(ویدئو) بازسازی شهر باستانی تبس مصر در زمان فراعنه با کمک هوش مصنوعی

(ویدئو) بازسازی شهر باستانی تبس مصر در زمان فراعنه با کمک هوش مصنوعی

این ویدئو که به وسیله هوش مصنوعی ساخته شده، نمایی از شهر باستانی تبس مصر در روزگار حکومت فراعنه را به تصویر می کشد.

کد خبر : ۱۳۴۷۷۸
بازدید : ۴۷۰

فرادید| تبس یکی از شهرهای مهم در مصر باستان بود که در منطقه الواحات واقع شده بود. این شهر در دوران باستانی به دلیل موقعیت جغرافیایی خود و نزدیکی به معابد و فرمانروایان مهم، به یکی از مراکز فرهنگی و تجاری مهم در منطقه تبدیل شد.

به گزارش فرادید، این شهر در طول تاریخ بارها تحت حملات و اشغال قرار گرفت. در دوران فراعنه، شهر توسط فرعون هتشپسوت، رامسس دوم و پتحورمس هفتم حمایت شد. همچنین، در دوران پادشاهی اسکندر مقدونی، شهر تحت حملات سپاه او قرار گرفت.

شهر تبس دارای معابد، بناهای تاریخی و بازارهای پررونق بود. بعضی از معابد مهم شامل معبد آمون، معبد خورشید و معبد اوزیریس بودند. همچنین، بازارهای تجاری در شهر بسیار پررونق بودند و محصولاتی مانند پارچه، عطر، ادویه جات و جواهرات به دیگر مناطق صادر می شد.

از جمله بناهای تاریخی شهر، قصر تبس بود که به عنوان محل اقامت فرمانروایان استفاده می شد. این قصر دارای باغ های زیبا و استخرهای بزرگ بود.

تبس در دوران اسلامی نیز به عنوان یکی از مراکز فرهنگی و تجاری مهم در منطقه شناخته شد. در دوران اموی، شهر تحت حمایت قرار گرفت و در دوران عباسی، تحت حمایت خلفای عباسی بود.

امروزه، بسیاری از بناهای تاریخی شهر تبس نابود شده اند، اما بعضی از آثار هنوز هم باقی مانده اند و به عنوان جاذبه های گردشگری مورد استفاده قرار می گیرند.

این ویدئو که به وسیله هوش مصنوعی ساخته شده، نمایی از شهر باستانی تبس مصر در روزگار حکومت فراعنه را بازسازی کرده است.

حجم ویدیو: ۹.۷۶M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۳۹ دانلود ویدیو
۲
نظرات بینندگان
  • پیمان ارسالی در

    مربوط به یک بازی هست احتمالا assassin's creed

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید