طرح عجیب برای ساخت آسمان‌خراش معلق از سیارک

طرح عجیب برای ساخت آسمان‌خراش معلق از سیارک

یک شرکت معماری در نیویورک، طرحی عجیب برای این شهر در دست توسعه دارد. این طرح ساخت یک آسمان‌خراش آویزان از یک سیارک از فراز آسمان است به‌طوری روی شهر معلق باشد.

کد خبر : ۲۰۸۳۲۱
بازدید : ۱۲

در توضیح ساختار ماورایی در وب‌سایت شرکت ابرها سازنده این سازه عجیب آمده است: «برج آنالما پیشنهادی برای بلندترین ساختمان جهان است. این برج با بهره‌گیری از قدرت تفکر طراحی سیاره‌ای، میل به ارتفاع زیاد، انزوا و تحرک ثابت ساخته می‌شود. اگر رونق اخیر در برج‌های مسکونی ثابت کند که قیمت فروش هر مترمربع با افزایش ارتفاع طبقات افزایش می‌یابد، برج آنالما اگر روزی ساخته شود در قیمت‌ها رکوردی را به‌دست خواهد آورد که هزینه بالای ساخت آن را توجیه می‌کند.»

طرحی که شرکت ابرها در سال ۲۰۱۷برای این ساختمان منتشر کرد به این شکل بود: ساکنان پس از حرکت بین فضا و شهر نیویورک از طریق یک آسانسور الکترومغناطیسی با پهباد می‌توانند وارد برج شوند. اگرچه این طرح هنوز روی کاغذ است اما به‌نظر می‌رسد برای نزدیک‌تر کردن این پروژه جاه‌طلبانه به واقعیت کارهایی در دست اجراست.

در ادامه مطلب منتشر شده در سایت این شرکت آمده است: «پیشنهاد اولیه ساخت این برج بر فراز دبی بود که تاکنون ثابت کرده است در ساخت‌وساز ساختمان‌های بلند با یک پنجم هزینه ساخت شهر نیویورک تخصص دارد.»

 

صرف‌نظر از اینکه چقدر علم اجازه می‌دهد که این آسمان‌خراش عجیب و رویایی از نظر فیزیکی به واقعیت تبدیل شود، ارزش آن برای بازار بسیار بالاست و می‌تواند فروش داشته باشد با اینکه به‌احتمال زیاد محل ساخت آن از شهر فاصله زیادی دارد.

طبق گزارش‌هایی که قبلا منتشر شده است اواخر سال گذشته خانه‌ای که وجود نداشت و هنوز تا سال ۲۰۲۷تکمیل شدن آن زمان می‌برد در دبی بیش از ۱۳۶میلیون دلار به فروش رسید.

منبع: همشهری

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید