کشف دیواری عظیم که قدیمی‌تر از دیوار بزرگ چین است

کشف دیواری عظیم که قدیمی‌تر از دیوار بزرگ چین است
کد خبر : ۱۴۴۴۲۵
بازدید : ۳۰۱۷۲

کشف آثاری از یک سازه بزرگ در شرق چین نشان می‌دهد که دیوار چین نخستین دیوار بزرگ جهان نبوده است.

یک تیم بین‌المللی از باستان‌شناسان در جریان کاوش‌های خود در استان «شاندونگ» در شرق چین موفق به کشف بقایای یک دیوار عظیم شدند که از دیوار چین قدیمی‌تر است.

به گزارش هریتیج‌کی، این دیوار سنگی حدود 2500 سال قدمت دارد و به کرات در متون تاریخی چین از آن نام برده شده بود، اما بدلیل عدم کشف بخش‌هایی از آن تا کنون وجودش همواره نوعی افسانه پنداشته می‌شد.

در متون تاریخی چین از این دیوار به عنوان «دیوار بزرگ ژی» که حدود سال 500 پیش از میلاد در شرق چین فعلی به دستور یکی از امپراطوری سلسله امپراطوری ژی ساخته شده، نام برده شده است.

کشف بقایای دیوار ژی در شرایطی صورت می‌گیرد که قدمت دیوار چین حدود 2200 سال بوده و با این حساب می‌توان گفت که دیوار چین قدیمی‌ترین دیوار عظیم جهان نیست.

دیوار چین یکی از عجایب هفت‌گانه جهان شمرده می‌شود و در جهان به لحاظ زمان ساخت، طولانی‌ترین و بزرگ‌ترین مهندسی تدافعی نظامی در جهان کهن است. این دیوار که برای جلوگیری از حملات اقوام وحشی شمالی به مرزهای چین ساخته شده در نقشه جغرافیایی چین حدود 7 هزار کیلومتر امتداد یافته و طی قرنها نیز برج‌های آتش برای خبررسانی و یا قلعه‌های مرزی در کنار آن احداث شده‌اند.

منبع: ایسنا

۴۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید