دیگر نیاز به وای فای نیست؛ پوشش یکپارچه جهانی

دیگر نیاز به وای فای نیست؛ پوشش یکپارچه جهانی

یک موشک فالکون ۹ از پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ کالیفرنیا به فضا پرتاب شد. این پرتاب شامل ۶ ماهواره استارلینک با قابلیت‌های Direct to Cell بود که باعث می‌شود اپراتورهای شبکه تلفن همراه در سراسر جهان دسترسی یکپارچه به پیامک، تماس و جست‌وجو در هر کجا ازجمله خشکی، دریاچه یا آب‌های ساحلی داشته باشد.

کد خبر : ۱۶۹۹۴۳
بازدید : ۲۹

اسپیس ایکس در نخستین ماموریت خود در سال ۲۰۲۴، دسته دیگری از ماهواره‌های اینترنتی استارلینک را به فضا پرتاب کرد.

 به نقل از اسپیس: یک موشک فالکون ۹ از پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ کالیفرنیا به فضا پرتاب شد. این پرتاب شامل ۶ ماهواره استارلینک با قابلیت‌های Direct to Cell بود که باعث می‌شود اپراتورهای شبکه تلفن همراه در سراسر جهان دسترسی یکپارچه به پیامک، تماس و جست‌وجو در هر کجا ازجمله خشکی، دریاچه یا آب‌های ساحلی داشته باشد. طبق توضیحات ماموریت اسپیس ایکس، این نخستین پرتاب و فرود برای این تقویت‌کننده خاص بود.

در همین حال، ۲۱ ماهواره استارلینک قرار بود حدود ۶۲.۵ دقیقه پس از بلند شدن از مرحله بالایی فالکون ۹ در مدار پایین زمین مستقر شوند.

این نخستین پرتاب اسپیس ایکس در سال ۲۰۲۴ بود. این شرکت در سال گذشته با ۹۶ ماموریت مداری به علاوه ۲ پرواز آزمایشی موشک غول پیکر استارشیپ مریخ، رکورد زد.

بیشترین پرتاب سال۲۰۲۳ به ابرصورت فلکی پهنای باند اسپیس ایکس اختصاص داشت. این شبکه در حال حاضر از بیش از ۵۱۰۰ ماهواره فعال تشکیل شده است و همانطور که برنامه‌ریزی شده نشان می‌دهد، این شبکه مدام در حال رشد است.

پرتابی که روز سه‌شنبه انجام شد ابتدا قرار بود اواسط دسامبر انجام شود اما چندین‌بار به‌تعویق افتاد که درنهایت دوم ژانویه به‌سرانجام رسید.

منبع: همشهری

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید