(عکس) اپل، سامسونگ یا شیائومی، سلطان موبایل جهان کیست؟

(عکس) اپل، سامسونگ یا شیائومی، سلطان موبایل جهان کیست؟

جدیدترین گزارش کانالیس، حاکی از آن است که سامسونگ در سه‌ماهه‌ی اخیر میلادی نیز با تسلط بر ۲۰ درصد از سهم بازار، برتری خود را حفظ کرد

کد خبر : ۱۵۸۹۲۶
بازدید : ۷۰

 به‌غیر از مدت کوتاهی در سال ۲۰۲۰، سامسونگ از سال ۲۰۱۲ تاکنون همواره در مقیاس جهانی بیشترین تعداد فروش را تجربه کرده است.

در گزارش‌های سالانه‌ی بازار موبایل، سامسونگ در تمام رده‌های قیمتی حاکم بلامنازع بازار شناخته می‌شود؛ درحالی‌که گاهی‌ اوقات قیمت گوشی سامسونگ از رقبا بیشتر است. گزارش‌های فصلی می‌آیند و می‌روند؛ اما آنچه تغییر نمی‌کند، پیشتازی سامسونگ در این رقابت است.

سامسونگ ۲۰ درصد از سهم بازار گوشی را ازآنِ خود می‌کند

جدیدترین گزارش کانالیس، حاکی از آن است که سامسونگ در سه‌ماهه‌ی اخیر میلادی نیز با تسلط بر ۲۰ درصد از سهم بازار، برتری خود را حفظ کرد و در جایگاه دوم شرکت اپل با سهم ۱۷ درصدی قرار گرفت. جایگاه سوم نیز متعلق به شیائومی است که با احتساب گوشی‌های پوکو، ۱۴ درصد از سهم بازار را ازآنِ خود می‌کند.

بعد از شیائومی، شرکت اوپو (با احتساب وان‌پلاس) قرار می‌گیرد که سهمش به ۹ درصد از بازار می‌رسد و جایگاه پنجم نیز متعلق به شرکت چینی TRANSSION است که شرکت‌های تکنو و Infinix و iTel را دربرمی‌گیرد و درمجموع سهم ۹ درصدی از بازار را کسب می‌کند. ۳۱ درصد باقی‌مانده از سهم بازار نیز بین فروشندگان دیگر تقسیم می‌شود.

در جدول زیر، می‌توانید جزئیات بیشتری از گزارش را مشاهده کنید. دراین‌بین، مسئله‌ی اصلی روند تغییر جدول خواهد بود. با مقایسه‌ی اطلاعات می‌توان مشاهده کرد که سامسونگ در حال ازدست‌دادن تدریجی موضع خود در تأمین گوشی در مقیاس جهانی است و این پرسش در ذهن شکل می‌گیرد که تا چه زمانی این شرکت کره‌ای می‌تواند در جایگاه اول دوام بیاورد؟

اپل، سامسونگ یا شیائومی، سلطان موبایل جهان کیست؟ / عکس

جدول بالا نسبت رشد و کاهش سهم فروشندگان بزرگ بازار گوشی هوشمند را در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۳ با زمان مشابه در سال ۲۰۲۲ مقایسه می‌کند.

براساس اعداد و ارقام این جدول، برنده‌ی اصلی TRANSSION به‌حساب می‌آید که تنها در یک‌ سال سهم خود را تا ۴۰ درصد افزایش داده است. درمقابل، می‌توان سامسونگ را بزرگ‌ترین بازنده‌ی این جدول دانست؛ زیرا این شرکت از سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۲ تاکنون، ۱۰ درصد از سهم خود را از دست داده است.

شرکت اپل نیز درمقایسه‌با وضعیت خود در سال گذشته موقعیت مناسبی ندارد و کاهش ۶ درصدی سهم بازارش را می‌توان مشاهده کرد. این روند نشان می‌دهد که شرکت‌های چینی در حال تصاحب سهم سامسونگ و اپل از بازار گوشی هستند.

شرکت TRANSSION و شیائومی اساساً بخش بزرگی از بهترین گوشی‌ اقتصادی را برای بازارهای نوظهور عرضه می‌کنند که دقیقاً به جایی برای رشد سهم آن‌ها تبدیل شده است.

اپل در رده‌ی قیمتی گوشی‌های ارزان‌قیمت حضور ندارد و سامسونگ نیز بالاخره در چند سال گذشته حضور فعال در آن رده‌ی قیمتی را به‌صورت جدی آغاز کرد.

پرواضح است که سامسونگ به این زودی‌ها جایی نمی‌رود؛ اما همچنان جهشی از اپل یا شرکت‌های چینی می‌تواند سبب خاتمه‌یافتن سلطه‌ی سامسونگ بر بازار شود.

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید