(اینفوگرافیک) نگاهی به درآمد باورنکردنی مایکروسافت از محصولات خود در سال ۲۰۲۳

(اینفوگرافیک) نگاهی به درآمد باورنکردنی مایکروسافت از محصولات خود در سال ۲۰۲۳

مایکروسافت سال گذشته موتور جستجوی مجهز به هوش مصنوعی خود به نام Copilot را راه اندازی کرد که تاکنون ۱۲ میلیارد دلار برای این شرکت درآمد داشته است.

کد خبر : ۱۷۹۰۱۹
بازدید : ۹

در طول دهه گذشته، درآمد مایکروسافت بیش از دو برابر شده است که این درآمد توسط خطوط تولید کلیدی مانند زیرساخت ابری هوشمند آن هدایت می‌شود. علاوه بر این، مایکروسافت سال گذشته موتور جستجوی مجهز به هوش مصنوعی خود به نام Copilot را راه اندازی کرد که تاکنون ۱۲ میلیارد دلار برای این شرکت درآمد داشته است.

فراتر از این موتور جستجو، مایکروسافت در حال توسعه طیف وسیعی از خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی، مانند Azure Arc، یک پلت فرم رایانش ابری با ۱۸۰۰۰ مشتری است. اینفوگرافیک زیر درآمد مایکروسافت در سال ۲۰۲۳ را به تصویر می کشد.

درآمد ماکروسافت در سال 2023 قدر بوده است؟

سودآورترین بخش های تجاری مایکروسافت

در سال ۲۰۲۳، با افزایش تقاضا برای خدمات هوش مصنوعی، درآمد مایکروسافت، ۲۱۱ میلیارد دلار افزایش یافت. مایکروسافت به‌عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان از نظر ارزش بازار، با هجوم سرمایه‌گذاران به سهام‌های بزرگ فناوری و هوش مصنوعی در سال گذشته، به ارزش ۲.۸ تریلیون دلاری رسید. در میان این رشد چشمگیر، در اینجا میزان درآمد از خطوط تولید مایکروسافت در سال ۲۰۲۳ مشخص شده است:

درآمد ماکروسافت در سال 2023 قدر بوده است؟

بخش خدمات رایانش ابری مایکروسافت که ۳۸ درصد از کل درآمدهای سال ۲۰۲۳ را شامل می شود، بیش از هر بخش دیگری درآمد دارد. این سرویس‌های ابری هوشمند، سرورها، ذخیره‌سازی و مراکز داده را فراهم می‌کنند که کسب‌وکارها را قادر می‌سازد تا وب‌سایت‌ها و سایر خدمات محاسباتی را بدون نیاز به خرید سخت‌افزار و نرم‌افزار جداگانه اجرا کنند.

دومین عامل افزایش درآمد، نرم افزار مجموعه آفیس ابری بود که فروش مایکروسافت ۳۶۵ را به ۴۹ میلیارد دلار رساند.

درآمد ماکروسافت در سال 2023 قدر بوده است؟

در همین حال، بخش کنسول‌های بازی این شرکت در یکی از بهترین سال‌های خود ۱۵ میلیارد دلار درآمد کسب کرد. در سال ۲۰۲۳، این شرکت Activision Blizzard را به مبلغ ۶۸.۷ میلیارد دلار خریداری کرد که با بازی های World of Warcraft و Call of Duty شناخته می شود که بزرگترین خرید این شرکت در تاریخ خود بود.

درآمد ماکروسافت در سال 2023 قدر بوده است؟

پس از درآمدهای بازی، Copilot، موتور جستجوی مجهز به هوش مصنوعی آن، ۶ درصد از درآمدهای سال ۲۰۲۳ را تشکیل می دهد. این ابزار در مایکروسافت ۳۶۵، به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا از دستورات ساده برای به‌دست‌آوردن داده‌های مربوط به شرکت خود، خلاصه‌سازی گزارش جلسات و مجموعه‌ای از عملکردهای دیگر استفاده کنند.

از آنجایی که خدمات مرتبط با هوش مصنوعی همچنان در حال افزایش است، باید دید که آیا درآمد مایکروسافت همچنان شاهد رشد قوی خواهد بود یا خیر. تا به این لحظه، سرمایه گذاران همچنان خوش بین هستند.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید