(تصاویر) سفر به عصر قاجار؛ از چرخ و فلک در تهران تا رقص عربی در لرستان

(تصاویر) سفر به عصر قاجار؛ از چرخ و فلک در تهران تا رقص عربی در لرستان

از چرخ و فلکی که 120 سال قبل در تهران می‌چرخید تا مراسم جشن و پایکوبی در پشتکوه لرستان؛ با این عکس‌ها شما را به تماشای صحنه‌هایی از زندگی ایرانیان در دوران قاجار می‌بریم.

کد خبر : ۱۷۳۸۹۱
بازدید : ۶۱۵۳

فرادید| در مجموعۀ «سفر به عصر قاجار» هر بار با چند عکس باکیفیت که از آرشیوهای معتبر تهیه شده‌اند، شما را به تماشای گوشه‌هایی از زندگی مردم ایران در بیش از یک قرن قبل می‌بریم.

به گزارش فرادید؛ این عکس‌ها را می‌توان بارها و بارها تماشا کرد و هر بار چیزهای تازه‌ای در آن‌ها دید؛ از جزییات لباس‌ها و چهره‌ها گرفته تا شکل و شمایل خانه‌ها و خیابان‌ها و هر چیز دیگری که در طول این یک قرن و اندی دچار تغییرات فراوان شده است.

عکس نخست امروز به احتمال زیاد قدیمی‌ترین تصویر از یک چرخ و فلک در ایران است؛ آنطور که در آرشیو مربوطه ذکر شده، این عکس در سال 1284 یا 1285 شمسی ثبت شده است، یعنی حدود 118 سال قبل. با دقت در تصویر می‌توان کودکی را دید که در بالاترین قسمت چرخ و فلک نشسته است.

47072743

عکس دوم، آنطور که در آرشیو مربوطه ذکر شده، تصویری از یک مراسم اهدای مدال در میدان مشق تهران است.

022wZzaZqACM

عکس سوم مراسم جشنی را نشان می‌دهد که در آن عده‌ای مشغول نواختن سازهای مختلف و عده‌ای نیز آمادۀ اجرای یک رقص دسته‌جمعی هستند. آنطور که در آرشیو و در پایین خود تصویر ذکر شده، این مراسم مربوط به اعراب ساکن منطقۀ پشتکوه لرستان بوده است.

493890828

۲۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید