یک مقبرۀ 2600 ساله در ایتالیا برای نخستین بار گشوده شد

یک مقبرۀ 2600 ساله در ایتالیا برای نخستین بار گشوده شد

در پارک باستان‌شناسی Vulci در مرکز ایتالیا، یک مقبره اتروسکی دست‌نخورده با دو اتاقک و قدمت ۲۶۰۰ سال که ماه آوریل کشف شده بود، به دست باستان‌شناسان برای اولین بار گشوده شد.

کد خبر : ۱۵۹۶۱۶
بازدید : ۱۴۰۸۵

فرادید| این مقبره دو اتاقکی واقع در گورستان اوستریا در شهر تاریخی Vulci در  مرکز ایتالیا، دست‌نخورده و حاوی بقایا و مصنوعات بسیار نادر است. 

به گزارش فرادید، قدمت این آرامگاه تقریباً ۲۶۰۰ سال و حاوی کلکسیونی غنی از سفال، ظروف، پیاله‌ها و یک دیگ برنزی است. همه اشیاء در شرایط عالی هستند، از جمله ظروف حاوی غذا که در مراسم مذهبی اتروسکی «آخرین غذا» از آن‌ها استفاده می‌شد؛ یک پیشکش غذایی که قبل از مهروموم شدن مقبره در داخل آن سوزانده میشد.

تمدن اتروسکی از 600 سال قبل از میلاد در ایتالیا رونق داشت و در سدۀ اول قبل از میلاد همزمان با شکوفایی امپراتوری روم ناپدید شد.

1

از نظر جزییات، این مقبرۀ بسیار بزرگ، دارای دو اتاقک است که در سنگ ایجاد شده‌اند و از نظر معماری نیز قابل‌توجه هستند. 

سیمونا کاروسی، باستان‌شناس مسئول این سایت تاریخی، تأکید می‌کند که چگونه این یافته به شیوه‌ای منحصر به فرد مراسم «ضیافت تدفین» واقعی را به ما نشان داده است؛ درست به همان شکل که اتروسک‌ها آن را قرن‌ها قبل انجام می‌دادند. 

1

مقبره ۵۸

شهر اتروسکی در لاتیوم مارِما در مرز توسکانی به احتمال زیاد یکی از مراکز اصلی اتروریا و یک مرکز تجاری بوده است زیرا گروه باستان‌شناسانی که مقبره را باز کردند با گنجینه وسیعی از سفال و کوزه‌ها مواجه شدند که حاوی شراب یونان، به احتمال زیاد از جزیره Chios بودند. 

باستان‌شناسان مقبره‌ی بزرگی با دو اتاقک حفرشده در یک بستر آتشفشانی نرم پیدا کردند. اتاق اول شامل چهار کوزۀ حمل و نقل اتروسکی برای شراب محلی بود. اتاق دوم حاوی کوزه‌ها و سرامیک‌هایی از شرق یونان، ایونیا، کورینث و تولیدات محلی از جمله سفال سیاه بوچِرو بود. باستان‌شناسان بر این باورند که دو کوزۀ اتاق B از جزیره خیوس آمده‌اند؛ جایی که با ارزش‌ترین شراب در جهان یونانی-رومی تولید می‌شد. یک کاسه سه‌پایه و اشیاء آهنی نیز در اتاق B یافت شدند.

مترجم: زهرا ذوالقدر

۳۷
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید