(تصاویر) بقایای کشف شدۀ «جنگ» در سال 2023؛ از شمشیر سه هزارساله تا کپسول زمان

(تصاویر) بقایای کشف شدۀ «جنگ» در سال 2023؛ از شمشیر سه هزارساله تا کپسول زمان

از جنگ‌هایی که سه هزار سال قبل در اروپا رخ دادند تا جنگ جهانی دوم؛ امسال باستان‌شناسان بقایای گوناگونی از سلاح‌ها، کشتی‌ها و استحکامات نظامی گذشته را کشف کردند.

کد خبر : ۱۷۳۱۹۶
بازدید : ۹۷۰

فرادید| درگیری‌های نظامی معمولاً اثراتی از خود به جای می‌گذارند و میدان‌های جنگ را با سلاح‌ها، زره‌ها و دیگر آثار خونریزی پر می‌کنند. در سالی که گذشت، بقایای کشف‌شدۀ باستان‌شناسی، از درگیری‌های مسلحانۀ عصر برنز تا جنگ جهانی دوم را در بر می‌گرفتند. شمشیرها جزو یافته‌های رایج بودند.

به گزارش فرادید، محققان از یک شمشیر ۳۰۰۰ ساله با دستۀ برنزی هشت ضلعی در آلمان، یک سلاح آهنی ۱۰۰۰ساله در فنلاند و یک جفت شمشیر سواره نظام رومی با قدمت ۱۸۰۰ سال در انگلستان رونمایی کردند. به طور مشابه، اکتشافات باستانی شامل سرنیزه‌های چوبی که جلوی حمله ناگهانی جنگجویان گالی به اردوگاه‌های نظامی ژولیوس سزار را گرفتند، طرح‌های کلی سه اردوگاه موقت رومی در صحرای اردن و یک قلعه رومی در اسکاتلند، می‌شدند. 

13

شمشیر ی با دسته برنزی هشت ضلعی که بعد از سه هزار سال هنوز کاملا درخشش خود را حفظ کرده بود

کشف جالب توجه دیگر این بود که کارگران آکادمی نظامی ایالات متحده در وِست پوینت نیویورک، کپسول زمانی را پیدا کردند که مربوط به حدود سال ۱۸۲۸ بود. این کپسول در پایه یک مجسمه پنهان شده بود. اگرچه جعبه حاوی این کپسول در آغاز خالی به نظر می‌رسید، یک باستان‌شناس که رسوبات داخل آن را غربال می‌کرد، شش سکه نقره و همچنین یک مدال یادبود را درون آن پیدا کرد. 

12

جعبه‌ای که 200 سال در پایۀ یک مجسمه در یک آکادمی نظامی پنهان شده بود

در پنسیلوانیا، مقامات پارک ملی نظامی گِتیسبورگ پس از این که یک باستان‌شناس یک گلوله توپ منفجرنشده را کشف کرد که گمان می‌رفت توسط متفقین در روز دوم نبرد ژوئیه ۱۸۶۳ شلیک شده بود، ارتش را فراخواندند. به گفته سخنگوی پارک، این مرد یافته‌اش را به آرامی روی زمین گذاشت، از آن عکس گرفت و به سمت تپه‌ها دوید. خوشبختانه، متخصصان مهمات موفق شدند با موفقیت گلوله را منفجر کنند.

اکتشافات مربوط به جنگ جهانی دوم شامل بقایای یک هواپیمای پی-۳۹ بِل ایراکوبرا میشد که فرانک مودی، خلبان ۲۲ساله آن را هدایت میکرد. هواپیمای مودی حین یک تمرین آموزشی در سال ۱۹۴۴ به دریاچه هورون سقوط کرد. پس از گذشت سالها، غواصان بیش از ۶۰۰ اثر باستانی را از محل سقوط هواپیما پیدا کردند، اما تنها در سال ۲۰۲۳ بود که توانستند موتور ۱۲۰۰ پوندی هواپیما را به ساحل بیاورند.

دورتر از ساحل در دریای چین جنوبی، جستجوگران زیرآبی بقایای مونته‌ویدئو مارو، یک کشتی تجاری ژاپنی را یافتند که توسط یک زیردریایی آمریکایی در ۱ ژوئیه ۱۹۴۲ با اژدر غرق شد. خدمه زیردریایی نمی‌دانستند کشتی حامل حدود ۱۰۰۰ اسیر متفقین است که بیشتر آن‌ها، استرالیایی‌هایی بودند که بر اثر غرق شدن کشتی جان باختند. این حادثه بدترین فاجعه دریایی در تاریخ استرالیا است. 

1

یک زیردریایی آمریکایی، مونته‌ویدئو مارو را سال ۱۹۴۲ غرق کرد و بزرگترین تلفات جانی استرالیا در دریا را ببار آورد

7

تصویر بازسازی شدۀ یک قلعه رومی در اسکاتلند که در سال گذشته کشف شد

6

طرح‌های کلی سه اردوگاه موقت رومی در صحرای اردن​

5

سرنیزه‌های چوبی که جلوی حمله ناگهانی جنگجویان گالی به اردوگاه‌های نظامی ژولیوس سزار را گرفتند

4

یک جفت شمشیر سواره نظام رومی با قدمت ۱۸۰۰ سال در انگلستان

3

 سلاح آهنی ۱۰۰۰ ساله در فنلاند

مترجم: زهرا ذوالقدر 

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید