جزر و مد، قبرهای باستانی را از دل صخره‌ها پدیدار کرد

جزر و مد، قبرهای باستانی را از دل صخره‌ها پدیدار کرد

پس از ریزش بخشی از صخره‌ها در جزر و مد، دو سازه سنگی که گمان می‌رود گور باشند، کشف شده‌اند.

کد خبر : ۱۸۱۶۲۸
بازدید : ۹۳۸

فرادید| پس از شناسایی این قبرها توسط مردی که سگش را برای گردش بیرون برده بود، پلیس به ساحل فاکستون نزدیک آلن‌ماوث در نورثامبِرلَند فراخوانده شد. دکتر جِین هَریسون باستان‌شناس می‌گوید این سازه‌ها احتمالاً گورهای صندوقی هستند که قدمت‌شان به عصر برنز، وایکینگ‌ها یا قرون وسطی بازمی‌گردد. 

به گزارش فرادید، شورای شهرستان نورثامبرلند در حال مشورت با باستان‌شناسان محلی در مورد این یافته‌ها و تصمیم‌گیری در مورد آن‌هاست. 

3

این سازه‌ها توسط یک سگ‌گردان به نام کریگ تامپسون پیدا شدند: «من سال‌هاست هر روز با سگم در این ساحل پیاده‌روی کرده‌ام و هرگز چیزی شبیه به آن را ندیده بودم. من آن‌ها را جمعه شب دیدم و فکر کردم در هر صورت باید به پلیس اطلاع دهم. من فقط یک مایل دورتر در بولمِر به دنیا آمدم و بزرگ شدم، همیشه اینجا ماهی می‌گیرم اما هرگز صحبتی از وجود قبر در صخره‌ها نشنیده‌ام.» 

2

جیم وات که در سیتون پوُینت نزدیک محل کشف یک کاروان (خانه سیّار) دارد، معتقد است این سازه‌ها قبلا ظاهر شده‌اند: «چند سال پیش آن‌ها در جریان جزر و مد بسیار بالا در معرض دید قرار گرفتند، اما بعد دوباره دفن شدند.» 

1

دکتر هریسون افزود: «گورهای صندوقی ممکن است متعلق به ماقبل تاریخ، به ویژه عصر برنز، وایکینگ یا قرون وسطی، مسیحی یا بت‌پرستی باشند. ممکن است توازن آن‌ها در اثر فروپاشی از بین رفته باشد، اما اگر موقعیت قرارگیری آن‌ها از شرق به غرب باشد، احتمالاً مسیحی هستند.» 

دکتر هریسون می‌گوید این قبرها در منطقه‌ای پیدا شدند که از نظر باستان‌شناسی غنی است. 

باستان‌شناسان تنها در چهار مایلی شمال در هاویک، یکی از قدیمی‌ترین کلبه‌های دوره میان‌سنگی بریتانیا را کشف کردند که مربوط به حدود ۷۸۰۰ سال قبل از میلاد است. 

گورستانی متشکل از پنج قبر صندوقی عصر مفرغ نیز در این محل یافت شده است.

مترجم: زهرا ذوالقدر 

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید