روش‌های طلایی برای مزه‌دار کردن مرغ کبابی

روش‌های طلایی برای مزه‌دار کردن مرغ کبابی

مزه‌دار کردن فیله‌های مرغ قبل از پخت تاثیر زیادی در طعم و مزه آن بعد از پخت دارد. شما می‌توانید مرغ را در منزل با روش‌هایی بسیار آسان و با موادی در دسترس به اشکال مختلف مزه‌دار کنید.

کد خبر : ۱۴۵۴۸۶
بازدید : ۲۰۳۰

فرادید| معمولا آشپزی برعهده کدبانوها و خانم‌های خانه است که با سلیقه و درنهایت عشق و علاقه غذاهای خوشمزه‌ای را برای خانواده تهیه می‌کنند. تقریبا همه خانم‌ها می‌دانند هر غذایی را چطور درست کنند یا مواد غذایی را چگونه طبخ کنند تا درنهایت یک غذای خوشمزه و سالم بپزند. حتما به این نکته توجه کرده‌اید که مزه‌دار کردن فیله‌های مرغ قبل از پخت تاثیر زیادی در طعم و مزه آن بعد از پخت دارد.

به گزارش فرادید، معمولا مرغ‌های مزه‌دار شده با طعم‌های گوناگون در فروشگاه‌های پروتئینی و مواد غذایی موجود هستند که چندان قابل اطمینان نیستند و نمی‌توان مطمئن بود که در تهیه آنها از رنگ‌های خوراکی یا مواد افزودنی غیر مجاز استفاده نشده باشد. شما می‌توانید مرغ را در منزل با روش‌هایی بسیار آسان و با موادی ساده و در دسترس به اشکال مختلف مزه‌دار کنید. مرغ مزده‌دار شده را می‌توانید کباب و گریل کنید و یا در فر بپزید. در این مطلب می‌خواهیم 5 روش مزه‌دار کردن تکه‌های مرغ برای کباب یا گریل کردن را با شما کاربران گرامی به اشتراک بگذاریم؛ پس با ما همراه باشید.

مرینیت-کردن-مرغ

به طورکلی می‌دانید که برای مزه‌دار کردن مرغ ابتدا باید تکه‌های مرغ را خوب بشویید و بعد با مواد دلخواه مزه‌دار کنید. تکه‌های مرغ مواد زده‌ را حتما داخل ظرف در بسته و به مدت یک تا دو ساعت داخل یخچال بگذارید تا بماند و مزه‌دار شود؛ سپس آنها را کباب یا گریل کنید.

 1ـ مزه‌دار کردن مرغ با سس سویا

در این روش یک چهارم لیوان سس سویا + یک چهارم لیوان آب پرتقال + یک چهارم لیوان روغن زیتون +1 قاشق چایخوری شکر + یک چهارم قاشق چایخوری پودر زنجبیل را با هم مخلوط و به تکه‌های مرغ اضافه کنید.

2ـ مزه‌دار کردن مرغ با زعفران

1 قاشق غذاخوری زعفران +1 قاشق غذاخوری سس خردل + یک چهارم فنجان روغن زیتون + 1 قاشق چایخوری پودر سیر + 1 قاشق چایخوری نمک + 1 قاشق چایخوری فلفل سیاه را با هم مخلوط و بعد به تکه‌های مرغ اضافه کنید.

3ـ مزه‌دار کردن مرغ با سرکه و سیر

یک چهارم فنجان روغن زیتون + یک چهارم فنجان سرکه سیب + 1 قاشق مرباخوری سیر رنده شده + 1 قاشق مرباخوری آویشن + 1 قاشق غذاخوری ریحان خرد شده + 1 قاشق مرباخوری فلفل هالوپینو خرد شده را با هم مخلوط و به تکه‌های مرغ اضافه کنید.

4ـ مزه‌دار کردن مرغ با آبلیمو و فلفل

یک چهارم فنجان روغن جامد + یک چهارم فنجان آبلیموی تازه + 1 قاشق چا‌خوری پودر چیلی + 1 قاشق چایخوری پودر پاپریکا + 1 قاشق چا‌یخوری پودر سیر +1 قاشق چایخوری

فلفل سیاه + 1 قاشق چایخوری نمک را با هم مخلوط و به تکه‌های مرغ اضافه کنید.

5ـ مزه‌دار کردن مرغ با گشنیز و لیمو

یک چهارم فنجان گشنیز تازه خرد  شده + یک چهارم فنجان آبلیموی تازه + یک چهارم فنجان روغن زیتون + یک قاشق غذاخوری زعفران دم کرده + 1 قاشق چایخوری پودر زیره + 1 قاشق چایخوری نمک و 1 قاشق چایخوری فلفل سیاه را با هم مخلوط و به تکه‌های مرغ اضافه کنید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید