(ویدئو) ویدئویی دیده نشده از اولین عملیات نظامی که هلیکوپتر آپاچی در آن شرکت کرد!

(ویدئو) ویدئویی دیده نشده از اولین عملیات نظامی که هلیکوپتر آپاچی در آن شرکت کرد!

هلیکوپتر تهاجمی مشهور ای‌اچ-۶۴ آپاچی در سال 1984 برای اولین بار به عنوان جانشین پیشرفته تر هلیکوپتر تهاجمی کبرا توسط شرکت بوئینگ آمریکا معرفی شد.

کد خبر : ۱۴۳۵۵۰
بازدید : ۲۱۸

راهنماتو نوشت: هلیکوپتر تهاجمی آپاچی از هر لحاظ بر نمونه کبرا برتری داشت و قرار بود به عنوان مدرن ترین نسخه به خدمت ارتش آمریکا در بیاید.

این هلیکوپتر تهاجمی برای اولین بار در عملیات نظامی گرانادا در سال 1989 بکار گرفته شد اما ماموریت آن فقط محدود به انجام پروازهای شبانه بود و هنوز در هیچ درگیری نظامی امتحان پس نداده بود.

در اوایل دهه 90 میلادی بحران در خاورمیانه و خلیج فارس با حمله رژیم بعث عراق به کویت به اوج خود رسید و اندکی بعد نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا برای آزادسازی کویت وارد عملیات نظامی شدند.

جنگ اول خلیج فارس اولین محک جدی هلیکوپترهای تهاجمی آپاچی در یک جنگ واقعی بود. در این جنگ هلیکوپترهای آپاچی با نمایش خیره کننده خود بیش از 2000 تانک و خودروی زرهی عراق را نابود کردند و در مقابل تنها یکی از آپاچی ها سرنگون شد.

اولین عملیات اپاچی ها نفوذ شبانه به عمق 200 مایلی خاک عراق در ارتفاع پست و منهدم کردن سیستم رادارهای ضدهوایی عراق بود که با موفقیت به انجام رسید.

ویدئوی زیر این عملیات هلیکوپترهای آپاچی در جنگ اول خلیج فارس را به نمایش می گذارد.

حجم ویدیو: ۹.۵۲M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۳:۱۱ دانلود ویدیو
۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید