آیا جوانی ابدی در انسان ها ممکن است؟ فیزیک تنها مانع است!

آیا جوانی ابدی در انسان ها ممکن است؟ فیزیک تنها مانع است!

چند دلیل احتمالی برای پیری وجود دارد. طبق تکامل، هر نسل از موجودات باید پیر شوند و بمیرند تا راه را برای نسل جدید باز کنند. در این صورت، مردن یک نقص نیست؛ بلکه یک ویژگی است.

کد خبر : ۱۵۵۱۷۹
بازدید : ۱۲۲

برایان جانسون، یک کارآفرین نرم‌افزاری بوده که سالیانه حدود ۲ میلیون دلار هزینه می‌کند تا بدن ۴۵ ساله خود را ۱۸ ساله نگه دارد. او بیش از ۳۰ پزشک و متخصص را استخدام کرده تا تمام عملکرد‌های بدنش را زیر نظر داشته باشند.

جانسون، روزانه بیش از ۱۱۰ ویتامین مصرف کرده و قبل از خوردن هر چیزی از سالم بودن آن مطمئن می‌شود. تلاش برای جلوگیری از پیری، تقریباً به شغل تمام‌وقت او تبدیل شده است. جانسون اطلاعاتش در مورد جلوگیری از پیری را به اشتراک گذاشته تا به بقیه افراد کمک کند که بدن خود را برای مدت طولانی‌تری جوان نگه دارند.

جانسون، تنها یکی از افراد ثروتمندی بوده که میلیارد‌ها دلار خرج پیر نشدن خود می‌کنند. اما در نهایت، در تلاش برای دستیابی به جوانی ابدی با یک مانع بزرگ روبرو می‌شوند، قوانین فیزیک.

چند دلیل احتمالی برای پیری وجود دارد. طبق تکامل، هر نسل از موجودات باید پیر شوند و بمیرند تا راه را برای نسل جدید باز کنند. در این صورت، مردن یک نقص نیست؛ بلکه یک ویژگی است.

پیتر هافمن، متخصص زیست فیزیک و نانومکانیک، توضیح داده که «ماشین‌های مولکولی» مختلفی وجود دارند که تکثیر سلول‌ها، جابجایی مواد مغذی و… را انجام می‌دهند. این ماشین‌ها توسط هزاران مولکول آب احاطه شده‌اند و یک تریلیون بار در ثانیه با آن‌ها برخورد می‌کنند. فیزیکدانان، این حرکت را «حرکت حرارتی» نامیده‌اند.

به عبارت دیگر، به دلیل زندگی کردن، پیری را تجربه می‌کنیم. ممکن است بتوانیم این روند را کنترل کنیم، اما هنوز محدودیت‌هایی وجود دارد. برخی از آسیب‌های ناشی از پیری که در بدن ما رخ می‌دهند، می‌توانند معکوس شوند؛ اما با وجود ۳۷ تریلیون سلول از ۲۰۰ نوع مختلف که همگی بر یکدیگر تأثیر می‌گذارند، معکوس کردن روند پیری بسیار دشوار است.

اما آیا راه‌های دیگری وجود دارد که انسان بتواند به طور سیستماتیک سرعت پیری را کند کند؟

دمای سرد گاهی اوقات کمک‌کننده است. رژیم‌های کم کالری نیز مؤثر هستند. تحقیقات انجام شده روی موش‌ها نشان می‌دهند که قرار گرفتن در معرض میدان‌های مغناطیسی با استاتیک متوسط ممکن است سرعت پیری را در کل بدن کندتر کند. با این حال، مطالعات دیگری نشان می‌دهند که قرار گرفتن در معرض میدان‌های الکترومغناطیسی می‌تواند پیری را تسریع کند. دانشمندان در حال بررسی عواملی هستند که بر این نتایج متفاوت تأثیر می‌گذارد.

از سوی دیگر، با توجه به اندازه گونه انسان، طول عمر ما در حال حاضر بسیار فراتر از آن چیزی بوده که منطقاً باید باشد. حیوانات در حیات وحش به ندرت پیر می‌شوند؛ زیرا مدت‌ها قبل از اینکه فرصتی برای پیری داشته باشند، در اثر شکار، بیماری یا گرسنگی می‌میرند.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید