منظرۀ شگفت‌انگیز یک گورستان ۴ هزارساله

منظرۀ شگفت‌انگیز یک گورستان ۴ هزارساله

گورستان باستانی‌ای که در سال ۲۰۱۸ در همپشایر انگلستان کشف شد، بیش از اینکه شبیه یک اثر تاریخی باشد، مثل منظره‌ای تخیلی از سیاره‌های بیگانه به نظر می‌رسد.

کد خبر : ۱۳۸۱۵۷
بازدید : ۱۸۹۴

فرادید| بعضی از یافته‌های باستان‌شناسی در همان لحظۀ اول خیره‌کننده و چشمگیر به نظر می‌رسند و تا مدت‌ها در خاطره‌ها باقی می‌مانند. آن چیزی که در سال ۲۰۱۸ در کاوش‌های باستان‌شناسی در منطقۀ آندوور (Andover) در همپشایر انگلستان کشف شد نیز از همین جنس بود.

به گزارش فرادید؛ باستان‌شناسان که قبل از اجرای یک پروژۀ مسکن‌سازی در این منطقه مشغول کاوش بودند، بعد از کنار زدن خاک سطحی، با سطحی سفید از جنس گچ طبیعی رو به رو شدند که بر روی آن نشانه‌هایی دایره‌ای و بزرگ به وضوح دیده می‌شد.

2

این دایره‌ها در واقع آثار باقی‌ماندۀ تعدادی گورپشتۀ مربوط به عصر برنز بودند که قدمتشان به ۴۴۰۰ تا ۳۸۰۰ سال قبل می‌رسید.

در این محوطه بقایای چهار خندق بزرگ دیده می‌شود که نشانۀ گورپشته‌های عصر برنز هستند. عرض خندق‌های بزرگتر به ۵ متر نیز می‌رسد. هر کدام از این پشته‌های دایره‌ای شکل حاوی تدفین‌هایی به شکل‌های مختلف است؛ گاهی بقایای خاکستر افراد دفن شده و گاهی خود جسد در خاک دفن شده است.

barrows1

در این مکان اشیائی مانند کوزه‌های سفالی مربوط به دوران رومی نیز یافت شده که نشان می‌دهد این‌جا به مدت نزدیک به دو هزار سال مورد استفاده بوده است.

۳
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید