این فناوری نوین برخلاف پیش‌بینی‌ها به تناسب اندام شما کمک می‌کند!

این فناوری نوین برخلاف پیش‌بینی‌ها به تناسب اندام شما کمک می‌کند!

چت‌بات‌ها اکنون قادر به ارائه پاسخ‌های فوری و شخصی هستند که می‌توانند به کاربران کمک کنند تا در زندگی روزمره خود انتخاب‌های سالم‌تری داشته باشند.

کد خبر : ۱۵۹۱۲۸
بازدید : ۱۸

تحقیقات جدید شواهدی از مزیت جدید هوش‌مصنوعی در ارتباط با بهبود سبک زندگی ارائه می‌کند. این مطالعه جدید نشان می‌دهد چت‌بات‌های مجهز به هوش‌مصنوعی می‌توانند به افراد در بهبود فعالیت بدنی، رژیم غذایی و خواب کمک کنند.

هوش مصنوعی و سلامت

اینکه چت‌بات‌ها بتوانند نقش مهمی در ارتقای رفاه و زندگی سالم داشته باشند، می‌تواند انگشت اتهامی که مدت‌هاست به‌سوی چت‌ربات‌های هوش‌مصنوعی گرفته شده است را بردارد.

تغییر سبک زندگی با هوش‌مصنوعی

رژیم غذایی نامناسب، فعالیت بدنی ناکافی، بی‌تحرکی بیش از حد و خواب ناکافی از نگرانی‌های مهم در حوزه سلامت جهانی است. این سبک زندگی به مشکلات سلامتی مختلفی ازجمله افسردگی، اضطراب، دیابت نوع۲، بیماری‌های قلبی‌عروقی، چاقی، سرطان‌ها و افزایش نرخ مرگ‌ومیر منجر می‌شود.

اما چت‌بات‌ها که زمانی به‌عنوان برنامه‌های کاربردی ساده برای کارهایی مانند سفارش غذا یا دریافت به‌روزرسانی اخبار تصور می‌شدند، نزدیک به یک سال است که به‌طور قابل توجهی تکامل یافته‌اند.

این چت‌بات‌های مبتنی بر هوش‌مصنوعی اکنون قادر به ارائه پاسخ‌های فوری و شخصی هستند که می‌توانند به کاربران کمک کنند تا در زندگی روزمره خود انتخاب‌های سالم‌تری داشته باشند.

بررسی اثر چت‌بات‌ها روی زندگی

بن‌سینگ، نویسنده این مطالعه و محقق در دانشگاه استرالیای جنوبی، گفت: به‌دلیل شیوع روبه‌رشد چت‌بات‌ها و پتانسیل آنها برای تأثیر مثبت بر سلامت عمومی، من به این موضوع علاقه‌مند شدم. با افزایش استفاده از فناوری دیجیتال در زندگی روزمره،  بررسی اینکه چگونه ربات‌های گفت‌وگو می‌توانند بر سبک زندگی مانند فعالیت بدنی، رژیم غذایی، و خواب تأثیر بگذارند، یک مطالعه جذاب به‌نظر می‌رسد.

این مطالعه شامل بررسی سیستماتیک و متاآنالیز تحقیقات موجود در مورد مداخلات چت‌ربات بود و داده‌های ۱۹کارآزمایی که شامل یک نمونه متنوع از ۳۵۶۷ شرکت‌کننده بود را گرد هم آورد. این کارآزمایی‌ها اثرات چت‌بات‌ها را بر فعالیت بدنی، رژیم غذایی و خواب بررسی کردند.

محققان دریافتند که چت‌بات‌ها می‌توانند به میزان کم تا متوسط بر بهبود فعالیت بدنی، رژیم غذایی و خواب فرد اثر بگذارند. استفاده از چت‌بات‌ها منجر به ۷۳۵ فعالیت و تحرک بیشتر در روز برای شرکت‌کنندگان شد.

این یک گام مهم به سمت یک سبک زندگی فعال‌تر است که به سلامت و تناسب اندام کلی کمک می‌کند. شرکت‌کنندگانی که با چت‌بات‌ها تعامل داشتند، یک وعده اضافی میوه و سبزیجات را در رژیم غذایی روزانه خود گنجاندند، این بهبود رژیم غذایی می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر سلامت و تندرستی کلی داشته باشد.

بهبود کیفیت خواب

این مطالعه همچنین نشان داد که چت‌بات‌ها می‌توانند طول مدت و کیفیت خواب را افزایش دهند. به‌واسطه تعامل با چت‌بات‌ها، کاربران از ۴۵دقیقه خواب اضافی در هر شب لذت بردند که به بهبود الگوهای خواب و سلامت کلی کمک کرد.

افراد معمولی باید این نکته را که چت‌بات‌ها می‌توانند ابزارهای مؤثری در ترویج رفتارهای سبک زندگی سالم‌تر باشند، درنظر بگیرند. با این حال، مهم است که فرد نوع مناسب چت‌بات را انتخاب کند و رفتار سبک زندگی خاصی را که می‌خواهد هدف قرار دهد، درنظر بگیرد.

چت‌بات‌های متنی بهترند

چت‌بات‌ها دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند که آنها را به متحدان مؤثری در پیگیری سبک زندگی سالم‌تر تبدیل می‌کند. این ابزار در ایجاد پاسخ‌های شخصی و فوری که کاربران را به تصمیم‌گیری بهتر در مورد رفتارهای روزمره‌شان ترغیب می‌کند، عالی عمل می‌کنند.

جالب اینجاست که این مطالعه نشان داد که چت‌بات‌های متنی از جایگزین‌های مبتنی بر صدا بهتر عمل می‌کنند. در حال حاضر، ارتباطات مبتنی بر متن برای دستیابی به نتایج مثبت سلامتی مساعدتر به‌نظر می‌رسند. یکی از یافته‌های شگفت‌انگیز، اثربخشی متفاوت انواع ربات‌های گفت‌وگوی مختلف بود.

چت‌بات‌های مبتنی بر متن و هوش‌مصنوعی برای بهبود مصرف میوه و سبزیجات از چت‌بات‌های گفتاری/صوتی بهتر عمل کردند. این اهمیت تطبیق مداخلات چت‌بات با اهداف خاص سلامت و انتخاب مناسب‌ترین فناوری را برجسته می‌کند.

منبع: همشهری

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید