(تصاویر) بازسازی حیرت انگیز چهره شخصیت های تاریخی توسط هوش مصنوعی

(تصاویر) بازسازی حیرت انگیز چهره شخصیت های تاریخی توسط هوش مصنوعی

در ادامه تصاویری از بازسازی حیرت انگیز چهره شخصیت های تاریخی توسط هوش مصنوعی را مشاهده خواهید کرد.

کد خبر : ۱۳۸۳۰۱
بازدید : ۶۸۲

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چهره‌های مشهور تاریخ از گذشته‌های دور در زندگی واقعی‌شان چه شکلی بوده است؟ هنرمند مقیم سانفرانسیسکو، ناتان شیپلی، با مجموعه پرتره‌های‌ای که توسط هوش مصنوعی تولید شده، به این سوال پاسخ داده است.

او توانسته با هوش مصنوعی از روی نقاشی‌ها و تصاویر چهره‌های مشهور مثل رهبران، موسیقی‌دانان و نویسندگان برجسته تاریخ، تصاویری خلق کند، که چهره واقعی آن‌ها را به نمایش می‌گذارند.

شیپلی پرتره بنجامین فرانکلین را از روی اسکناس ۱۰۰ دلاری برداشته و آن را بازسازی کرده است. تصویری که نشان از چهره واقعی آن‌ها در گذشته دارد را به چهره‌های سه بعدی تبدیل می‌کند که به نظر می‌رسد می‌توانید دست دراز کنید و آن‌ها را لمس کنید.

همانطور که گفتیم برای ایجاد این تصاویر جذاب، شیپلی از هوش مصنوعی استفاده کرده است. او به My Modern Met می‌گوید: “پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی در حوزه استفاده از هوش مصنوعی برای تولید تصاویر، از بازی با عکس‌ها گرفته تا موارد دیگر ایجاد شده است. ما در ابتدای راه هستیم تا ببینیم مردم با استفاده از ابزار‌های هوش مصنوعی چه چیز‌های جذابی خلق خواهند کرد. ”

از آن جایی که هوش مصنوعی با استفاده از پارامترها، مدل‌ها و مجموعه داده‌های خاصی این پرتره‌ها را ایجاد می‌کند، نتایج می‌توانند با چند تغییر کوچک، متفاوت باشند. حالا بیایید تصاویری که شیپلی آن‌ها را توسط هوش مصنوعی با پرتره‌های چهره‌های مشهور تولید کرده، ببینیم:

“مونالیزا”

61

جرج واشنگتن

62

ماری آنتوانت

63

ماری آنتوانت

64

لودویگ ون بتهوون

65

یوهان سباستین باخ

66

ملکه الیزابت اول (13 ساله)

67

ملکه الیزابت اول (40 ساله)

68

ملکه الیزابت اول (62 ساله)

69

ویلیام شکسپیر

70

هنری هفتم

71

هنری هشتم

72

آن بولین

73

مری تودور با نام مستعار “مری خونین”

74

ادوارد ششم

75

منبع: پارسینه

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید