(تصاویر) کشف دو خانۀ ۱۵۰۰ ساله که در اعماق جنگل پنهان شده بودند

(تصاویر) کشف دو خانۀ ۱۵۰۰ ساله که در اعماق جنگل پنهان شده بودند

بیش از ۱۵۰۰ سال پیش، دو مجموعه ساختمان مسکونی در جنگلی در مکزیک ساخته شدند که بقایای آن‌ها قرن‌ها در میان انبوه درختان پنهان بودند. حالا کاوش‌های باستان‌شناسی شکوه این خانه‌های قصرمانند را دوباره آشکار کرده‌اند.

کد خبر : ۱۵۱۶۳۶
بازدید : ۷۳۹۵۸

فرادید| بر اساس گزارشی که ۷ سپتامبر از موسسه ملی انسان‌شناسی و تاریخ مکزیک منتشر شد، کارشناسان اخیراً این دو ساختمان را که زیر لایه‌هایی از شاخ و برگ جنگل از دید پنهان شده بودند، کشف کرده‌اند.

به گزارش فرادید، این خانه‌ها در منطقه باستان‌شناسی کابه در یوکاتان در جنوب شرقی مکزیک کشف شدند. باستان‌شناسان می‌گویند آن‌ها بین سال‌های ۲۵۰ تا ۵۰۰ پس از میلاد ساخته شده‌اند.

foto_home

نمای نزدیک خانه در طول کار مرمت

به گفته این موسسه، کارشناسان موسسه ملی تاریخ مکزیک (INAH) خاطرنشان کردند که یکی از این خانه‌ها به دلیل ظاهر کاخ‌مانند خود متمایز است. به گفته بریتانیکا، این خانه شامل یک ضمیمه‌ی تقریباً ۸۵ فوتی با رواقی تزئین‌شده با ۹ دهانه و هشت ستون است، ستون‌های کم‌عمقی که مقابل یک دیوار ساخته شده‌اند.

foto4

کارشناسان می‌گویند این ساختمان حکاکی‌ها و طرح‌های پیچیده‌ای دارد. 

باستان‌شناسان می‌گویند این خانه با تزئینات پیچیده‌ی خود شامل کنده‌کاری‌هایی است که نقوش پر، پرندگان و مهره‌ها را به تصویر کشیده‌اند. راه‌پله آثاری از یک مجسمه‌ی گچی به طول نزدیک به ۳۰ فوت دارد.

foto3

foto1

باستان‌شناسان بقایای سرامیکی از جمله کاسه‌های پلی‌کروم و ظروف کاربردی را هم در این مکان کشف کردند.

مترجم: زهرا ذوالقدر

۱۰۷
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید