین، مبتکرانه‌ترین و جنجالی‌ترین آثار آنهاست. این اثر یک کمدی اکشن ماجراجویی است که شما را مجبور به خنده با صدای بلند می‌کند. داستان سریال درباره هارلی کویین است، که تک‌وتنها به ماجراجویی می‌پردازد. این نسخه از هارلی کویین، خنده‌دار و وفادار به منبع اصلی است.

هارلی کویین به‌همان اندازه که هوشمندانه است، از داشتن اتاق نویسندگانی که به وضوح به شخصیت‌هایی که درباره آنها می‌نویسند اهمیت می‌دهند، برخوردار است. این اثر همچنین صداپیشگان فوق‌العاده با استعدادی دارد. هارلی کویین پرانرژی و پر رنگ‌ولعاب، برای طرفداران دی‌سی که به‌دنبال محتوای صریح و بی‌پرده می‌گردند، عالی است.

35. فیلم‌های خانگی (Home Movies) 

116_11zon

حتی اگر «فیلم‌های خانگی» انیمیشن سریالی ویژه بزرگسالان باشد که این روزها زیاد درباره آن صحبت نمی‌شود، این اثر یکی از بهترین برنامه‌های روزهای ابتدایی شبکه ادالت سویم است. فیلم‌های خانگی انیمیشنی منحصر‌به‌فرد و به‌طرز لذت‌بخشی خنده‌دار، درباره یک فیلمساز هشت ساله جاه‌طلب است، که در زیرزمین خانه خود با دو دوست صمیمی‌اش فیلم می‌گیرد و درعین‌حال با بزرگ شدن، روابط و به‌طور کلی زندگی کنار می‌آید.

به‌لطف سبک بصری جذاب، حس شوخ‌طبعی متمایز و دیالوگ‌های خوب، این سریال به‌عنوان یک کالت کلاسیک موردعلاقه طرفداران، آزمون زمان را پس داده‌است. به‌لطف این عناصر است که مجموعه رنگارنگ شخصیت‌ها، احساس واقعی بودن به مخاطب می‌دهد. دنبال کردن هر یک از شخصیت‌های سریال در ماجراجویی‌های کمدی خود سرگرم‌کننده است، درنتیجه نمایشی به وجود می‌آید، که هیچگاه خسته‌کننده نیست.

34. کسلوانیا (Castlevania) 

117_11zon

در حالیکه طرفداران بازی‌های قدیمی صبورانه منتظر یک بازی جدید از کسلوانیا بودند، سری انیمیشن کسلوانیا محصول نتفلیکس نه‌تنها طرفداران قدیمی را راضی کرد، بلکه مخاطبان جدیدی را برای این فرنچایز به‌ارمغان آورد. این فیلم آخرین عضو زنده قبیله‌اش ترور بلمونت، خون‌آشام مرموز آلوکارد و جادوگر قدرتمند سخنگو سیفا بلنادس را دنبال می‌کند، که با دراکولایی وحشتناک مبارزه می‌کنند.

این اثر از طریق داستان گسترده و اکشن خاص خود، به بینندگان بزرگسال یک مجموعه انیمیشن جذاب ارائه می‌دهد، که به یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های انیمیشنی نتفلیکس تبدیل شده‌است. این سریال نتفلیکس که علیرغم داستان خاصش به‌راحتی قابل‌دسترسی است، بینندگان را از هر قشری جذب می‌کند و خبر خوب اینکه لازم نیست طرفدار فرنچایز بازی باشند.

این اثر لحن و سطح اکشن بالغانه‌ای دارد، که واقعا توجه گسترده مخاطبان بزرگسال را به خود جلب کرده‌است و آن را به یکی از بزرگ‌ترین سریال‌های انیمیشن بزرگسالان در چند وقت اخیر تبدیل کرده‌است.

33. سایپرپانک: اج رانرز (Cyberpunk: Edgerunners)

118_11zon

این اثر دنیایی آینده‌نگر را با روایت داستانی و محوریت دیوید مارتینز به تصویر می‌کشد. هنگامیکه این شخصیت با فردی به‌نام لوسی آشنا می‌شود، درگیر باند و زندگی جنایتکارانه آنها در چشم انداز نابخشودنی شهر شب می‌شود. دیوید که توسط گذشته‌اش تسخیر شده‌است، سعی می‌کند مشتاقانه مسیر جدید را بپذیرد.

این اثر با برداشت عناصری از یک بازی ویدیویی، جنبه تاریک سایبرافزار را بررسی می‌کند و نشان می‌دهد که چه اتفاقی می‌افتد زمانیکه از آن بیش‌ازحد استفاده می‌شود. این مجموعه کوتاه برای بزرگسالان در نظر گرفته‌شده‌است، زیرا به موضوعات تلخی مانند طمع شرکت‌ها و کارهایی که مردم برای ثروت انجام می‌دهند می‌پردازد.

این نمایش همچنین بینندگان را به‌طرز بی‌رحمانه‌ای روی دوستی‌های دیوید و شخصیت‌های دوست‌داشتنی که او ملاقات می‌کند، سرمایه‌گذاری می‌کند، قبل از اینکه آنها را دور کند یا در موقعیت‌های خطرناک قرار دهد. به‌علاوه، خشونت و صحنه‌های وحشتناک در این اثر زیاد است.

32. انجیل نیمه شب (The Midnight Gospel)119_11zon

انجیل نیمه‌شب محصول نتفلیکس، ترکیبی عالی از یک پادکست تامل‌برانگیز با ماجراجویی‌های انیمیشنی هیجان‌انگیز است، چیزی که تماشاگران بزرگسال به آن علاقه دارند. در هر قسمت این سریال صدایی از پادکست کمدین دانکن تراسل با مهمانان مختلف پخش می‌شود، که آن را به دنیاهای مختلف می‌برد.

هر قسمت از این سریال بسیار متنوع و البته عجیب‌وغریب است. ازطرفی موضوع گفتگوهای تراسل واقعا در ایجاد فضایی رشدیافته و احساسات ناب عالی عمل می‌کند. انجیل نیمه‌شب به‌عنوان یک سریال بزرگسالان طولانی و پیچ‌درپیچ، درباره موضوعاتی مانند؛ مرگ، موادمخدر و مواردی از این دست صحبت می‌کند.

31. بابای آمریکایی (American Dad)

120_11zon

بابای آمریکایی دنیای عجیب و شگفت‌انگیز خانواده اسمیت را دنبال می‌کند. این انیمیشن سریالی ویژه بزرگسالان طولانی‌مدت درباره استن اسمیت (با صداپیشگی ست مک. فارلن، که یکی از سازندگان سریال هم هست)، یک مامور سیا با دیدگاه‌های پیچیده، همسرش فرانسین و دو فرزندشان، یک ماهی‌قرمز سخنگو و یک موجود بیگانه است.

اگرچه مدتی طول کشید تا این کمدی خودش را پیدا کند، اما اکنون به‌عنوان یک اثر جذاب پر از طنز که جنبه‌های پیش‌پا افتاده و پوچ زندگی را مسخره می‌کند، از شهرت خوبی برخوردار است. بابای آمریکایی از تمرکز بر طنز سیاسی نمی‌ترسد، داستان آن با گذشت زمان پیچیده‌تر می‌شود و شخصیت‌های آن هم با هر فصل جدید خنده‌دارتر می‌شوند.

30. بریدن از روی نقطه‌چین (Tear Along the Dotted Line) 

121_11zon

به اعتقاد بعضی از هنردوستان میشل رچ که با نام هنری Zerocalcare شناخته می‌شود و خالق معروف کتاب‌های مصور ایتالیایی است، جهان را با سبک کمدی سیاه و عمیق خود در انیمیشن بزرگسالان آشنا کرد. این اثر درباره کاریکاتوریستی است، که همراه با ضمیر ناخودآگاه خود که آرمادیلو نام دارد، در رم زندگی می‌کند.

این شخص با سفر کردن به خارج از شهرش، مسیر زندگی خود را تغییر می‌دهد. این اثر بسیار خنده‌دار و در عین حال تکان‌دهنده، از نظر بصری ساده و در عین‌حال فوق‌العاده جذاب است. بریدن از روی نقطه‌چین به‌طور تحسین‌برانگیزی به تمام مضامین تابو و بحث‌برانگیزش به خوبی می‌پردازد و بسیار هوشمندانه است. این اثر زیبا شبیه هیچ برنامه انیمیشن دیگری نیست.

29. حکمرانی لاشخورها (Scavengers Reign) 

122_11zon

حکمرانی لاشخورها یک انیمیشن سریالی ویژه بزرگسالان و یکی از بزرگ‌ترین، حماسی‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین آثار این ژانر است. داستان این اثر درباره خدمه یک کشتی‌ باری فضایی آسیب‌دیده است، که در یک سیاره زیبا اما خطرناک گیر می‌افتد. حکمرانی لاشخورها یک طرح ساده دارد، اما محصول آن بسیار خلاقانه و  مسحورکننده است، که باعث می‌شود در کل سریالی نوآورانه باشد.

این اثر تا زمان نگارش، رسما توسط مکس لغو شد. با این‌حال، نتفلیکس خوشبختانه فصل اول را برعهده گرفت و این احتمال وجود دارد که فصل دوم خیلی خوبی هم داشته‌باشد. بدون شک اثری مانند حکمرانی لاشخورها اگر بدون دنباله‌های فراوان به پایان برسد، حیف است. زیرا چنین انیمیشن باشکوهی که، موسیقی جذاب، شخصیت‌های به‌یادماندنی و پتانسیل زیادی در توسعه داستان‌های علمی تخیلی دارد، باید تا ابد ادامه پیدا کند و به آنچه که شایسته‌اش است، برسد.

28. پادشاه تپه (King of the Hill)123_11zon

پادشاه تپه یکی از بهترین برنامه‌های تلویزیونی انیمیشن برای بزرگسالان است، که یک ایده ساده ولی فریبنده دارد. این اثر حول‌خانواده هیل و دوستانشان می‌چرخد، ​​که همگی در بخشی از تگزاس زندگی و کار می‌کنند. روابط بین هر فرد در این خانواده شامل؛ یک قاضی و پسرش بابی، همسرش پگی و دوستانش بیل، دیل و بومهاور در کانون‌توجه قرار دارند.

این اثر به‌لطف روش کمدی آن در پرداختن به موضوعات سیاسی، چالش‌های دوران بلوغ، و حتی جنبه‌هایی از بحران میانسالی، موردتوجه قرار گرفته‌است. این اثر هنوز هم مورداستقبال قرار می‌گیرد، اما وقایع آن مربوط به زمان است و ساخت دنباله آن چالش‌برانگیز است. با این وجود این اثر جایگاه خوبی در بین سریال‌های مدرن دارد.

27. افسون‌زدایی (Disenchantment) 

124_11zon

افسون‌زدایی به‌سرعت پس از پخش، به یکی از محبوب‌ترین نمایش‌های انیمیشن برای بزرگسالان تبدیل شد. داستان این سریال در پادشاهی فانتزی قرون وسطایی سرزمین رویاها می‌گذرد و داستان شاهزاده خانم سرکشی را دنبال می‌کند، که با دو شخصیت عجیب‌وغریب زندگی می‌کند. افسون‌زدایی به‌درستی کمدی را اجرا می‌کند و به تمسخر استعاره‌ها و کهن‌الگوها در نمایش‌ها و فیلم‌های ژانر فانتزی می‌پردازد و این کار را با داستانی بسیار جذاب درباره شخصی انجام می‌دهد، که بیشتر از آنچه که دارد می‌خواهد.

این فیلم با توسعه واضح شخصیت اصلی، خود را از دیگر نمایش‌ها متمایز می‌کند، و تحولات ظریف شخصیت‌هایش یکی از جنبه‌های حیاتی سریال است. محیط این انیمیشن سریالی ویژه بزرگسالان هم قابل‌ستایش است و فضای تخیلی متعلق به قرون‌وسطایی متمایز نمایش یکی از جاذبه‌های اصلی آن است.

26. فضای نهایی (Final Space) 

125_11zon

اگرچه ممکن فضای نهایی امروز بیشتر به‌عنوان یکی از معروف‌ترین قربانیان ادغام کمپانی‌ وارنر دیسکاوری شناخته‌شود، اما این اثر دست‌کم‌گرفته‌شده در نوع خود، نمایشی فوق‌العاده است. این اثر اگرچه از نظر فنی یک سریال نوجوانان است، اما می‌توان آن را یک سریال بزرگسالان هم در نظر گرفت.

این سریال درباره یک فضانورد و سیاره‌اش است، که در حال نابودی سفرهایی را در فضا آغاز می‌کنند، تا رمز و راز پایان جهان را کشف کنند. فضای نهایی کمدی و در‌عین‌حال احمقانه است و شوخی‌های آن ممکن است توسط همه مخاطبان دریافت نشود. البته همه‌چیز با پیشرفت سریال بهتر می‌شود. شخصیت‌ها قانع‌کننده هستند، انیمیشن به‌طور چشمگیری خوب است و روایت اگرچه قطعا بسیار اپیزودیک است، همواره کاملا سرگرم‌کننده است. کسانی که عاشق سریال‌های فضایی هستند و می‌خواهند وارد دنیاهای رنگارنگ و منحصربه‌فرد شوند، فضای نهایی را تماشا کنند.

25. پانتئون (Pantheon)

126_11zon

پانتئون که در ابتدا برای یک فصل ساخته‌‌شد، یکی از بهترین پیشنهادات استریم در زمینه انیمیشن بزرگسالان است. این اثر درباره زن جوانی است که پیام‌هایی از یک شماره ناشناس دریافت می‌کند، که ادعا دارد پدر مرحوم او است. او در حالیکه سعی می‌کند حقیقت را کشف کند، درعوض با یک توطئه بزرگتر روبرو می‌شود.

برای کسانی که عاشق اسرار سایبرپانک و هوش‌مصنوعی هستند، داستان‌های علمی تخیلی پانتئون کاملا لذت‌بخش است. این انیمیشن به‌اندازه‌ای خوب است، که ستاره‌های واقعی نمایش جهان، داستان و شخصیت‌ها هستند. پانتئون به‌لطف ساختن دنیایی جذاب، شخصیت‌های محبوب و داستان‌های جالب، به همان اندازه که هر نمایش علمی تخیلی بزرگسالان باید رویایی و تفکر برانگیز باشد، عالی است.

24. داریا (Daria) 

127_11zon

داریا یک انیمیشن سریالی ویژه بزرگسالان کلاسیک محبوب دهه 90 است، که بخشی از دوران کودکی بسیاری از بینندگان بوده‌است. این سریال که حول‌محور زندگی و ماجراهای داریا مورگندوفر می‌چرخد، زندگی چالش‌برانگیز نوجوان باهوشی را دنبال می‌کند، که با مشکلاتی که ناشی از ناسازگاریش در دبیرستانش است، دست‌وپنجه نرم می‌کند.

داریا در کنار بهترین دوستش، جین لین، آه می‌کشد، چشم‌هایش را می‌چرخاند، و افراد باهوشی را که آنها را احاطه کرده‌اند، تمسخر می‌کند. طنز هوشمندانه این اثر، شخصیت‌پردازی نمادین، نوع شوخ‌طبعی و فضای سریال آن را به‌طرز عجیبی دوست‌داشتنی است. طرفداران نمی‌توانند از قهرمان داستان دل بکنند و این نشان می‌دهد که سریال محصول زمان خود است. هیچ اثری شبیه داریا نیست، به همین دلیل است که این سریال تماشایی است.

23. غبار میمون (Monkey Dust) 

128_11zon

با اینکه بعضی مخاطبان شوخی‌های بی‌پرده غبار میمون را نفرت‌انگیز می‌دانند، کسانی که از این نوع شوخی‌ها لذت می‌برند، بدون‌شک شیفته این برنامه طنز انیمیشنی بریتانیایی خواهندبود. با اینکه این اثر خیلی متنوع است، یک کمدی انیمیشنی برای بچه‌ها نیست. نمایش‌های زیادی وجود ندارد که موفق شود به‌اندازه غبار میمون خشن و متاثرکننده باشد. به احتمال زیاد غبار میمون یکی از کمدی‌ترین برنامه‌های انیمیشنی است، که دست‌کم گرفته شده‌اند، و تماشای آن برای هر مخاطب بزرگسالی لذت‌بخ است.

22. متالوکالیپس (Metalocalypse)

129_11zon

همانطور که می‌توان حدس زد، این مجموعه در دنیایی که موسیقی متال حکمفرماست، تسلط یک گروه موسیقی را بر جهان و تصمیمات احمقانه‌ای را که در جریان موسیقی تشدید می‌شود، به تصویر می‌کشد. این سریال که بدون‌شک برای مخاطبان بالغ‌تر است، پر از خشونت است. یکی از اولین صحنه‌هایی که تماشاگران در این سریال شاهد آن هستند لحظه‌ای است، که اعضای گروه از آسمان پایین می‌آیند و به‌طرز وحشیانه‌ای صدها طرفدارشان را می‌کشند. با گذشت زمان، متالوکالیپس بر توطئه‌ای متمرکز می‌شود که قرار است این گروه قدرتمند را از بین ببرد و سریال را ترکیبی از رمز و راز، کمدی سیاه و هوی متال باورنکردنی می‌سازد.

21. عشق، مرگ و ربات‌ها (Love, Death & Robots) 

130_11zon

نتفلیکس با مجموعه انیمیشنی عشق، مرگ و روبات‌ها در ارائه داستان‌های کوتاه انیمیشنی رویایی، که عموما با مخاطبان بالغ‌تری ارتباط برقرار می‌کند، بیش‌از پیش دیده شد. باوجود اینکه فیلم‌های کوتاه و لایواکشن‌های زیادی درباره این موضوعات وجود دارد، عشق، مرگ و ربات‌ها تا حدزیادی به‌لطف قسمت‌های کوتاه بلندپروازانه‌اش که به موضوعات مهمی می‌پردازد و می‌تواند به‌طور شگفت‌آوری ترسناک باشد، شناخته می‌شود.

برای بینندگان بزرگسالی که عاشق آثاری مانند آینه سیاه هستند، عشق، مرگ و ربات‌ها یک اثر لذت‌بخش است. تعدادی از بهترین قسمت‌های عشق، مرگ و ربات‌ها ارجاعات و الهاماتی از آثار مهم دارد و داستان‌های ترسناک علمی تخیلی تا آرمان‌شهرهای عجیب‌و‌غریب و دیستوپیاهای وحشتناک را به تصویر می‌کشد.

20. مرغ ربات (Robot Chicken) 

131_11zon

مرغ ربات یک نمایش کمدی محصول تلویزیون ادالت سویم و یکی از محبوب‌ترین و تاثیرگذارترین‌ها در ژانر خود است. ارجاعات فرهنگ پاپ در این داستان‌های انیمیشنی استاپ‌موشن بسیار جذاب است و مطلقا هر چیزی را که در دسترس است، از فیلم‌ها گرفته تا تلویزیون و کتاب‌های کمیک، مسخره می‌کند.

این اثر مانند همه سریال‌هایی که مانند آن است، دارای فرازونشیب‌هایی است، اما قسمت‌هایی که خوب هستند واقعا بی‌مانند شده‌اند. این اثر خنده‌دار و آشکارا علاقه‌مند به ویژگی‌های فرهنگ پاپ است، که آن را مسخره می‌کند. این اثر مخصوص کسانی است که با کمدی از نوع سریال انیمیشنی ارتباط برقرار می‌کنند.

19. مایک جاج تقدیم می‌کند: قصه‌هایی از اتوبوس تور (Mike Judge Presents:  Tales from the Tour Bus) 

132_11zon

این اثر یک مستند با سوژه موسیقی است، که درباره ماجراهای هولناک نوازندگانی مانند جری لی. لوئیس و جانی پی. چک، روایت می‌کند. یادگیری درباره افسانه‌های موسیقی ایده‌ای به‌اندازه کافی سرگرم‌کننده به نظر می‌رسد، اما نمایش آن از طریق یک مستند بسیار پرانرژی که در انیمیشنی چشم‌نواز و پر از زندگی و رنگ منتقل می‌شود، شاهکار است. داستان‌هایی از اتوبوس تور حتی برای کسانی که معمولا سریال‌های مستند را دوست ندارند یا حتی کسانی که قبلا نام این هنرمندان را نشنیده‌اند هم، لذت‌بخش است.

18. برگری باب (Bob’s Burgers) 

133_11zon

برگری باب حول‌محور فعالیت‌های سرگرم‌کننده روزانه خانواده بلچر می‌چرخد، ​​که صاحب یک رستوران برگرفروشی هستند. این مجموعه که توسط لورن بوچارد ساخته شده‌است، مخاطبان را با خانواده دوست‌داشتنی، خنده‌دار و اغلب ملموس متشکل از باب بلچر یک رستوران‌دار نسل سوم، همسرش لیندا و سه فرزندشان تینا، جین و لوئیز آشنا می‌کند.

برگری باب تا حد زیادی به‌دلیل شخصیت‌پردازی خوبش و اینکه درس‌های مهمی درباره اداره یک کسب‌وکار، حفظ روابط، و دوری از اشتباه می‌آموزند، بسیار محبوب است.

البته، چیزی که همه‌چیز را درنهایت به خوبی پیش می‌برد، عشق مشترک آنها به غذا و همبرگرهای منحصر‌به‌فرد است، که خوشبختانه باب در آن مهارت دارد. به‌طور کلی این اثر نمایش یک داستان مفید از خانواده‌ای است، که با هم یک همبرگرفروشی را اداره می‌کنند و همچنان با موانع و سناریوهای خنده‌دار مواجه می‌شوند.

17. مرا بغل نکن من می‌ترسم (Don’t Hug Me I’m Scared) 

134_11zon

مرا بغل نکن من می‌ترسم بینندگان احتمالی را با عروسک‌های زیبا و فضای رنگارنگ خود فریب می‌دهد. اما این اثر یک نمایش ترسناک است. این سریال چند شخصیت عروسکی را دنبال می‌کند، که درباره همه‌چیز، از برق گرفته تا زندگی و مرگ، یاد می‌گیرند. سریال از یک فضای امن و آرام شروع می‌شود و به‌تدریج به یک کابوس تبدیل می‌شود.

این سریال با انیمیشن خیره‌کننده و مضامین عمیق تکان‌دهنده‌ای که به آن پرداخته‌است، مانند رویاها و اگزیستانسیالیسم، مخاطبان را راضی می‌کند و بلافاصله کسانی را که هرگز آن را ندیده‌اند، جذب می‌کند. این اثر به‌شکلی بی‌عیب‌ونقص ساخته شده‌است، داستان‌های آن به‌طرز لذت‌بخشی نامتعارف هستند، و عناصر ترسناک آن خوب عمل می‌کنند.

16. وقت ماجراجویی با فیونا و کیک (Adventure Time: Fionna and Cake)135_11zon

وقت ماجراجویی با فیونا و کیک، یک اسپین‌آف از کارتون محبوب وقت ماجراجویی است، که نوجوانان و بزرگسالان قدیم را هدف قرار داده‌است. شخصیت‌های اصلی این سریال وارد ماجراجویی در چندجهانی می‌شوند و در طول راه خود کشفیات زیادی می‌کنند. این سریال بسیار تحسین‌برانگیز است و دو شخصیت فرعی از نسخه اورجینال را که هرگز آنقدر محبوب نبودند وام می‌گیرد و آنها را در مرکز نمایشی قرار می‌دهد که به‌تمام معنا با برترین‌ها رقابت می‌کند.

اسپین‌آف‌های تلویزیونی معمولا به این خوبی از آب درنمی‌آیند. فیونا و کیک مملو از ارجاعاتی است که طرفداران وقت ماجراجویی مطمئنا آن‌ها را گرامی می‌دارند، و البته چاشنی مخصوص به خود را هم به آن اضافه کرده‌است. این اثر خنده‌دارتر، خشن‌تر و پخته‌تر از نسخه اصلی و باتوجه به اینکه می‌داند مخاطبان وقت ماجراجویی اکنون بزرگ شده‌اند، چیزی را به آن‌ها نشان می‌دهد که مطمئن است بزرگسالان از آن استقبال می‌کنند.

15. آرچر (Archer) 

136_11zon

آرچر یک انیمیشن سریالی ویژه بزرگسالان ماجراجویی جاسوسی برای مخاطبان بزرگسال است، که حتی نمی‌نوانند تصور کنند تا چه اندازه می‌توانند در این کمدی دوست‌داشتنی هیجان‌انگیز غرق شوند. این سریال به دنبال شخصیتی به‌نام مامور مخفی استرلینگ آرچر در کنار همکارانش است، که در نوع خود نمادین شده‌اند.

با وجود اینکه آنها برای یک آژانس جاسوسی با مشتریان مشکوک کار می‌کنند، این شخصیت‌های متمایز، جنبه‌ای طنز آمیز از حرفه خود را به نمایش می‌گذارند. آرچر به‌طور مداوم با هر فصلی که به دوره‌ها و سبک‌های مختلف فیلم‌های جاسوسی می‌پردازد، سطح خود را بالا می‌برد. این مجموعه نه‌تنها سبک انیمیشن متنوعی دارد، بلکه مدام شخصیت‌هایش را در موقعیت‌های جدیدی قرار می‌دهد، که هرگز از ارائه کمدی تصویری و اکشن دوری نمی‌کنند. این سریال الهامی درخشان از دنیای جاسوسی است، که به‌شیوه‌ای شیک و جذاب به‌تصویر کشیده می‌شود.

14. دوستان لبخند (Smiling Friends) 

137_11zon

دوستان لبخند از بزرگ‌ترین آثار کلاسیک شبکه ادالت سویم است. این سریال داستان زندگی کارمندان یک شرکت کوچک را دنبال می‌کند، که برای آوردن شادی به دنیایی عجیب‌وغریب و در عین‌حال رنگارنگ تلاش می‌کنند. این سریال ساده و درعین‌حال فوق‌العاده و پرانرژی هم از نظر انیمیشن و هم از نظر روایت، اثری عالی برای کسانی است، که سریال‌هایی با لحن و طنز شبیه به آکوا تین برای همیشه پلانتاسم را دوست دارند. دوستان لبخند از نظر بصری سورئالیستی، بسیار خنده‌دار و دارای تعدادی از منحصربه‌فردترین و اغلب ترسناک‌ترین طراحی شخصیت‌ها است، که انیمیشن بزرگسالان تا به‌حال دیده‌است.

13. کهن (Primal)

138_11zon

تا سال 2019، بینندگان از قبل با نام تجاری منحصربه‌فرد گندی تارتاکوفسکی خالق انیمیشن‌های بصری خیره‌کننده و اغلب جذاب و خشن آشنا بودند. با این‌حال، حتی پس از آن، این هنرمند توانست همه را با کیفیت باورنکردنی سریال ماجراجویی ماقبل تاریخ خود یعنی کهن غافلگیر کند. این سریال یک غارنشین و یک دایناسور را دنبال می‌کند، که با هم کار می‌کنند تا در دنیای خطرناکی که می‌خواهد آنها را بخورد، زنده بمانند.

این سریال بدون هیچ دیالوگی، تقریبا به‌طور انحصاری بر ابزارهای خلاقانه داستان‌سرایی بصری متکی است، تا نمایشی عالی خلق کند. اکشن این انیمیشن سریالی ویژه بزرگسالان وحشیانه و نامحدود و البته بسیار سرگرم‌کننده است. شخصیت‌های این سریال به‌طور شگفت‌انگیزی لایه‌لایه و جذاب هستند و روایت آن، موضوعاتی مانند؛ غم، اندوه و بقا را به شیوه‌های جذاب و احساسی بررسی می‌کند.

12. کابوی بی‌باپ (Cowboy Bebop) 

139_11zon

اجازه ندهید بازسازی ناموفق اخیر کابوی بی‌باپ شما را از تماشای مجموعه اصلی آن منصرف کند. این سریال علمی تخیلی نئونوآر که موردتحسین منتقدان قرار گرفته‌است، حول‌محور گروهی متشکل از شکارچیان جایزه‎‌بگیر می‌چرخد، ​​که به‌دنبال مجرمان خطرناک در فضا سفر می‌کنند. کابوی بی‌باپ با ترکیب استادانه عناصر وسترن و نوآر در کنار اکشن جذاب و موسیقی متن سبک جاز، یک اثر انیمیشنی بسیار جلوتر از زمان خود است.

این وسترن فضایی نئونوآر ژاپنی شکارچیان جایزه را دنبال می‌کند که در سفینه‌فضایی بی‌باپ کار می‌کنند. آنها در طول شکار خود، با شرایط فاجعه‌آمیزی مواجه می‌شوند که اغلب بدتر از زمانی که شروع کردند، رهایشان می‌کند. جذابیت‌های تصویری این اثر تقریبا به‌اندازه شخصیت‌پردازی‌های عمیق آن چشمگیر است و بینندگان را وادار می‌کند تا قبل از پایان نمایش، شخصیت‌های پیچیده را ریشه‌یابی کنند.

11. ریک و مورتی (Rick and Morty) 

140_11zon

از زمانیکه ریک و مورتی در سال 2013 برای اولین بار پخش شد، با رویکرد بدبینانه خود به ماجراهای خنده‌دار و علمی تخیلی، به یکی از پربارترین سریال‌های انیمیشن بزرگسالان مدرن تبدیل شده‌است. در این سریال ماجراهای خاص دانشمند دیوانه ریک سانچز و نوه‌اش مورتی اسمیت دنبال می‌شود، که در ابتدا یک خرابکار عصبی و ناسازگار است.

هر ماجراجویی با این دو نفر، لحظات علمی تخیلی، موقعیت‌های خنده‌دار، و حتی سکانس‌های متاثرکننده‌ای را به ارمغان می‌آورد، که به نظر می‌رسد بیشتر برای مخاطبان نوجوان طراحی ‌شده‌است، اما همچنین این اثر قوس‌های شخصیتی عمیق و مضامین جذابی را ارائه می‌کند که جنبه‌های بالغانه روایت را نشان می‌دهد. اگرچه حاشیه‌هایی برای شخصیت‌ها در این سریال ایجاد شده‌است، اما این موضوع مانع از حمایت طرفداران سریال نشده‌است.

10. بیویس و بات‌هد (Beavis and Butt-Head) 

141_11zon

بیویس و بات‌هد یک انیمیشن سریالی ویژه بزرگسالان است؛ که داستان دو نوجوان را دنبال می‌کند. این دو نوجوان عاشق گوش دادن به موسیقی متال هستند. دو قهرمان داستان به‌جای توجه و تمرکز روی درس، روزهای خود را با شوخی‌های بی‌معنا و به‌طور کلی فقط وقت گذراندن سر می‌کنند.

این اثر با طنز بی‌نظیر و صریحش، سریالی است که فرهنگ دهه ۹۰ را به تصویر می‌کشد. همین سوژه سریال را به یک موفقیت غیرمنتظره در میان طرفداران تبدیل کرده‌است. این سریال کمدی بی‌پرده که درباره بزهکاری نوجوانان است، هنوز هم امروز در بین بینندگان بالغ محبوب است، به‌طوری که دنباله آن حتی بیشتر از نسخه‌های اولیه طرفدار داشته‌است. به‌هرحال تا زمانیکه نوجوانان بیشتر به معاشرت علاقه‌مند هستند تا مطالعه، بیویس و بات‌هد با قدرت تمام مخاطبان را جذب خود می‌کنند.

9. شکست‌ناپذیر (Invincible)142_11zon

شکست‌ناپذیر براساس کمیکی با همین عنوان و اثر رابرت کرکمن، کوری واکر، و رایان اوتلی است. این اثر درباره یک نوجوان با شخصیت خیلی خوب است، که پدرش قدرتمندترین ابرقهرمان روی کره‌زمین است. حالا با رسیدن سن این نوجوان به هفده سالگی، او باید به ابرقهرمانی مانند پدرش تبدیل شود.

ماجرای تبدیل شدن این نوجوان به یک ابرقهرمان بزرگ در نوع خود بسیار جذاب است و زمینه سریال انیمیشنی شکست‌ناپذیر را فراهم می‌کند. پیچش‌های داستانی بسیار جالبی در این سریال روایت می‌شود. این انیمیشن خیره‌کننده، داستانی مهیج و مجموعه‌ای عالی از شخصیت‌ها از جمله شرورهای بسیار قدرتمند دارد، که آن را به یک سریال ابرقهرمانی بزرگسالان خوب تبدیل می‌کند.

8. سامورایی جک (Samurai Jack) 

143_11zon

برای بچه‌های اوایل دهه 2000، سامورایی جک نوعی سریال انیمیشنی بود که به آن‌ها این احساس را می‌داد که دارند اولین برنامه بزرگسالانه خود را تماشا می‌کنند. سبک این انیمیشن رویایی بینندگان را به یک سفر زیبای پر از تصاویر و شخصیت‌ها و همچنین سکانس‌های اکشن بسیار زنده و با ریتم بالا و جذاب می‌برد.

سامورایی جک احتمالا یکی از بالغانه‌‌ترین نمایش‌های کارتونی در تمام دوران است. این انیمیشن سریالی ویژه بزرگسالان درباره شاهزاده‌ای است، که با لرد آکوی شیطان مبارزه می‌کند. اما او به آینده فرستاده می‌شود که در آنجا یک منظره جهنمی دیستوپیایی را پیدا می‌کند، که توسط آنتاگونیست اداره می‌شود.

در این سریال نمایش نوعی اکشن حماسی، شخصیت‌های به‌یادماندنی و فضای جاه‌طلبانه‌ای ارائه می‌شود، که کاش می‌شد لایواشکن‌ها به آن دست یابند. داستان حماسی این اثر با ماجراجویی شخصیت اصلی برای نزدیک شدن به لرد آکو، بسیار جذاب و تماشایی است.

7. سامورایی چشم‌آبی (Blue Eye Samurai) 

144_11zon

در بسیاری از موارد، نتفلیکس ثابت کرده‌است که درباره انیمیشن بزرگسالان مدرن، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. اما حتی با این استاندارد بالا، مدتی بود که تماشاگران اثری مانند سامورایی چشم‌آبی از این کمپانی ندیده‌بودند. سامورایی چشم‌آبی داستان یک جنگجوی جوان را روایت می‌کند، که در رؤیای انتقام از کسانی است، که او را نابود کرده‌اند، رویای که او را از راهی خونین به سوی سرنوشتش می‌کشاند.

این انیمشن سرگرم‌کننده، جسورانه و پر از خون و خونریزی، طرفداران زیادی از سراسر جهان جذب خود کرده‌است. سامورایی چشم‌آبی نه‌تنها به‌دلیل سکانس‌های اکشن جذاب و شیک آن، بلکه به‌لطف داستان هیجان‌انگیز و شخصیت‌های غنی برای پیشبرد داستان سود می‌برد.

6. آرکین (Arcane) 

145_11zon

مجموعه انیمیشن پیشگامانه آرکین که براساس جهان و شخصیت‌های بازی‌های ویدیویی ساخته شده‌است، یک سفر مسحورکننده به کلان‌شهر مرفه اما فاسد پیلتوور و شهر فقیری که در زیر آن وجود دارد زان است. در میانه چرخه بی‌پایان خشونت و اختلافی که بین این دو شهر وجود دارد؛ دو خواهر که تنها هستند، مسیرهای ناامیدکننده متفاوتی را در پیش می‌گیرند و متوجه می‌شوند که در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند.

همانطور که این دو از هم جدا می‌شوند، نفوذ فزاینده آنها در جوامع مربوط به خود، رقابت خواهری آنها را به چیزی خطرناک‌تر تبدیل می‌کند. داستان پویای این سریال از طریق تصاویر بصری مهیج و زنده آشکار می‌شود، که بدون‌شک به سریال کمک می‌کند تا به اولین سریال استریم تبدیل می‌شود، که برنده جایزه امی برای اثر انیمیشنی برجسته شده‌است. آرکین دارای سوژه‌های تلخ ولی متفاوتی است، که بررسی آن در ژانر انیمیشن دیدنی است.

5. فیوچراما (Futurama)

146_11zon

فیوچراما یک انیمیشن سیتکام علمی تخیلی بسیار محبوب است، که داستان باورنکردنی پسر نابالغ و در عین حال مهربانی را تعریف می‌کند که کارش تحویل پیتزا است. این پسر به‌طور تصادفی در یک محفظه سرمازا حبس می‌شود و 1000 سال آینده از خواب بیدار می‌شود. در آنجا، او با شخصیت‌های نمادینی دوست صمیمی می‌‌شود.

این سریال حول‌محور کار این گروه برای یک شرکت تحویل بین سیاره‌ای می‌چرخد، که به آنها اجازه می‌دهد حتی شخصیت‌های دیوانه‌تری را از سراسر جهان ملاقات کنند. در طول مسیر، طرفداران می‌توانند از ارجاعات علمی تخیلی عمیق، تفسیرهای اجتماعی روشنگرانه و عمق احساسی موقعیت‌ها لذت ببرند.

بینندگان این انیمیشن سریالی ویژه بزرگسالان روی روابط بین شخصیت‌های موردعلاقه خود سرمایه‌گذاری می‌کنند. این باور وجود دارد که فیوچراما فقط به نوستالژی وابسته نیست، زیرا سریال به‌طور باورنکردنی ملموس است و می‌تواند مطابق با سلیقه بینندگان مدرن باشد.

4. فمیلی گای (Family Guy) 

147_11zon

فمیلی گای به‌عنوان کمدی محبوب بزرگسالان ست مک. فارلن، حول‌محور گریفین‌ها و شیطنت‌های وحشیانه آنها می‌چرخد. این سریال که در یک شهر خیالی در رود آیلند می‌گذرد، به‌لطف تفسیرهای متفاوت و طنزهای گزنده‌اش درباره فرهنگ پاپ آمریکایی، محبوب شده‌است. اعضای خانواده ناکارآمد این سریال شامل؛ پیتر، لوئیس، مگ، کریس، استوی و سگ خانگی آنها، برایان هم به چندتن از محبوب‌ترین شخصیت‌های انیمیشنی تبدیل شده‌اند.

صداپیشگان بااستعداد این سریال عبارتند از مک فارلن، الکس بورستاین، میلا کونیس، ست گرین و مایک هنری. خشونت، اپیزودهای بحث‌برانگیز و شوخی‌های بزرگسالانه، سریال فمیلی گای را به یک اثر مهم برای بینندگان تبدیل کرده‌است و بدون‌شک این سریال برای بینندگان جوان‌تر طراحی نشده‌است.

درحقیقت بزرگسالان می‌توانند این اثر را بهتر درک کنند و از مفاهیم فراداستانی آن لذت ببرند. همچنین نمی‌توان انکار کرد که طرفداران هر یک از شخصیت‌های سریال را دوست دارند، حتی شخصیت‌های مکمل را، که در طول سریال اغلب شامل تلاشی برای جایگزینی و حذف یک شخصیت محبوب می‌شود.

3. بوجک هورسمن (Family Guy) 

148_11zon

بوجک هورسمن به‌مدت شش فصل، با کمدی سیاه و لذت‌بخش و همچنین کاوش عمیق در سوژه‌ها و البته صداپیشگی بی‌مانند ویل آرنت در نقش اصلی، یک سریال انیمیشنی محبوب برای بزرگسالان بوده‌است. از آنجاییکه سریال در هر قسمت عمیق‌تر به زندگی بوجک هورسمن می‌پردازد و او سعی می‌کند به حرفه بازیگری خود بازگردد، نه‌تنها بررسی مسائل اجتماعی مرتبط، بلکه افسردگی و اعتیادی که بوجک با آن زندگی می‌کند هم، در این اثر واکاوی می‌شود.

فراتر از این، سریال نحوه برخورد شخصیت اصلی را با این مسائل و اینکه نزدیک‌ترین افراد به او را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، بررسی می‌کند. بوجک هورسمن مجموعه‌ای است که بسیاری از بینندگان بزرگسال توانسته‌اند با آن ارتباط برقرار کنند، زیرا از لحن کمدی آن برای نفوذ به موضوعات غم‌انگیز و در عین‌حال معنی‌دار به‌خوبی استفاده می‌کند. این سریال اورجینال نتفلیکس به مکان‌های بسیار تاریکی می‌رود و شخصیت‌های ابتدایی را می‌گیرد و داستان‌های پیچیده، واقع‌گرایانه و اغلب غم‌انگیز را به آنها می‌دهد، تا بتواند سوژه‌ها را بررسی کند.

2. ساوت پارک (South Park) 

149_11zon

هیچ لیستی از مجموعه‌های انیمیشن مهم بزرگسالان بدون مجموعه تلویزیونی انیمیشنی انیمیشنی ساوت پارک اثر مت استون و تری پارکر کامل نمی‌شود. داستان این سریال در شهر کلرادو می‌گذرد و بر چهار پسر جوان شامل؛ استن مارش، کایل بروفلوسکی، اریک کارتمن و کنی مک کورمیک و تجربیات آنها از اشتباهاتشان متمرکز است. این مجموعه از زمان اولین نمایشش در سال 1997، به یکی از اولین و نمادین‌ترین نمایش‌های انیمیشنی برای بزرگسالان تبدیل شد.

ساوت پارک با کمدی متفاوت و توانایی بهره‌برداری از اتفاقات جهان که اغلب جنجال‌هایی ایجاد می‌کند، موردتحسین قرار می‌گیرد. ساوث پارک بدون‌توقف همچنان در خلق موقعیت‌های خاص و کمدی خود به جابجایی مرزها ادامه می‌دهد و این دلیل بزرگی است، که انیمیشن سریالی ویژه بزرگسالان هنوز هم در بین بینندگان بزرگسال محبوبیت زیادی دارد. این اثر همچنین همیشه به‌لطف سرعت نوشتن و تولید اپیزودهایش، درباره مسائل روز دنیا، معروف است.

1. سیمپسون‌ها (The Simpsons) 

150_11zon

سیمپسون‌ها طولانی‌ترین سریال انیمیشن آمریکایی بزرگسالان و اثر مت گرینینگ، نیازی به معرفی ندارد. سیمپسون‌ها دهه‌ها است که طرفداران خود را، با شیطنت‌ها و خرابکاری‌های خانواده سیمپسون سرگرم کرده‌است. در این اثر شخصیت‌های منحصر‌به‌فردی وجود دارد که شامل؛ هومر و مارج، بارت، لیزا و مگی است.

با صدها اپیزود که طیف گسترده ای از داستان‌ها و میرانسن را در برمی‌گیرد، سیمپسون‌ها چیزی برای همه دارند. طنز پخته و خشونت گاه‌به‌گاه این اثر مشخص می‌کند که این سریال برای بچه‌ها مناسب نیست، به‌خصوص با توجه به موضوعاتی که در آن بررسی می‌شود، مانند اعتیاد به الکل، جنایت، و بی‌توجهی والدین.

این سریال در ابتدا باهدف بررسی یا نقد یک خانواده مصرف‌گرای معمولی آمریکایی شروع شد، اما در طول سال‌ها به نمایشی بسیار فراتر از فرضیه اولیه‌اش تبدیل شده‌است. سیمپسون‌ها به‌عنوان یک سیتکام انیمیشنی دارای سبک مخصوص‌به‌خود است و این ژانر را بازتعریف می‌کند. همه مخاطبان امیدوارند این اثر درخشان سال‌های آینده هم ادامه داشته‌باشد.

منبع: مایکت

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید