(ویدئو) کشف یک راز عجیب درباره مجسمه ابولهول؛ رد آبهای ماقبل از تاریخ بر روی مجسمه!

(ویدئو) کشف یک راز عجیب درباره مجسمه ابولهول؛ رد آبهای ماقبل از تاریخ بر روی مجسمه!

تاریخ ساخت مجسمه ابوالهول یکی از جذاب ترین و در عین حال عجیب ترین معماهای باستان شناسی جهان به شمار می رود. در واقع اگرچه حدس و گمان های فراوانی درباره تاریخ ساخته شدن این مجسمه بزرگ وجود دارد اما هنوز هیچ یک از این تاریخ ها رنگ قطعیت به خود نگرفته است.

کد خبر : ۱۴۸۰۷۵
بازدید : ۶۹۶

راهنماتو نوشت: با اینکه فرهنگ مصر باستان یک فرهنگ نگارشی بسیار کهن بوده و ما حتی از هزاره پنجم پیش از میلاد نیز علائم نگارشی از این فرهنگ داریم اما هیچکدام از آنها کوچکترین اشاره ای به مجسمه ابوالهول ندارند. این موضوع به پیچیدگی هرچه بیشتر معمای ساخت این مجسمه افزوده است.

اکنون برخی زمین شناسان موفق شدند آثاری از آب گرفتگی را بر روی مجسمه ابوالهول تشخیص بدهند که به نظر می رسد می تواند افقی بر معمای تاریخ ساخت آن بیندازد.

زمین شناسان می گویند این آثار آب نشان می دهد که این مجسمه و یا بخش هایی از آن به زیر آب رفته بود اما همین علم زمین شناسی اشاره دارد که آخرین مورد از آب گرفتگی های وسیع در مصر به دوران بسیار قدیم و حتی پیش از مصریان باستان باز می گردد.

برخی زمین شناسان می گویند این آب گرفتگی مر بوط به پیشروی دریای مدیترانه در دوره بارانی 800000 سال قبل باز می گردد که زمین شاهد عبور از دوران یخبندان و افزایش گرما و به طبع آن افزایش سطح آب بود.

با این همه برخی دیگر از دانشمندان نیز باور دارند که این افزایش سطح آب مربوط به دوره پر بارانی بود که زمین از 10000 تا 7000 سال پیش تجربه کرد و دقیقا پس از همین دوران بود که انسان اولین اجتماعات بشری خود را شکل داد.

با این همه حتی اگر نظریه دوم را بپذیریم، مجسمه ابوالهول باید پیش از 7000 سال پیش ساخته شده باشد اما در این دوران هیچ تمدن پیشرفته ای هنوز شکل نگرفته بود که بتواند چنین مجسمه عظیمی را بسازد.

حجم ویدیو: ۸.۷۱M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۵۸ دانلود ویدیو
۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید