۴ واقعیت عجیب دربارۀ تلاش برای یافتن آدم فضایی‌ها

 ۴ واقعیت عجیب دربارۀ تلاش برای یافتن آدم فضایی‌ها

از تلاش برای ارتباط با فضایی‌ها به وسیلۀ آینه تا اعتقاد فراگیر به دیدار فرازمینی‌ها از کرۀ زمین؛ در اینجا چهار واقعیت عجیب اما واقعی دربارۀ جستجوی انسان‌ها به دنبال زندگی فرازمینی را می‌خوانید.

کد خبر : ۱۴۱۵۸۹
بازدید : ۴۲۰

فرادید| به همان اندازه که درباره‌ی روز جهانی بشقاب پرنده اختلاف نظر وجود دارد، درباره‌ی اشکال حیات بیگانه هم اختلاف نظر هست. برخی روز ۲۴ ژوئن به ستارگان چشم می‌دوزند، از سال ۱۹۴۷ که خلبانی ادعا کرد در این روز «بشقاب پرنده‌ها» را بر فراز کوه رِینی‌یِر دیده است؛ عده‌ای دیگر هم منتظر تماس موجودات بیگانه در ۲ جولای هستند؛ از همان سال که در این روز چیزی در صحرای نیومکزیکو نزدیک رازوِل سقوط کرد.

به گزارش فرادید، اما برای کسانی که معتقدند حقیقت، جایی آن بیرون وجود دارد، هدف یکی است: افزایش آگاهی در مورد اینکه ممکن است انسان‌ها در جهان هستی تنها نباشند.

در اینجا چهار ماجرای جالب و تاریخی را در رابطه با جستجوی زندگی هوشمند فضایی مطالعه خواهید کرد. 

1. پیام فرستادن به فضایی‌ها با آینه!

کارل فردریش گاوس، ریاضی‌دان آلمانی، یکی از دانشمندان قرن نوزدهمی بود که اعتقاد داشت در ماه، حیات هوشمند وجود دارد و «ریاضیات» زبان مشترک انسان‌ها و بیگانگان است. میان ایده‌های بسیاری که مطرح شد، او ساخت ۱۰۰ آینه را پیشنهاد کرد که هر کدام به اندازه ۱۶ فوت مربع بود تا نور خورشید را منعکس کند و پیامی را به فضا بتاباند.

2. آرشیو عظیم مشاهدات بشقاب پرنده در یک آپارتمان

665f2afea66fa32f0f_c1562319e3f2a8bbc2_tobiasochet1412

شهر صنعتی نورشوپینگ (سوئد) که در امتداد ورودی دریای بالتیک واقع شده است، زمانی به دلیل صنعت نساجی پررونق خود شهرت داشت. اکنون، ده‌ها سال پس از برون‌سپاری که سر و صدای صنعتی شهر را خفه کرده، نورشوپینگ به عنوان یک شهر دانشجویی آرام شناخته می‌شود.

اما این شهر خواستگاه آرشیو ناشناخته‌ها هم شده است که قبلاً به عنوان آرشیو بشقاب پرنده شناخته می‌شد؛ مجموعه‌ای عظیم از مطالب مربوط به مشاهده‌ی بشقاب پرنده‌ها و هر چیز عجیب دیگری که بتوان آن را زیر سوال برد، از هیولای دریاچه‌ی نس گرفته تا پری‌ها تا فراروان‌شناسی!

5. چیزهای عجیبی که به فضا می‌فرستیم

665f2afea66fa32f0f_4c2b2ada2fe1605f69_SpaceStuff_01

از جمله چیزهایی که بشر به فضا فرستاده این سه مجسمه لِگو هستند : گالیله، اسطوره رومی جونو و مشتری.

محققی تصمیم گرفت فهرستی از همه چیزهای عجیب و غریبی تهیه کند که انسان‌ها عمداً به فضا فرستاده‌اند تا سیاره را به اشکال حیات بیگانه نشان دهند؛ فهرستی که شامل تبلیغات دوریتوس، مجموعه ویدیوهایی از ژیمناست‌های رومانیایی از سال ۲۰۰۶؛ یک کارت دعوت از کلینگون برای شرکت در اجرای اپرای کلینگون و یک نسخه از «در سراسر جهان»، به علاوه‌ی پیامی از پل مک‌کارتنی: «به بیگانگان بگو دوست‌شان دارم.» 

6. بازدید فضایی‌ها از زمین!

کالین دیکی در کتاب خود با نام The Unidentified می‌نویسد: در طی چند سال گذشته و به ویژه لحظه حاضر، باورهای حاشیه‌ای و نظریه‌های توطئه در حال رایج‌ترشدن و پراهمیت‌ترشدن هستند. به نقل از دانشگاه چپمن در کالیفرنیا که ترس‌ها و باورهای غیرمنطقی آمریکایی‌ها را بررسی می‌کند، این باور که موجودات فضایی در دوران کنونی از زمین بازدید کرده‌اند از ۱۸ درصد به ۲۶ درصد در سال ۲۰۱۶ و سپس به ۳۵ درصد در سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است. این تصور که بیگانگان در گذشته‌های دور از زمین دیدن کرده‌اند از ۲۰ درصد در سال ۲۰۱۵ به ۴۱ درصد در سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است.

مترجم: زهرا ذوالقدر 

۴
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید