دعوای اپل و هواوی بر سر «ویژن پرو»

دعوای اپل و هواوی بر سر «ویژن پرو»

هواوی فعلاً تنها عینک‌هایی با نام ویژن گلس و محصولاتی موسوم به ویژن اسمارت اسکرین را در بازار دارد، اما محصولی با نام ویژن پرو عرضه نکرده؛ درنتیجه کار اپل برای عرضه هدست خود در بازار چین راحت‌تر است.

کد خبر : ۱۳۷۰۸۶
بازدید : ۲۹

بررسی‌ها نشان داده که هواوی چهار سال پیش نام تجاری ویژن پرو را در چین ثبت کرده است و اپل نمی‌تواند از آن استفاده کند.

اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل برخلاف انتظارها با نام «ویژن پرو» معرفی شد. حالا بررسی‌ها نشان داده که هواوی قبلاً نشان تجاری این نام را در چین برای خودش ثبت کرده است. این اولین‌باری نیست که اپل با چنین مشکلی در نام‌گذاری محصولاتش روبه‌رو می‌شود، اما مطمئناً باید به‌دنبال راهکاری برای عرضه دستگاه خود در این بازار بزرگ باشد.

وب‌سایت گیزموچاینا متوجه شده که نام هدست ویژن پرو چهار سال پیش در تاریخ 16 مه 2019 توسط هواوی در شبکه نشان تجاری چین ثبت شده است. براین‌اساس، هواوی می‌تواند از تاریخ 28 نوامبر 2021 تا 27 نوامبر 2031 حقوق این نام را در این کشور در اختیار داشته باشد. هواوی هم ظاهراً این نام را برای هدست‌های واقعیت مجازی خود در نظر گرفته بود.

اپل باید بر سر ویژن پرو با هواوی به توافق برسد

هواوی فعلاً تنها عینک‌هایی با نام ویژن گلس و محصولاتی موسوم به ویژن اسمارت اسکرین را در بازار دارد، اما محصولی با نام ویژن پرو عرضه نکرده؛ درنتیجه کار اپل برای عرضه هدست خود در بازار چین راحت‌تر است، اما این دو شرکت همچنان باید بر سر حقوق استفاده از این نشان تجاری با یکدیگر به توافق برسند.

اپل ویژن پرو

این شرکت در گذشته هم با چنین مواردی برای نام‌گذاری محصولات خود روبه‌رو شده بود. برای مثال، نام آیپد در ابتدا به شرکت فوجیتسو و نام iOS و آیفون به سیسکو تعلق داشت. اما در این مورد هم طرفین با یکدیگر توافق کردند تا اپل از این نام‌ها استفاده کند.

اپل تنها در مورد استفاده از نام iTV راهی از پیش نبرد، چون این نام از سال 1955 به شبکه بریتانیایی ITV تعلق داشت و کوپرتینویی‌ها درنهایت مجبور شدند نام محصول خود را به اپل تی‌وی تغییر دهند. درحال‌حاضر نیز اپل یا باید با هواوی توافق کند یا از خیر بازار چین بگذرد. با توجه به اینکه هدست ویژن پرو ابتدا فقط در آمریکا عرضه خواهد شد، این شرکت فرصت زیادی خواهد داشت تا اختلافات احتمالی را با همتای چینی خود برطرف کند.

منبع: دیجیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید