کجای شمال چادر بزنیم و شب بمانیم؟!

کجای شمال چادر بزنیم و شب بمانیم؟!

نباید در نزدیکی مکان هایی که احتمال خطراتی مانند رانش سنگ، بهمن و سیل وجود دارد، اقدام برپاکردن چادر کرد.

کد خبر : ۱۳۵۵۶۲
بازدید : ۱۳۱

پس از یک گشت و گذار عالی، یکی از بهترین کارها این است که یک مکان کمپینگ مناسب پیدا کنید، در کنار آتش بنشینید و یک غذای خوشمزه بپزید. اما پیدا کردن یک مکان مناسب برای چادر زدن همیشه هم ساده نیست و می تواند چالش های زیادی را به همراه داشته باشد. در واقع شما نمی توانید هر مکان دلخواهی را برای چادر زدن انتخاب کنید.

در انتخاب یک مکان کمپینگ مناسب باید نکاتی را مدنظر قرار داد. به عنوان مثال نباید در نزدیکی مکان هایی که احتمال خطراتی مانند رانش سنگ، بهمن و سیل وجود دارد، اقدام برپاکردن چادر کرد. خودداری کردن از برپایی کمپینگ در نزدیکی لانه و مسیر حرکت حیوانات، نزدیک رودخانه و اهداف احتمالی رعد و برق مانند قله کوه ها و برآمدگی های بلند از دیگر نکات برپایی چادرهای مسافرتی است. امروز قصد داریم بهترین مکان های شمال کشور برای برپایی چادر مسافرتی را به شما معرفی کنیم:

1- پارک جنگلی نمک آبرود

پارک جنگلی نمک آبرود

پارک جنگلی نمک آبرود از جمله پارک های جنگلی بسیار وسیع استان مازندران که در کنار شهر توریستی نمک آبرود واقع شده است. این پارک یک محوطه بکر گردشگری است که حدود 200 هکتار وسعت دارد. از جمله اماکن تفریحی این پارک می توان به زمین تنیس، زمین اسکیت، پیست دوچرخه سواری، شهربازی و دریاچه مصنوعی اشاره کرد. اگر به تجهیزات کمپینگ مجهز هستید، می توانید در سکوهای مخصوصی که برای چادر زدن در این پارک در نظر گرفته شده است، برای چند روز اقامت داشته باشید.

2- پارک جنگلی فین چالوس

 پارک جنگلی فین چالوس

پارک جنگلی فین چالوس یکی از جاذبه های دیدنی شهر چالوس است که به علت قرارگیری در مسیر جاده چالوس همه روزه به خصوص در ایام تعطیلات پذیرای مسافران و گردشگران زیادی است. این پارک جنگلی امکانات متعددی نظیر  سرویس بهداشتی، پارکینگ، کافه و رستوران، آلاچیق های سرپوشیده، مکان های برپایی چادر، محل بازی کودکان و منقل در اختیار مسافران قرار می دهد. البته طبق گفته اهالی، این منطقه زیستگاه جانورانی مانند شغال، گربه وحشی، گرگ، کبک، حواصیل خاکستری، غاز، مرغابی و خوک می باشد. پس اگر قصد برپا کردن چادر در این پارک جنگلی را دارید، حتما این مورد را مدنظر قرار دهید.

3- پارک جنگلی سی‌سنگان نوشهر

 پارک جنگلی سی‌سنگان نوشهر

پارک جنگلی سی سنگان یکی از معروف ترین پارک های جنگلی ایران است که در 35 کیلومتری نوشهر قرار دارد. این پارک بیش از 600 هکتار وسعت دارد. بخش قابل توجهی از این پارک جنگلی در کنار دریای خزر قرار دارد. ترکیب ساحل، جنگل و دریا، زیبایی این پارک را دوچندان کرده است. از امکانات رفاهی و خدماتی این پارک جنگلی می توان به آلاچیق،‌ رستوران، کافه، پلاژ آقایان و بانوان، زمین ورزشی فوتبال و والیبال ساحلی و سرویس های بهداشتی اشاره کرد. برپا کردن چادر و خوابیدن در این پارک هیچ گونه منعی ندارد. همچنین وجود نیروهای امنیتی در این پارک نیز خیال شما را از امنیت کمپینگ راحت می کنند.

4- جنگل دالخانی رامسر

جنگل دالخانی رامسر

جنگل دالخانی رامسر یکی از بهترین جاذبه های گردشگری شهر رامسر است. این جنگل حدود 600 هزار متر مربع وسعت دارد و در 30 کیلومتری جنوب شرق رامسر و در مسیر جاده رامسر تنکابن واقع شده است. وجود درختان، جاده های پرپیچ و خم و دالان های سبز و شگفت انگیز منجر به ایجاد مناظر چشم نوازی در این جنگل شده است. از جمله مکان های دیدنی این جنگل می توان به دریاچه سد میجران، قلعه مارکوه، روستای اربکله و آبشار سیاسرت اشاره کرد. این جنگل به امکانات رفاهی مختلفی مانند محل کمپینگ، آلاچیق، نمازخانه، فروشگاه و رستوران های محلی مجهز شده است و مکان مناسبی برای برپایی کمپینگ و چادرهای مسافرتی است.

5- پارک جنگلی ناهار خوران گرگان

پارک جنگلی ناهار خوران گرگان

پارک جنگلی نهار خوران، جنگلی با وسعت 300 هکتار است که در جنوب گرگان واقع شده است. این جنگل طبیعتی بسیار تماشایی دارد و یکی از مناطق گردشگری اصلی این شهر محسوب می شود. در قسمتی از این پارک ناحیه ای به نام پارادیز قرار دارد. این ناحیه خود شامل رستوران‌ها، مکان‌های اقامتی، بازارچه خرید و حتی شهربازی می باشد. همچنین وجود امکانات رفاهی مانند مکان مناسب کمپینگ، آلاچیق، رستوران، نمازخانه، کافه، میز و نیمکت، فروشگاه و سرویس بهداشتی این پارک را به مکانی مناسب برای چادر زدن تبدیل کرده است.

6-  جنگل پلنگ دره شیرگاه

 جنگل پلنگ دره شیرگاه

پلنگ دره یکی از بکرترین و زیباترین مسیرهای طبیعت گردی مازندران است و در 13 کیلومتری شهر شیرگاه از توابع سوادکوه واقع شده است. وجود آبشار، رودخانه های خروشان و چشمه های پرآب در این جنگل سبب پیدایش طبیعتی بی‌نظیراز گیاهان متنوع، دره‌های سرسبز و درختان تناور شده است. اگر به دنبال مکانی می گردید که هم حال و هوای جنگلی داشته باشد و هم از آب تنی لذت ببرید، سفر به این مکان به شما پیشنهاد می شود. عمق رودخانه ها زیاد نیست و نهایتا به نیم متر می رسد. بنابراین هیچ گونه جای نگرانی از بابت چادر زدن در این جنگل سرسبز و زیبا وجود ندارد. نکته دیگر اینکه تا کنون هیچ رد و نشانی از وجود حیوانات وحشی در این جنگل دیده نشده است.

7- روستای فیلبند

روستای فیلبند

فیلبند روستایی ییلاقی و بسیار زیبا در مناطق کوهستانی بابل است که به سرزمین اقیانوس ابرها و بام شرقی مازندران معروف است. این روستا آب و هوای بسیار خنکی دارد و خانه های شیروانی، چراگاه ها و ابرهای زیبا در پایین دست منجر به خلق منظره شگفت انگیزی در آن شده است. برای اقامت در فیلبند هم می توانید خانه ای در این روستا اجاره کنید و هم در چادر اقامت داشته باشید. توجه داشته باشید که این روستا حتی در تابستان هم شبهای سردی دارد و برای اقامت به این روستا حتما لباس گرم به همراه داشته باشید. این پارک دارای گونه های جانوری متنوعی از جمله خرس، گرگ، شغال، راسو، خارپشت و گراز می باشد. پس اگر قصد برپا کردن چادر در این مکان را دارید، حتما به این نکته توجه داشته باشید.

8- جنگل الیمستان آمل

جنگل الیمستان آمل

جنگل الیمستان یکی از زیباترین جاذبه‌های استان مازندران است که در روستایی با همین نام واقع شده است. علاوه بر طبیعت بکر و دشت های زیبا جاذبه های گردشگری مختلفی همچون قله امامزاده قاسم، نقش پای رستم، روستای لهاش و منطقه بکر قلاردن در این جنگل وجود دارد. جنگل الیمستان یکی از بهترین مکان های شمال کشور برای برپایی کمپینگ و چادر زدن است.

9- پارک جنگلی نور

پارک جنگلی نور

پارک جنگلی نور با وسعت 3600 هکتار یکی از بزرگترین پارک های خاورمیانه است. این پارک مملو از درختان سربه فلک کشیده، مناظر و چشم اندازهای فوق العاده زیبا است. در بخش هایی از این پارک آلاچیق هایی برای اتراق مسافران وجود دارد. در این پارک امکانات متعددی برای گردشگران در نظر گرفته شده است که از جمله آنها می توان به آلاچیق های متعدد، رستوران و قهوه خانه، سرویس بهداشتی و مسجد اشاره کرد. این پارک یکی از بهترین مکان ها برای کمپینگ در شمال کشور است.

10- پلاژ لیدو رامسر

پلاژ لیدو رامسر

پلاژ لیدو یکی از محبوب‌ترین پلاژهای شهر رامسر است که در پارک ساحلی این شهر قرار دارد. نزدیکی این پلاژ به ساحل دریای مازندران آن را به مکان مناسبی برای چادر زدن گردشگرانی تبدیل کرده است که قصد رزرو هتل را ندارند. این پلاژ تعدادی اتاقک مجهز به کولر نیز دارد که مسافران می توانند با پرداخت هزینه اندک، در آن اقامت داشته باشند.

منبع: راهنماتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید