کشف ۲۰۰۰ سند از تاریخ برده‌داری در آمریکا در یک خانه ۲۰۰ساله

کشف ۲۰۰۰ سند از تاریخ برده‌داری در آمریکا در یک خانه ۲۰۰ساله

بسیاری از این اسناد سوابق فروش مردان، زنان و کودکان برده را نشان می‌دهد. همچنین در این اسناد داستان‌هایی مربوط به سیاهپوستان آزاد نیز دیده می‌شود که برخی از آنها از دست برده‌داران گریخته بودند.

کد خبر : ۱۳۸۶۹۹
بازدید : ۶۳

حدود ۲۰۰۰ صفحه سند تاریخی مرتبط با دوران برده‌داری در آمریکا مربوط به دهه‌های ۱۶۰۰ تا ۱۸۰۰ میلادی در زیرشیروانی یک منزل مسکونی قدیمی در مریلند، آمریکا کشف شده است.

به نقل از پایگاه خبری هیل، این منزل ۲۰۰ ساله که برای تخریب آماده می‌شد در دل خود اسناد بیشماری مربوط به سیاهپوستان آزاد و برده‌ها را داشت؛ این اسناد تاریخی در یک حراجی محلی برای فروش گذاشته شده‌اند.

مورخان و اعضای جامعه محلی سیاهپوستان مبالغی را برای حفظ این اسناد جمع کردند تا از فروش آنها جلوگیری کنند و از آنها آرشیوی برای عموم تهیه کرده‌اند.

"کارولین بروکز"، مورخ پروژه Chesapeake Heartland در این باره گفت: این برای نسل جوانتر و مردم مهم است چون به آنها می‌گوید که اوضاع چطور بوده و چطور پیش رفته. برای آنکه به جلو قدم بردارید، باید ببینید اوضاع در گذشته چطور بوده است.

این اوراق و اسناد در یک پلاستیک زباله و در زیرشیروانی منزل قدیمی نزدیک "چسترتاون" در مریلند زمانی یافت شد که "نانسی بوردلی"، مالک منزل در حال تمیز کردن زیرشیروانی در بهار سال جاری میلادی بود.

بنا بر گزارش‌ها، زیربنای خانه که در سال ۱۸۰۳ بر روی املاکی ساخته شده بود که از سال ۱۶۶۷ متعلق به این خانواده بود، آسیب دید و ساختمان قرار بود تخریب شود. قرار بود این اسناد را به سطل زباله بیندازند اما آنها را داخل جعبه‌های چوبی به حراجی بردند.

"آدام گودهارت"، مدیر مرکز مطالعات تجربه آمریکایی Starr در کالج واشنگتن گفته است: آنچه این اسناد را متمایز می‌کند،‌ این است که برده‌ها برای خانواده‌های معمولی آن دوران آمریکا بودند. مثلا بجای خانواده‌های بانفوذ یا ثروتمند، صاحبان این برده‌ها را کشاورزان خرد، سازندگان کفش یا نجارها تشکیل می‌دادند.

بسیاری از این اسناد سوابق فروش مردان، زنان و کودکان برده را نشان می‌دهد. همچنین در این اسناد داستان‌هایی مربوط به سیاهپوستان آزاد نیز دیده می‌شود که برخی از آنها از دست برده‌داران گریخته بودند.

پیدا شدن این اسناد تاریخی مربوط به برده‌داری سیاهپوستان در ایالات متحده آمریکا در حالی صورت گرفته که هنوز با وجود ایجاد تغییرات بیشمار در طول چندین قرن در این کشور، میراث برده داری و نژادپرستی سیستماتیک برای زیرپا گذاشتن و پایمال کردن حقوق سیاهپوستان آمریکایی هنوز هم ادامه دارد.

پس از کشته شدن جورج فلوید سیاهپوست به دست افسر سفیدپوست آمریکایی در سال گذشته میلادی که اعتراضات مدنی زیادی در پی داشت، علاقه و تمایل مردم به این بخش از تاریخ آمریکا و چنین اسناد مکشوفه‌ای مجددا خودش را نشان داده است.

منبع: ایسنا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید