اولین گوشی‌هایی که اندروید ۱۴ را دریافت می‌کنند

اولین گوشی‌هایی که اندروید ۱۴ را دریافت می‌کنند

یکی از نکاتی که گوگل با اندروید ۱۴ روی آن تمرکز کرده، امکان شخصی‌سازی عمیق است.

کد خبر : ۱۵۵۳۷۱
بازدید : ۵۳

 سرانجام روزی که بسیاری از کاربران اندروید منتظر آن بودند فرار رسید و گوگل در حال عرضه نسخه عمومی اندروید ۱۴ است. مانند همیشه، کاربران گوشی‌های پیکسل (پیکسل ۴a و دستگاه‌های جدیدتر) اولین افرادی هستند که می‌توانند سیستم‌عامل جدیدی را دانلود کنند و دستگاه‌های سازگار سامسونگ، شیائومی و سایر شرکت‌ها اواخر سال جاری میلادی به آن دسترسی پیدا می‌کنند.

یکی از نکاتی که گوگل با اندروید ۱۴ روی آن تمرکز کرده، امکان شخصی‌سازی عمیق است. چندین الگوی مختلف برای قفل صفحه وجود دارد که می‌توانید گزینه موردنظر خود را از بین آن‌ها انتخاب کنید. همچنین گزینه‌ای برای اضافه‌کردن ساعت و میانبرهای جدید به لاک اسکرین برای دسترسی سریع‌تر وجود دارد. جابجایی بین والپیپرهای مختلف نیز آسان‌تر شده است.

همچنین به لطف پشتیبانی از قابلیت‌های هوش مصنوعی، اکنون راه‌های بیشتری برای شخصی‌سازی والپیپرها وجود دارد. می‌توانید با انتخاب یک پیام متنی از هوش مصنوعی دستگاه بخواهید تصویر مرتبط با آن را برای شما ایجاد کنید (این ویژگی ابتدا برای سری پیکسل ۸ ارائه خواهد شد). گوگل همچنین اکنون از تصاویر Ultra HDR و یک تم تک رنگ برای تصاویر پس‌زمینه پشتیبانی می‌کند.

اولین گوشی‌هایی که اندروید ۱۴ را دریافت می‌کنند

در زمینه دسترسی نیز به‌روزرسانی‌هایی وجود دارد. ویژگی‌های جدید اندروید ۱۴ در این بخش شامل اندازه جدیدی برای فونت‌ها می‌شود که خواندن بخش‌های خاصی از متن را آسان‌تر می‌کند. همچنین یک گزینه تنظیم سریع برای اندازه فونت وجود دارد. گوگل همچنین ویژگی نوتیفیکیشن‌های فلاش را به سیستم عامل خود آورده است که هنگام دریافت یک نوتیفیکیشن جدید، باعث می‌شود نمایشگر یا LED دوربین دستگاه روشن شود.

در نهایت گوگل با اندورید ۱۴ تلاش کرده تا کنترل بیشتری روی داده‌ها و امنیت به کاربران ارائه کند. به‌عنوان مثال گزینه‌ای تحت عنوان Health Connect در تنظیمات سیستم عامل وجود دارد که به کاربران در مدیریت جنبه‌های حریم خصوصی برنامه‌های سلامت و تناسب اندام کمک می‌کند. همچنین در اندروید ۱۴، درک نحوه استفاده از داده‌هایتان توسط برنامه‌هایی که به این قابلیت دسترسی دارند، آسان‌تر شده است.

منبع: دیجیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید