5 ویژگی جذاب iOS 17 که گوگل باید آن‌ها را به اندروید بیاورد

5 ویژگی جذاب iOS 17 که گوگل باید آن‌ها را به اندروید بیاورد

در ادامه پنج ویژگی را که به نظر ما گوگل باید با الهام از iOS 17 در نسخه‌های آینده اندروید ایجاد کند، بیان خواهیم کرد. ویژگی‌های معرفی‌شده در این فهرست تنها بخشی از ویژگی‌هایی هستند که گوگل می‌تواند آن‌ها را با الهام از iOS 17 در نسخه‌های آینده اندروید ایجاد کند.

کد خبر : ۱۳۷۵۱۳
بازدید : ۳۶

iOS 17 ویژگی‌های کاربردی جدیدی دارد که گوگل می‌تواند آن‌ها را به نسخه‌های آینده اندروید اضافه کند.

اپل در رویداد WWDC ۲۰۲۳ از iOS 17 رونمایی کرد که در آن ویژگی‌های جدیدی برای گوشی‌های آیفون ایجاد شده است. با اطمینان می‌توانیم بگوییم اپل برخی از ویژگی‌های جدیدترین نسخه iOS را با الهام از اندروید توسعه داده است.

اپل و گوگل همیشه برای طراحی نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل موبایل خود از یکدیگر تقلید کرده‌اند. اکنون که iOS 17 به‌صورت رسمی معرفی شده است، امیدواریم برخی از ویژگی‌های این سیستم‌عامل در نسخه‌های آینده اندروید نیز دیده شوند.

در ادامه پنج ویژگی را که به نظر ما گوگل باید با الهام از iOS 17 در نسخه‌های آینده اندروید ایجاد کند، بیان خواهیم کرد. ویژگی‌های معرفی‌شده در این فهرست تنها بخشی از ویژگی‌هایی هستند که گوگل می‌تواند آن‌ها را با الهام از iOS 17 در نسخه‌های آینده اندروید ایجاد کند.

 

36

قابلیت هشدار در مورد محتوای حساس در iOS 17

این ویژگی یکی از قابلیت‌های بسیار کاربردی iOS 17 است که به‌صورت گسترده در پلتفرم‌های مختلف سیستم‌عامل پیاده‌سازی شده. به‌لطف این قابلیت، تصاویر و ویدیوهای دربردارنده محتوای حساس در پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌های ارائه‌دهنده این محتواها مثل اپلیکیشن مسیج، ای‌دراپ، پیام‌های فیس‌تایم، اپلیکیشن‌های شخص ثالث و سایر موارد تار می‌شوند. این قابلیت بخشی از سیاست communication safety محسوب می‌شود که برای جلوگیری از نمایش محتوای مستهجن به کودکان در پلتفرم‌های پیام‌رسان iOS ایجاد شده است.

امیدواریم این قابلیت کاربردی و لازم در اندروید و برای پلتفرم‌هایی مثل اپلیکیشن مسیج، واتس‌اپ و سایر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان شخص ثالث نیز ایجاد شود تا دیگر شاهد نمایش آشکار تصاویر مستهجن در شبکه‌های اجتماعی نباشیم.

Profile Support در مرورگر وب

37

قابلیت profile support نیز در iOS 17 بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. کاربران جدیدترین نسخه iOS به‌لطف این ویژگی می‌توانند چندین پروفایل در مرورگر سافاری ایجاد کنند و هر پروفایل بخش‌های مختلف مثل هیستوری، افزونه‌ها، کوکی‌ها، تب‌های Favorite، رمزها و سایر موارد را به‌طور جداگانه برای خود داشته باشد.

بارها به این موضوع اشاره شده است که گوگل باید برای اپلیکیشن گوگل کروم اندروید قابلیت‌های دسکتاپ بیشتری را ایجاد کند که یکی از آن‌ها می‌تواند همین ویژگی profile support باشد. امیدواریم گوگل هم تحت این تأثیر اقدام اپل قرار گیرد و برای ایجاد این قابلیت در مرورگر اصلی اندروید تشویق شود.

Check in

38

بسیاری از افراد هنگامی که در سفر هستند، موقعیت مکانی زنده خود را از طریق پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌هایی مثل واتس‌اپ و اوبر برای افرادی که می‌خواهند آن‌ها را از حال خود باخبر نگه دارند، می‌فرستند. کوپرتینونشین‌ها با معرفی قابلیت Check in در جدیدترین نسخه سیستم‌عامل موبایل خود این قابلیت را کاربردی‌تر کرده‌اند.

چنانچه قابلیت به‌اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی زنده را iOS 17 فعال کنید، زمانی که به مقصد برسید، این موضوع به افراد موردنظرتان اطلاع داده می‌شود. چنانچه در مسیر توقف کنید، iOS 17 به‌لطف این ویژگی دلیل این موضوع را از شما می‌پرسد و درصورتی‌که جواب ندهید، موقعیت مکانی شما به‌همراه میزان شارژ باتری گوشی‌تان و میزان آنتن‌دهی آن برای افراد موردنظر ارسال می‌شود.

امیدواریم گوگل هم این ویژگی را در اندروید از طریق پلتفرم‌هایی مثل گوگل مپ یا اپلیکیشن Personal Safety (امنیت شخصی) ایجاد کند و یا حتی آن را در سطح عمیق‌تری پیاده‌سازی نماید.

پوسترهای مخاطبان (Contact Posters)

39

Contact Posters یکی دیگر از گزینه‌های جدید روی میز iOS 17 است. کاربران با کمک این قابلیت می‌توانند تصویری را به‌عنوان پوستر (تصویر) مخاطب انتخاب کنند و هنگامی که با افراد مختلف تماس می‌گیرند، آن تصویر برای دریافت‌کنندگان تماس‌ها نمایش داده شود.

Contact Posters در اپلیکیشن‌های استاندارد تماس و سایر اپلیکیشن‌های شخص ثالث قابل استفاده است. همچنین شما می‌توانید با افزودن جلوه‌های تصویری مختلف، متون، فونت‌ها و رنگ‌های متنوع به این تصاویر، به‌راحتی آن‌ها را سفارشی‌سازی کنید.

البته چنین قابلیتی به شکل مشابه در اندروید نیز وجود دارد و ویرایش تصاویر با اپلیکیشن گوگل فوتوز امکان‌پذیر است. همچنین می‌توانید در پلتفرم‌هایی نظیر هنگ اوت، مسیج (اپلیکیشن SMS)، زوم، تیمز، واتس‌اپ و سایر پلتفرم‌ها برای خود تصویر مخاطب ایجاد کنید.

NameDrop

40

به‌اشتراک‌گذاری بی‌سیم مخاطبان و اطلاعات آن‌ها ویژگی جدیدی نیست و از مدت‌ها قبل به اشکال مختلف شاهد وجود چنین قابلیتی در گوشی‌های هوشمند بوده‌ایم؛ استفاده از اپلیکیشن قدیمی Bump یا استفاده از اپلیکیشن‌های شخص ثالث NFC، نمونه‌ای از این روش‌ها هستند؛ اما اپل این ویژگی را در iOS 17 با نام NameDrop معرفی کرده است.

برای استفاده از این قابلیت تنها کافی است گوشی آیفون خود را در نزدیکی گوشی آیفون یا اپل‌واچ دیگری قرار دهید تا اطلاعات شما مثل شماره تلفن، آدرس ایمیل و همچنین تصویر مخاطب، بدون محدودیت به دستگاه دیگر منتقل شود.

امیدواریم گوگل هم این ویژگی را در نسخه‌های آینده اندروید پیاده‌سازی کند. اگر این شرکت چنین تصمیمی بگیرد، این قابلیت را از طریق قابلیت به‌اشتراک‌گذاری Nearby Share اجرا خواهد کرد.

منبع: دیجیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید