علت شارژ نشدن اپل واچ چیست؟ /معرفی راه حل‌های مهم و کاربردی

علت شارژ نشدن اپل واچ چیست؟ /معرفی راه حل‌های مهم و کاربردی

اگر بعد از خرید اپل واچ و پس از چند مدت استفاده از ساعت هوشمند اپل با مشکل مواجه شده‌اید و به دنبال یافتن علت شارژ نشدن اپل واچ هستید یا این که برای‌تان سوال شده چرا اپل واچ زود شارژ خالی می‌کند، در این مطلب به سوالات شما پاسخ می‌دهیم.

کد خبر : ۱۹۴۲۴۴
بازدید : ۲۱

شاید فراموش کرده‌اید که اپل واچ خود را شب گذشته شارژ کنید. بنابراین، سر صبح با فهمیدن این موضوع که اپل واچ شما میزان باتری بسیار کمی دارد، شما ساعت هوشمند اپل را روی شارژر مغناطیسی قرار دادید تا به طور معمول شارژ شود. با این اوصاف، با کمال تعجب، آیکون رعد و برق سبز رنگ ظاهر نشد و به تبع عملیات شارژ شروع نشد.

احتمالا تا قبل از این مطلب تمام تلاش داشته و نداشته‌ی خود را به کار گرفته‌اید تا این معضل را حل کنید اما این اتفاق رخ نداد. خون سردی خود را حفظ کنید! ما چندین نکته‌ی عملی را برای حل مشکل شارژ اپل واچ و یافتن علت شارژ نشدن اپل واچ معرفی می‌کنیم. بنابراین، قبل از اینکه حتی به فکر تعمیر اپل واچ باشید، راهنمای این مقاله را از دست ندهید. اصلا هم اهمیت ندارد که اپل واچ سری ۹ را خریداری کرده‌اید یا اپل واچ سری SE که قیمت کمتری دارد. راه حل‌های این مقاله فارغ از بحث مدل و سری ساعت هوشمند محسوب می‌شوند.

برای شروع، بیایید ابتدا علت شارژ نشدن اپل واچ را کشف کنیم و همچنین تفاوت بین آیکون رعد و برق قرمز و سبز را درک کنیم. پس از انجام این کار، ما به دنبال روش‌هایی برای عیب یابی شارژ نامناسب در اپل واچ خواهیم بود.

آیا علت شارژ نشدن اپل واچ سری ۷، ۸، ۹ و سایر مدل‌ها با یکدیگر متفاوت است؟

در بیشتر موارد، شارژر مغناطیسی آسیب دیده یا تایید نشده / آداپتور برق USB است که مقصر ماجراست و موضوع شارژ نشدن اپل واچ ارتباط خاصی با نوع مدل و سری ندارد. علاوه بر این مورد، انباشته شدن گرد و غبار در پشت اپل واچ و شارژر مغناطیسی نیز در شارژ نشدن ساعت هوشمند تاثیرگذار است. در برخی موارد نادر، مسئله شارژ در اپل واچ می‌تواند به دلیل یک مشکل نرم افزاری تصادفی یا خرابی سخت افزاری باشد. از این رو باید از زوایای مختلف به این مشکل نگاه کنیم.

تفاوت بین آیکون رعد و برق قرمز و سبز در اپل واچ چیست؟

اگر چه بسیاری از کاربران اپل واچ با هر دو رعد و برق قرمز و سبز کاملا آشنا هستند، برخی از مردم (به خصوص افرادی که به تازگی اولین اپل واچ زندگی خود را خریداری کرده‌اند) ممکن است نتوانند این دو را از هم متمایز کنند. بنابراین، من فکر می‌کنم ارزش دارد که از قبل به آن پرداخته شود.

72

  • لحظه‌ای که اپل واچ خود را به کابل شارژ مغناطیسی متصل می‌کنید، یک رعد و برق سبز روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود. در واقع این نماد تایید می‌کند که فرایند شارژ آغاز شده است.
  • اگر اپل واچ شما در حال خاموشی بوده یا شارژش رو به اتمام است، باید یک رعد و برق قرمز را روی صفحه ببینید. هنگامی که دستگاه watchOS خود را روی شارژر قرار می‌دهید، رعد و برق قرمز به یک رعد و برق سبز تبدیل می‌شود که بیانگر شروع فرایند شارژ است.
  • با این حال، به خاطر داشته باشید که اگر صفحه نمایش اپل واچ شما خالی باشد یا نماد کابل شارژ و رعد و برق قرمز روی صفحه نمایش ظاهر شود، ممکن است لازم باشد اپل واچ خود را تا ۳۰ ثانیه قبل از فعال شدن شارژ کنید.

مطمئن شوید که پشت اپل واچ و شارژر مغناطیسی شما تمیز است

اولین کاری که باید برای رفع مشکل شارژ انجام دهید این است که از تمیز بودن قسمت پشتی اپل واچ و شارژر مغناطیسی خود مطمئن شوید. اگر برای مدتی ساعت هوشمند و شارژر خود را تمیز نکرده‌اید، احتمال دارد گرد و غبار زیادی روی هم جمع شده باشد و در مسیر شارژ قرار گیرد. بنابراین، ساعت و شارژر را با یک پارچه نرم بدون پرز تمیز کنید. سپس، دستگاه پوشیدنی را روی شارژر قرار دهید تا ببینید آیا مشکل برطرف شده است یا خیر.

73

اطمینان حاصل کنید که پوشش پلاستیکی از هر دو طرف شارژر جدا شده است

اگر چه ممکن است برای بسیاری خنده دار به نظر برسد، اما روکش پلاستیکی مانع از شارژ شدن آن می‌شود. بنابراین، اگر هنوز پوشش‌های پلاستیکی را از دو طرف شارژر مغناطیسی خود جدا نکرده‌اید، همین الان آن را جدا کنید. سپس، اپل واچ خود را روی شارژر قرار دهید تا متوجه شوید که آیا شارژ شروع شده است یا خیر. اگر این موضوع وجود داشته باشد، از شر مشکل خلاص شده‌اید.

مطمئن شوید که شارژر دارای گواهی MFi است

اگر از یک پایه شارژ/شارژر شخص ثالث استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که دارای گواهی MFi (ساخته شده برای iDevices) است. در غیر این صورت، یک هشدار مکرر در اپل واچ خود دریافت خواهید کرد که هشدار می دهد لوازم جانبی پشتیبانی نمی‌شود. حتی اگر شارژر تایید نشده پیام‌های هشدار را پخش نمی‌کند، نباید به آن اعتماد کنید تا ساعت هوشمند خود را به طور موثر شارژ کند. علاوه بر این، ممکن است باعث داغ شدن بیش از حد ساعت هوشمند شود.

74

اپل واچ خود را ری‌استارت کنید

اگر اپل واچ شما هنوز شارژ نمی‌شود، سعی کنید آن را به اصطلاح هارد ریست کنید. وقتی نوبت به رفع مشکلات رایج watchOS می‌رسد، هارد ریست همیشه راه حل ساده و قابل اعتماد بوده است. به همین دلیل امیدواریم این اقدام بتواند مشکل شارژ دستگاه watchOS شما را حل کند.

75

Digital Crown و دکمه کناری را به طور همزمان برای حدود ۱۰ ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا صفحه سیاه شود و لوگوی اپل روی صفحه نمایش داده شود. پس از راه اندازی مجدد اپل واچ، بررسی کنید که آیا مشکل شارژ حل شده است یا خیر.

کابل مغناطیسی اپل و آداپتور برق USB متفاوت را امتحان کنید

هنوز راه حل درست را پیدا نکرده‌اید؟ اگر اپل واچ شما همچنان شارژ نمی‌شود، شارژر مغناطیسی یا آداپتور برق USB ممکن است آسیب دیده باشد. در این سناریو، سعی کنید ساعت هوشمند خود را با استفاده از یک کابل مغناطیسی متفاوت و یک آداپتور برق USB جدید شارژ کنید. اگر دستگاه watchOS شما این بار شروع به شارژ شدن کرد، پس شارژر شما مقصر است. با جست‌وجو و تحقیق می‌توانید شارژر اورجینال اپل را تهیه کنید.

به روز رسانی نرم افزاری

در اوایل سال ۲۰۲۱، تقریبا سه سال پیش بود که تعدادی از کاربران از شارژ نشدن اپل واچ (با سیستم عامل watchOS 7.3.1) در زمان فعال‌سازی حالت ذخیره‌ی مصرف باتری شکایت کرده بودند. این مسئله به قدری در اپل واچ‌های سری ۵ و مدل SE زیاد بود که شرکت اپل با تعمیر رایگان اپل واچ‌های معیوب، از کاربران عذرخواهی کرد.

به همین دلیل، اگر همچنان مشکل شما حل نشده، این احتمال را هم در نظر بگیرید که یا مشکل سخت افزاری به وجود آمده یا ساعت هوشمند اپل در جدیدترین به‌روز رسانی‌های سیستم عامل که دریافت کرده، با ایراد نرم افزاری در حال اذیت کردن شماست! شاید با نصب جدیدترین بسته‌ی به‌روز رسانی بتوانید مشکل را حل کنید.

برای آپدیت اپل واچ باید ابتدا به بخش Settings در اپل واچ رفته و سپس به مسیر General »» Software Update بروید. حالا شما باید آخرین نسخه از سیستم عامل watchOS را دانلود و سپس نصب کنید. البته شما می‌توانید از مسیر Watch App »» General »» Software Update هم این روند را انجام دهید.

76

پس از این که اپل واچ شما به آخرین نسخه به روز شد، سعی کنید ساعت هوشمند را به طور معمول شارژ کنید. اگر دستگاه پوشیدنی شما شروع به شارژ کند، یک باگ متفرقه باعث ایجاد مشکل شده است.

راه حل‌های ممکن برای عیب یابی علت شارژ نشدن اپل واچ

با تمام این تفاسیر، راه‌های مناسب برای رفع مشکل شارژ در اپل واچ را در این مطلب توضیح داده‌ایم. در بیشتر موارد، شما می‌توانید این موضوع را با اطمینان از این که شارژر مغناطیسی آسیب ندیده و با دور نگه داشتن گرد و غبار از پشت ساعت و شارژر، عیب یابی کنید.

علاوه بر این موارد، انجام هارد ریست و به روز رسانی نرم افزار نیز می‌تواند در برخی از سناریوها مفید باشد. اگر به نظر می‌رسد هیچ راه حلی وجود ندارد، مراجعه به یک دفتر تخصصی تعمیر لوازم دیجیتالی اپل شاید مشکل شما را حل کند.

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید