5 ترفند طلایی برای خرید پنیر لیقوان درجه یک محلی و اصل

5 ترفند طلایی برای خرید پنیر لیقوان درجه یک محلی و اصل

هنگام خرید پنیر لیقوان معمولا با این مشکل مواجه‌ایم که چگونه یک پنیر لیقوان درجه یک و با کیفیت را تهیه کنیم؛ زیرا نمونه‌های تقلبی و بی‌کیفیت پنیر لیقوان در بازار بسیار زیاد است.

کد خبر : ۱۴۷۹۸۵
بازدید : ۶۷۵

فرادید| پنیر ازجمله پرطرفدارترین محصولات لبنی است که سرانه مصرف آن بسیار بالاست. یکی از اصلی‌ترین موادی که برای سفره صبحانه ایرانی‌ها استفاده می‌شود، همین پنیر است که همراه با گردو و خیار و گوجه مصرف می‌شود. پنیر صبحانه انواع گوناگونی دارد مانند پنیر سفید، پنیر فتا، پنیر خامه‌ای، پنیر پرچرب، پنیر لاکتیکی، پنیر گچی، پنیر لیقوان و... که در این میان پنیر لیقوان یکی از قدیمی‌ترین و سنتی‌ترین پنیرهای ایرانی است و طرفداران بسیار زیادی دارد.

به گزارش فرادید، هنگام خرید پنیر لیقوان معمولا با این مشکل مواجه‌ایم که چگونه یک پنیر لیقوان درجه یک و با کیفیت را تهیه کنیم؛ زیرا نمونه‌های تقلبی و بی‌کیفیت پنیر لیقوان در بازار بسیار زیاد است. اگر دوست دارید پنیر لیقوان درجه یک تهیه کنید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با هم با 5 ویژگی مهمی که پنیر لیقوان با کیفیت باید داشته باشد، آشنا شویم.

panir-lighvan-3-min

1ـ بوی پنیر

پنیر لیقوان مرغوب باید بوی قوی و تلخی داشته باشد. درواقع بوی پنیر لیقوان مرغوب کمی شبیه به بوی قارچ است. اگر پنیر لیقوان بیش از حد بوی شیر بدهد، حتما به کیفیت آن شک کنید.

2ـ طعم پنیر

قبل از خرید پنیر لیقوان کمی از آن را بچشید. پنیر لیقوان مرغوب باید طعم شور و کمی تند و تیز داشته باشد. اگر پنیر لیقوان طعم شیر داشت یا مزه شیرین را از آن احساس کردید، از خرید آن صرفه نظر کنید؛ زیرا این پنیر لیقوان باکیفیت نیست.

3ـ ساختار پنیر

پنیر لیقوان مرغوب ساختاری خمیری و مرطوب دارد و از درون دارای حفره است. اگر پنیر لیقوان ساختار سفت و خشک داشته باشد، اصل نیست.

4ـ رنگ پنیر

نکته مهم دیگر در خرید پنیر لیقوان توجه به رنگ پنیر است. رنگ پنیر لیقوان مرغوب کمی مایل به زرد است و سفید خالص نیست. اگر پنیر لیقوان بیش از حد سفید بود، احتمالا به این معنا است که پنیر شما کیفیت لازم را ندارد.

5ـ  خرید از فروشگاه‌های معتبر

سعی کنید همواره پنیر لیقوان را از سوپر مارکت‌های معتبر و یا فروشگاه‌های محصولات لبنی خریداری کنید تا خیالتان از خرید پنیر لیقوان مرغوب راحت باشد. اگر پنیر لیقوان بسته‌بندی تهیه می‌کنید، حتما به برچسب روی بسته توجه کنید که اطلاعاتی را درباره تاریخ تولید، انقضا و میزان چربی پنیر به شما می‌دهد

۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید