به دوربین دست تکان دهید؛ هزار سال دیگر ما را خواهند دید!

به دوربین دست تکان دهید؛ هزار سال دیگر ما را خواهند دید!

یک فیلسوف دوربینی ساخته است که برای گرفتن عکس از مدت زمان هزار سال، طراحی شده است. چیزی که این دانشمند آن را «دوربین هزاره» می‌نامد، در واقع برای این ساخته شده است که انسان‌ها را به این فکر بی‌اندازد که آیندگان رفتار ما را خواهند دید و همچنین به آیندگان بگوید که ما زمانی به فکر شما بوده‌ایم.

کد خبر : ۱۷۲۸۲۰
بازدید : ۲۲

یک فیلسوف تجربی از دانشگاه آریزونا چیزی را راه اندازی کرده است که آن را «دوربین هزاره» می‌نامد. این دستگاه برای گرفتن یک تصویر واحد از منظره توسان، آریزونا در طول هزار سال طراحی شده است. به گفته خالق این دوربین «جاناتان کیتس»، دوربین هزاره تفکر عمیق‌تری را در مورد گذشته، حال و آینده بشریت برمی‌انگیزد.

بیشتر مردم دیدگاه بسیار تیره‌ای نسبت به آنچه در پیش است دارند، از طرفی می‌توان تصور کرد که آیندگان در 1000 سال بعد چه دیدگاهی نسبت به ما خواهند داشت درست مانند همان دیدگاهی که ما هم اکنون به گذشتگان خود داریم. در واقع دید آیندگان ما نسبت به امروز ما بسیار بدتر از دید ما نسبت به گذشتگان خواهد بود و اگر تصور کنیم که این دوربین چه لحظاتی را می‌تواند ثبت کند ما تشویق می‌شویم که برای شکل دادن به آینده‌ای بهتر اقدام کنیم.

این دوربین از یک قطب فولادی و یک استوانه مسی ساخته شده است که وقتی نور وارد استوانه می‌شود، از سوراخ بسیار کوچکی از طلای 24 عیار عبور می‌کند و سپس به سطحی می‌رسد که با رنگدانه رنگ روغنی به نام «Rose Madder» پوشیده شده است. این فیلسوف فقط باید رنگی را به کار می‌برد که طی قرن‌ها از بین نرود و بتواند تصویری قابل تشخیص ازخود به جا بگذارد. بنابراین او امیدوار است که این نوع رنگ بتواند از پس این کار بر بیاید. این دوربین در یک مسیر پیاده روی قرار گرفته است و اعلامیه‌ای در کنار آن قرار دارد که رهگذران را تشویق می‌کند تا در مورد آنچه ممکن است در هزار سال آینده رخ دهد فکر کنند.

5978075

هنگامی که تصویر در نهایت شکل بگیرد، ایستاترین قسمت‌های منظره واضح‌تر به نظر می‌رسند، در حالی که مناطقی که مرتباً تغییر کرده‌اند شکل‌های شبح‌آلودتری به خود می‌گیرند. احتمالا طرح کلی منظره دقیق‌تر حک می‌شود و ساختمان‌ها و امثال آن در طی مدت‌ها تغییر پیدا می‌کند. به گفته این فیلسوف دوربین به هیچ وجه به انسان‌ها نمی‌گوید برای آینده کاری را بکنید یا نکنید، شهر و خانه بسازید یا نسازید، در واقع کاری که این دوربین می‌کند این است که انسان‌ها را وادار کند تا لحظه‌ای با خود فکر کنند که دیدگاه نسل‌های آینده به رفتارهای آن‌ها چیست و همچنین به انسان‌های آینده بگویند که ما به فکر شما هم هستیم.

تصور اینکه زندگی در هزار سال آینده چگونه خواهد بود، دشوار است، اگرچه فکر کردن به این مسائل بسیار جالب است، برای مثال اگر به هزاره قبل برگردید، ما هنوز در قرون وسطی هستیم و با شمشیر و تبر در نبردهایمان می‌جنگیم. با گذشت هزار سال دیگر، تغییرات آب و هوا، فناوری هوش مصنوعی و بسیاری از عوامل دیگر، بدون شک جهان ما را به گونه‌ای تغییر خواهند داد که با امروز بسیار متفاوت است.

به گفته «جاناتان کیتس» دلایل بسیار زیادی وجود دارد برای این که این دوربین نتواند به درستی کار کند، چراکه هیچ کس قبلا آن را نساخته است، حتی ممکن است نسل‌های آینده آن را حذف کنند با این حال او این دوربین را به گونه‌ای برنامه ریزی کرده است که بتواند تا 3023 به کار خود ادامه دهد و اگر در این مدت دوربین باز شود آنچه که از آن می‌خواهیم را به درستی انجام نخواهد داد.

منبع: خبر آنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید