(تصویر) جویندۀ ولزی با فلزیابش یک «انگشتانۀ عاشقانه» کشف کرد

(تصویر) جویندۀ ولزی با فلزیابش یک «انگشتانۀ عاشقانه» کشف کرد

یک جوینده فلز، حین کاوش زیر درختی در ولز یک انگشتانه باستانی را کشف کرد. انگشتانه وسیله‌ای برای حفاظت از انگشت در زمان دوخت پارچه و لباس و کار با سوزن بوده است.

کد خبر : ۱۸۱۲۵۰
بازدید : ۴۸۴

فرادید| راب اِدواردز و پسر عمویش در نوامبر ۲۰۲۰ با فلزیاب‌های خود در پِمبروکشایر ولز مشغول کاوش بودند که ادواردز تصمیم گرفت کار جستجو را به پایان برساند اما ناگهان یک سیگنال واضح و عالی پیدا شد. 

به گزارش فرادید، ادواردز زیر یک درخت بلوط یک شیء نقره‌ای دید که ابتدا فکر کرد سکه است، اما از اینکه فهمید حدسش اشتباه بوده، متعجب شد. ادواردز در واقع یک انگشتانه‌ی نقره‌ای باستانی را کشف کرده بود. 

ادواردز می‌گوید: «تازه وقتی الگوهای حکاکی‌شدۀ روی انگشتانه را دیدم، فهمیدم چیز خاصی پیدا کرده‌ام. صادقانه بگویم، پسر عمویم (که شریک فلزیابی من است) کمی حسادت کرد!» 

2

این انگشتانه مربوط به دوران پس از قرون وسطی است (بین سال‌های ۱۶۸۲ و ۱۷۴۰) و شبیه چندین انگشتانه دیگر متعلق به قرن هفدهم از انگلستان و ولز است. این شئ بلند و باریک اما نسبتا سنگین از دو قسمت ساخته شده: قسمت گرد بالایی آن به بدنه‌ای متصل است که با شش نوار عرضی به شکل زیگزاگ در بالای یک الگوی بافت زنبیل، تزئین شده است.

در حکاکی پایین انگشتانه عبارتی با مضمون پایداری احساسات عاشقانه با حروف بزرگ انگلیسی بزرگ نوشته شده است: LYKE STIL AND LOVE EVER.

ادواردز می‌گوید: «دوست دارم به این فکر کنم که چه کسی از آن استفاده کرده؟ آیا در قلعه‌ای که در مسیر دیدم از آن استفاده می‌شده؟ آیا کسی با گم شدن آن به دردسر افتاده؟ بسیار خوشحالم که توانستم آن را با بقیه شما به اشتراک بگذارم.»

مترجم: زهرا ذوالقدر

۱
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید