۱۲ پدیده اسرارآمیز که حتی دانشمندان هم توضیحی برای آن ها پیدا نکرده اند

۱۲ پدیده اسرارآمیز که حتی دانشمندان هم توضیحی برای آن ها پیدا نکرده اند

در سال ۱۹۸۶، غواصان درون دریا در نزدیکی جزیره یوناگونی ِ ژاپن سازه هایی سنگی کشف کردند. این سازه های زیرآبی بسیار عظیم، به ارتفاع ۵ طبقه بودند و نشان می دادند در گذشته کسانی در آنجا زندگی می کردند.

کد خبر : ۱۶۵۷۴۵
بازدید : ۵۹

انسان از گذشته همواره در تلاش برای یافتن توضیحی برای پدیده های اسرارآمیز دنیا بوده است. عمده ی این ابهامات حالا به لحاظ علمی قابل توضیح اند. با این حال، هنوز پدیده هایی وجود دارد که سخت می توان آن ها را هضم و باور کرد.

۱- دیوار بیمینی در باهاما

در دهه ی ۱۹۳۰، یک پیشگوی آمریکایی به نام ادگار کیس ادعا کرد که در سال ۱۹۶۸ یا ۱۹۶۹ بقایای شهر گمشده ی باستانی آتلانتیس در منطقه ی بیمینی در کشور باهاما پیدا خواهد شد.

در سال ۱۹۶۸، درون دریا در نزدیکی منطقه ی بیمینی ِ باهاما، بلوک هایی از جنس سنگ آهک به وسعت ۷۰۰ متر یافت شد. به این بلوک ها حالا «دیوار بیمینی» گفته می شود.

برخی معتقدند این بلوک ها بقایای همان تمدن افسانه ای معروف آتلانتیس اند. اما برخی هم آن ها را محصول عمیق شدن بستر دریا می دانند.

۲- طاعون رقص

در یکی از روزهای سال ۱۵۱۸، زنی فرانسوی به نام فرو تروفی در شهر استراسبورگ شروع به رقصیدن کرد و دیگر از رقصیدن باز نایستاد. بعد از یک هفته، ۳۴ نفر دیگر نیز به او ملحق و مشغول رقصیدن شدند.

پس از گذشت یک ماه تعداد رقصندگان به چند صد نفر رسید. آن ها بدون حتی لحظه ای توقف به رقصیدن ادامه می دادند. ۴۰۰ نفر از آن ها بر اثر خستگی، حمله قلبی یا سکته مغزی جان خود را از دست دادند.

برای این پدیده تاکنون هیچ توضیح علمی قانع کننده ای ارائه نشده است. هیچ یک از نظریات مطرح شده قادر به توضیح توان و استقامت باورنکردنی این افراد برای چندین روز رقص بی وقفه نبوده است.

۳- اندرو کارلسن

52

در سال ۲۰۰۳، سازمان اِف‌بی‌آی ِ آمریکا مردی به اندرو کارلسن را به اتهام کلاهبرداری در بورس دستگیر کرد. او با تنها ۸۰۰ دلار سرمایه توانسته بود از طریق انجام ۱۲۶ معامله ی پرریسک، به ثروتی ۳۵۰ میلیون دلاری دست یابد.

کارلسن بعد از دستگیری ادعا کرد که اطلاعات لازم برای شرکت در این معاملات را از آینده به دست آورده بود. او مدعی بود که از سال ۲۲۵۶ و از طریق یک ماشین زمان آمده است. بعداً شخصی برای او یک وثیقه ی یک میلیون دلاری گذاشت و کارلسن ناپدید شد.

۴- روخانه ی جوشان آمازون

53

«شانای تیمپیشکا» یکی از شاخه های رود آمازون است که به عنوان تنها رودخانه ی جوشان دنیا شناخته می شود. این رودخانه که نزدیک به ۶/۵ کیلومتر طول دارد، به آب بسیار داغش مشهور است که دمایی بین ۴۵ تا ۱۰۰ درجه ی سانتیگراد دارد و هر موجود زنده ای که به درونش پا بگذارد را زنده زنده آبپز می کند.

نکته ی عجیب این است که این رودخانه در حالی از چنین دمای بالایی برخوردار است که با نزدیک ترین آتشفشان ۷۰۰ کیلومتر فاصله دارد.

۵- ویرانه های زیرآبی جزیره یوناگونی در ژاپن

54

55

در سال ۱۹۸۶، غواصان درون دریا در نزدیکی جزیره یوناگونی ِ ژاپن سازه هایی سنگی کشف کردند. این سازه های زیرآبی بسیار عظیم، به ارتفاع ۵ طبقه بودند و نشان می دادند در گذشته کسانی در آنجا زندگی می کردند.

دانشمندان هنوز چیزی درباره ی این شهر مرموز زیرآبی نمی دانند اما قدمت آن را پیش از عصر یخبندان تخمین زده اند.

۶- عکس موزه ی برالورن کانادا

56

عکس بالا افتتاحیه ی «پل طلایی» کانادا در سال ۱۹۴۱ را نشان می دهد. در میان جمعیت یک مرد دیده می شود که لباس او با مُد دهه ی ۱۹۴۰ تطابقی ندارد. او یک هودی زیپ دار و تیشرتی طرح دار به سبک لباس های قرن بیست و یکمی به تن دارد و یک دوربین قابل حمل هم در دستانش دیده می شود.

۷- ژئوگلیف های جنگل آمازون

57

دانشمندان هنگام مطالعه بر روی جنگل های آمازون به چندین طرح حکاکی شده بر روی زمین برخوردند که به آن ها ژئوگلیف گفته می شود.

متخصصان ۴۵۰ ژئوگلیف در بخش هایی از برزیل و بولیوی کشف کرده اند. اغلب این ژئوگلیف های باستانی بین ۳ هزار تا ۳،۵۰۰ سال قدمت دارند.

اصلی ترین نظریه ی مطرح شده در اینباره می گوید این ژئوگلیف ها به منظور برگزاری جلسات، بحث و گفتگو و آیین ها و مناسک ایجاد شده بودند.

۸- ظاهر شدن یک نور شدید در آسمان هنگام وقوع زلزله

58

59

نور شدیدی که هنگام وقوع زلزله در آسمان پدیدار می شود، یکی از اسرارآمیزترین پدیده های دنیا است. از سال ۱۶۰۰ تاکنون تنها ۶۵ مورد به اثبات رسیده از درخشش آسمان در زمان وقوع زلزله وجود داشته است. احتمال دیدن این نور اندک است و در تنها نیم درصد از کل زلزله ها می توان آن را مشاهده کرد.

نظریات زیادی در توضیح این پدیده مطرح شده اما هیچ یک از آن ها تاکنون قانع کننده نبوده است.

۹- دختر منجمد شده

60

در یکی از روزهای زمستان سال ۱۹۸۰، دختری آمریکایی به نام جین هیلیارد که قصد رفتن پیش پدر و مادرش را داشت، با خودروی خود از شهر برفی لنگبی در ایالت مینه سوتای آمریکا در حال عبور بود که خودروی او یکباره از کار افتاد.

او تصمیم گرفت با پای پیاده به خانه ی یکی از دوستانش در همان نزدیکی برود اما از سرمای شدید بیهوش شد و ۶ ساعت روی برف ها افتاده بود تا اینکه بالاخره او را پیدا کردند. دمای هوا منفی ۲۲ درجه سانتیگراد بود.

وقتی جین را به بیمارستان رساندند، او هیچ علائم حیاتی نداشت و پوستش به قدری سفت شده بود که امکان تزریق به او وجود نداشت. پزشکان مطمئن بودند که جین جان خود را از دست داده است. با این حال، پس از مدتی جین یکباره شروع به حرکت کرد. او پس از ۳ روز شروع به تکان دادن پاهایش کرد و در عرض ۶ هفته توانست سلامت خود را دوباره به طور کامل به دست آورد.

۱۰- کشتی متروکه ی کارول اِی دیرینگ

61

«کارول اِی دیرینگ» یک کشتی تجاری آمریکایی بود که تبدیل به یک کشتی متروکه ی معروف شد. این کشتی در سال ۱۹۲۱، به گل نشسته و خالی از خدمه در نزدیکی ایالت کارولینای شمالی ِ آمریکا پیدا شد. آشپزخانه ی کشتی مملوء از مواد غذایی بود اما هیچ اثری از دفتر گزارش روزانه ی کشتی، وسایل شخصی خدمه، لنگر کشتی و ابزارهای جهت یابی نبود. سکان کشتی هم شکسته بود.

در اواخر سال ۱۹۲۲ تحقیقات درباره ی این کشتی و سرنوشت خدمه ی ناپدید شده ی آن، بدون رسیدن به هیچ نتیجه ی مشخصی متوقف شد.

۱۱- مرد بارانی

62

پدربزرگ ِ مرد جوانی به نام دان دکر در سال ۱۹۸۳ در شهر پنسیلوانیای آمریکا درگذشت. بعد از برگزاری مراسم تدفین، این مرد جوان یکباره دچار تب شد و در خلسه فرو رفت. همزمان آب از سقف و دیوارهای اتاق نشیمن خانه شروع به پایین ریختن کرد، در حالی که هیچ لوله ی آبی در آن قسمت از خانه وجود نداشت. به همین دلیل همه کاملاً گیج شده بودند.

دوست دان با پلیس تماس گرفت. مأموران پلیس از او خواستند که دان را از خانه بیرون ببرد و به رستورانی در نزدیکی آنجا منتقل کند. اما در آنجا هم آب شروع به پایین ریختن از سقف کرد. به محض اینکه دان و دوستش آنجا را ترک کردند، ریزش آب متوقف شد.

این اتفاق فراطبیعی در سال ۱۹۹۱ در مستندی آمریکایی به نام «اسرار حل نشده» (Unsolved Mysteries) به تصویر کشیده شد.

۱۲- اقیانوس زیرزمینی کره زمین

63

دانشمندان یک منبع عظیم آب در عمق ۶۶۰ کیلومتری زیر سطح کره زمین کشف کرده اند. قدمت این منبع آبی ۲/۷ میلیارد سال تخمین زده شده و حجم آن چندین برابر اقیانوس های روی کره زمین است.

این کشف باعث مطرح شدن یک نظریه ی جدید شد که می گوید اقیانوس های کره زمین احتمالاً بر اثر نشت این اقیانوس زیرزمینی به وجود آمده اند، یعنی عکس آن چیزی که پیش تر تصور می شود.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید