بررسی بمباردیه گلوبال ۸۰۰۰ جت خصوصی پرچمدار با قیمت ۸۰ میلیون دلار!
قطعاً زمانی که صحبت از جتهای لوکس و شخصی به میان آید نام بمباردیه میدرخشد. این شرکت سال ۱۹۴۲ در کبک کانادا تاسیس شد و حالا بیش از ۸۰ سال سابقه تجاری دارد.
بمباردیه گلوبال ۸۰۰۰ یکی از بهترین، بزرگترین و گرانترین جتهای لوکس دنیاست که علاوهبر راحتی برای سرنشینان، سرعت و شعاع حرکتی بالا فراهم میکند.
قطعاً زمانی که صحبت از جتهای لوکس و شخصی به میان آید نام بمباردیه میدرخشد. این شرکت سال ۱۹۴۲ در کبک کانادا تاسیس شد و حالا بیش از ۸۰ سال سابقه تجاری دارد.
بمباردیه جت گلوبال ۸۰۰۰ را سال ۲۰۲۵ راهی بازار خواهد کرد. هیچ جت شخصی دیگری مشابه گلوبال ۸۰۰۰ پیش از این دیده نشده چراکه رکوردهای جدیدی در زمینه شعاع حرکتی و فضای داخلی برجای گذاشته است.
توان پیمایش ۸ هزار مایل دریایی (nautical miles) دیگر رکورد جالب بمباردیه ۸۰۰۰ است و دلیل نامگذاری این محصول را نشان میدهد. آمار موجود، معادل شعاع حرکتی ۱۵ هزار کیلومتری است که بیش از هر هواپیمای شخصی دیگر در بازار محسوب میشود.
وقتی بحث تولید محصولات لوکس و سطح بالا باشد قطعاً جتهای بمباردیه در صف اول قرار خواهند گرفت چراکه اکثر سلبریتیها یا سرمایهداران ابرثروتمند دنیا، مشتری جتهای این شرکت هستند.
گلوبال ۸۰۰۰ جدیدترین محصول بمباردیه روی اشرافیت، خلاقیت و راحتی سفر تمرکز دارد. این جت با رسیدن به سرعت ۰.۹۴ ماخ (۱۱۶۰ کیلومتر در سرعت) سریعترین جت تجاری جهان خواهد بود. رکورد قبلی در این زمینه به سسنا سیتیشن X پلاس با حداکثر سرعت ۰.۹۳۵ ماخ (۱۱۵۴ کیلومتر در ساعت) تعلق دارد.
معمولاً وقتی درباره پروازهایی با سرعتهای بالا صحبت میکنیم، راحتی سفر کاهش مییابد اما بمباردیه گلوبال ۸۰۰۰ داستان متفاوتی دارد. این جت لوکس بهطور ویژه مهندسی شده تا حداکثر کنترل و چابکی را در سرعتهای بالا داشته باشد. همین امر باعث میشود پرواز با گلوبال ۸۰۰۰ بسیار نرم و راحت باشد.
آنچه باعث تمایز حداکثری بمباردیه گلوبال ۸۰۰۰ از سایر رقبا میشود کابین فوقالعاده لوکس آن است. مهندسان این شرکت در زمان طراحی بخش داخلی جت جدید شرکت حداکثر راحتی و اشرافیت را در نظر گرفتهاند. واضح است که مالکان این نوع جتها نیازمند جدیدترین تکنولوژیها هستند و با وجود تکنولوژی Pur Air بمباردیه، سرنشینان تمیزترین هوای موجود را استنشاق خواهند کرد.
همچنین جهت رفاه بیشتر سرنشینان، جت موردبحث کمترین ارتفاع کابین را بین جتهای شخصی دارد و شرکت سازنده میگوید ارتفاع کابین به گونه ای مهندسی شده تا حسی شبیه قدم زدن در پارک ملی آمریکا به شما دست دهد.
ویژگی برجسته بعدی به صندلیهایی با موقعیت جاذبه صفر مربوط میشود که اولین صندلی با معماری متفاوت در ۳۰ سال اخیر به شمار میرود. در واقع موقعیت خم شدن صندلی به گونهای است که جریان خود را بهبود بخشیده و از میزان فشار روی کمر سرنشین میکاهد تا توزیع وزن او بهصورت بهینه انجام شود.
چالش دیگری که بمباردیه بر آن فائق آمده جلوگیری از حالت خستگی و بیحالی پس از پرواز است. سیستم نورپردازی جدید این جت لوکس باعث میشود روشنایی کابین در مناطق زمانی پرواز و فرود تنظیم شود. این سیستم نور روز را شبیهسازی میکند تا همان حس خستگی از بین برود.
مالکان همچنین میتوانند چراغهای کابین را طوری انتخاب کنند که نور خورشید ملایم را شبیهسازی کند. همچنین اگرچه اکثر افراد در زمان پرواز خواهان استراحت هستند اما برخی افراد نیز به دنبال سرگرمی و موسیقی هستند و بمباردیه گزینه تغییر رنگ چراغها و هماهنگی آنها با موسیقی در حال پخش را ارائه کرده است.
ظاهرا آستانه قیمت بمباردیه ۸۰۰۰ هم فراتر از انتظار خواهد بود. شرکت سازنده ۷۸ میلیون دلار برای نسخهی پایه و ۸۰ میلیون دلار برای نمونههای سفارشی، دریافت خواهد کرد.
منبع: خبرآنلاین