(عکس) سیروس سال آینده به پرواز در می‌آید

(عکس) سیروس سال آینده به پرواز در می‌آید

«Sirius Jet» محصول یک شرکت استارتاپی سوئیسی به نام «Sirius Aviation» است. این هواگرد برخاست و فرود عمود، «جت» نیز نامیده می‌شود، زیرا برخلاف بسیاری از VTOL‌های دیگر که از ملخ‌های موتوری استفاده می‌کنند، این یکی از یک سیستم محرکه فن کانالی استفاده می‌کند و همچنین برقی است و به صورت دقیق‌تر با هیدروژن الکتریکی، کار می‌کند.

کد خبر : ۱۷۲۰۹۵
بازدید : ۱۴

دنیای «VTOL» به سرعت در حال تغییر است و این تغییرات دامن‌گیر سفرهای هوایی نیز خواهد شد.

با این حال هواگردهای برخاست و فرود عمود فعلا تنها بر روی کاغذ انقدر توسعه پیدا کرده‌اند. این هواگردها با وجود آنکه سریع‌تر از آنچه فکر می‌کردیم ساخته شده‌اند اما هیچ یک به صورت مداوم در حال فعالیت نیستند.

وعده‌هایی مبنی بر آغاز پروازهای تجاری این هواگردهای برخاست و فرود عمود داده شده‌است، وعده‌هایی بر اساس سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی که بر روی آن‌ها صورت گرفته‌است. اگر بخواهیم به آنچه به ما گفته میشود اعتماد کنیم، یکی از این هواگردهایی که به لحظه شروع به پرواز نزدیک است، «Sirius Jet» است.

«Sirius Jet» محصول یک شرکت استارتاپی سوئیسی به نام «Sirius Aviation» است. این هواگرد برخاست و فرود عمود، «جت» نیز نامیده می‌شود، زیرا برخلاف بسیاری از VTOL‌های دیگر که از ملخ‌های موتوری استفاده می‌کنند، این یکی از یک سیستم محرکه فن کانالی استفاده می‌کند و همچنین برقی است و به صورت دقیق‌تر با هیدروژن الکتریکی، کار می‌کند.

401

پیشرانه «Sirius Jet» شامل یک سیستم ذخیره سازی هیدروژن با چگالی انرژی بالا است که سوخت در آن ذخیره می‌شود. از آنجا به سمت یک پشته پیل سوختی هدایت می‌شود. همراه با اکسیژنی که در طول پرواز از طریق ورودی مخصوص نصب شده روی دماغه هواپیما به داخل وارد می‌شود، وارد واکنش می‌شود. این واکنش منجر به تولید برق می‌شود.

402

برق، به طور طبیعی، سپس به موتورهای الکتریکی فرستاده می‌شود. به ما گفته نشده که چه تعداد از آنها در این هواگرد هستند، اما عکس‌های منتشر شده حاکی از آن است که کمتر از 28 ملخ (هشت ملخ در جلو و 20 در عقب، که به طور مساوی بین سمت راست و چپ هواگرد تقسیم شده‌اند) بر روی این هواگرد نصب شده‌است.هر یک از آنها 224 پوند نیرو ایجاد میکند که در نتیجه خروجی سیستم 6272 پوند است.

403

آب تولید شده در نتیجه واکنش از طریق یک سیستم اگزوز ویژه نصب شده در عقب خارج می‌شود. از آنجایی که «Sirius Jet» دارای چرخه سوختی درونی است، برای ذخیره برق نیازی به باتری ندارد. در این پیکربندی، «Sirius Jet» توسط شرکت سازنده آن به عنوان "اولین هواپیمای VTOL با موتور هیدروژنی در جهان" توصیف شده‌است.

404

«Sirius Jet» که برای نیازهای شخصی طراحی شده است، می‌تواند تنها سه مسافر را تا مسافت 1150 مایلی (1850 کیلومتری) از نقطه عزیمت حمل کند. بالاترین ارتفاعی که می‌تواند صعود کند 30000 فوت (9100 متر) است و حداکثر سرعت آن به 323 مایل در ساعت (520 کیلومتر در ساعت) است.

«Sirius Millennium Jet» برای استفاده در بخش تجاری طراحی شده‌است، اگرچه ممکن است اغراق آمیز به نظر برسد، با توجه به اینکه فقط می‌تواند پنج نفر را حمل کند. برد آن کمی بهتر است، 650 مایل (1046 کیلومتر). «Sirius Aviation» قصد دارد هر دو هواگرد را در سال 2025 در آسمان داشته باشد.

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید