این ۹ نشانه می‌گوید که شما آدم خوشحال و موفقی هستید

این ۹ نشانه می‌گوید که شما آدم خوشحال و موفقی هستید

آیا می‌توان میزان شادی را با تعداد دوستان یا میزان استحکام روابط با دوستان سنجید؟ قطعا چنین است. اگر گروه بزرگی دوست داشته باشید، آدم‌های زیادی برای حمایت شدن، معاشرت، خوش‌گذرانی و البته عشق ورزیدن دارید.

کد خبر : ۱۶۲۶۸۱
بازدید : ۷۷۶

آیا میلیاردها دلار در بانک یا کشتی تفریحی چند متری دارید که می‌توانید سراسر جهان را با آن درنوردید؟ عالی است. اما آیا غیر از این موارد هم چیزهایی هستند که بتوانند بدون پول شادی زندگی ما را بیش‌تر کنند؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا ۹ نشانه را برای‌تان بشماریم که می‌گویند شما در زندگی خوشحالید، حتی اگر بر اساس تعریف‌های مرسوم موفق نباشید!

۱.مشغول به کاری هستید که به آن عشق می‌ورزید

یکی از بزرگ‌ترین موفقیت‌های زندگی صرف انرژی و زمان برای شغلی است که حقیقتا به آن علاقه دارید. اگر نگوییم همه مردم، بسیاری از مردم، سال‌های کاری‌شان را در شغل‌هایی سپری می‌کنند که حقیقتا به آن‌ها علاقه‌ای ندارند.

مثل موشی که داخل یک چرخ در حال دویدن است، این افراد نیز با وعده پنیرهای بزرگتر، یا پولی که در بدو امر خیلی زیاد به نظر می‌رسد، به دویدن در این حلقه عادت می‌کنند.

بعد ترس از دست دادن این منبع مالی است که مانع از بیرون دویدن این آدم‌ها از این حلقه می‌شود. اما خوب فکر کنید. بیشتر ما ۸ساعت در روز ۵روز یا بیشتر در هفته کار می‌کنیم.

پس اگر شما هم در زمره آدم‌های خیلی خوش‌شانسی هستید که به کاری که انجام می‌دهید، صرف نظر از اینکه چه نوع کاری باشد، علاقه دارید و می‌توانید بخش اعظمی از روزمره‌تان را به آن اختصاص دهید، مطمئنا می‌توانید روی خوشحالی‌ای که این کار برای‌تان به ارمغان می‌آورد حساب کنید.

۲.رابطه‌ای عالی دارید

نویسنده فرانسوی، ژرژ ساند، می‌گوید: «فقط یک شادی در زندگی وجود دارد و آن عشق ورزیدن و دوست‌داشته شدن است.»

این جمله درباره برخی از افراد صدق می‌کند اما همه نیازی ندارند برای خوشحال بودن در یک رابطه باشند. برخی از آدم‌ها در تنهایی و تجرد هم به اندازه افرادی که در رابطه هستند خوشحالند و زندگی‌ای غنی و پربار را تجربه می‌کنند.

اما اگر شما از آن نوع آدم‌هایی هستید که دوست دارید در رابطه باشید، پس می‌توانید مطمئن باشید که یک رابطه عالی خوشحالی زیادی را به زندگی‌تان می‌آورد.

چه چیزی یک رابطه عالی را می‌سازد؟ پاسخ به این سوال یک مقاله مفصل را می‌طلبد اما خیلی خلاصه رابطه‌ صادقانه، شفاف، که هر دو طرف برای نیازهای هم ارزش قائلند و به هم اهمیت می‌دهند و از همدیگر حمایت می‌کنند، یک رابطه عالی است.

این نوع رابطه، فارغ از اینکه زندگی‌تان در چه سطحی قرار داشته باشد، می‌تواند برای‌تان شادی بیاورد.

۳.زندگی خانوادگی شما پربار است

اینکه بخواهید رابطه عاشقانه را در زندگی تجربه کنید یا خیر بستگی به خودتان دارد. اما یک چیز است که حقیقتا نمی‌توانید انتخاب کنید و آن خانواده‌ای است که در آن متولد و رشد کرده‌اید. تنها کاری که می‌توانید بکنید آن است که از آنچه دارید بهترین استفاده را بکنید.

برخی آدم‌ها خوش‌شانس‌تر هستند و در خانواده‌ای حامی‌تر و عاشق‌تر متولد شده‌اند. بقیه به سختی کار می‌کنند تا چنین خانواده‌ای را برای خودشان بسازند. این تلاش و سعی شامل تشکیل خانواده‌ای می‌شود که بتوانید تا حدی در ساخته شدنش نقش داشته باشید.

حتی اگر در زمینه کسب درآمد و شغل موفق نباشید، برخورداری از خانواده‌ای که بتوانید در آن عشق و حمایت را تجربه کنید نوع دیگری از موفقیت است. برخی حتی می‌گویند وقتی پای شادی وسط باشد خانواده از همه چیز مهم‌تر است.

۴.دوستانی عالی دارید

آیا می‌توان میزان شادی را با تعداد دوستان یا میزان استحکام روابط با دوستان سنجید؟ قطعا چنین است. اگر گروه بزرگی دوست داشته باشید، آدم‌های زیادی برای حمایت شدن، معاشرت، خوش‌گذرانی و البته عشق ورزیدن دارید.

این‌ها آدم‌هایی هستند که برخلاف خانواده انتخاب‌شان می‌کنید و انتخاب‌تان می‌کنند. آن‌ها آدم‌هایی هستند که با شما وقت می‌گذرانند زیرا دوست‌تان دارند و می‌خواهند از شما حمایت کنند و زندگی‌شان را با شما سهیم باشند.

نویسنده برزیلی، پائولو کوئیلو، می‌گوید: «دوستی یک چیز بزرگ نیست. میلیون‌ها چیز کوچک است.»

این جمله به زیبایی و شیرینی توضیح می‌دهد که چگونه کارهای کوچکی که دوستان در روزمره برای هم انجام می‌دهند به یک عمر کمک و مثبت‌اندیشی اضافه می‌کند.

مهم نیست زندگی‌تان اکنون در چه سطحی است، دوستان عالی می‌توانند به شادی شما در زندگی کمک کنند.

۵.برای سرگرمی‌های‌تان وقت دارید

بنجامین فرانکلین، سیاستمدار آمریکایی، یک جمله معروف دارد که می‌گوید: «آیا زندگی را دوست دارید؟ پس زمان را از دست ندهید زیرا زندگی از آن ساخته شده است.»

همه ما شنیده‌ایم که می‌گویند زمان طلاست اما احتمالا بنجامین فرانکلین آن را بهتر می‌دانسته است. او می‌دانست که می‌توانید با زمان‌تان درآمد کسب کنید اما نمی‌توانید درآمدتان را ببرید و با آن زمان بخرید.

این باعث می‌شود که زمان بسیار بیش‌تر از پول اهمیت داشته باشد پس سعی کنید آن را خردمندانه خرج کنید. اگر وقت دارید تا به سرگرمی‌ها و فعالیت‌های مورد علاقه‌تان برسید، از یک میلیاردر که مجبور است دائم کار کند و نگران پولش باشد، خوشحالترید.

۶.خوش‌بین هستید

خوش‌بینی شاید ویژگی ذاتی برخی‌ها باشد اما تبدیل به یک فلسفه شده است. خوش‌بینی آهنربای شادی است. اگر مثبت بمانید، چیزها و آدم‌های خوب به سمت شما جذب می‌شوند.

حتی اگر شغلی عالی، ماشینی خوب یا مدال ندارید، هنوز هم می‌توانید شادی را پیدا کنید. کافی است که نسبت به آینده مثبت باشید و خنده روی لب‌هایتان را در کل زندگی حفظ کنید.

۷.حسود نیستید

وقتی شخصی را می‌بینید که خانه‌ای عالی دارد یا از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده می‌کند، به دلیل حسادت و این فکر که ای کاش همه این‌ها مال شما بود و نه آن‌ها، حالت تهوع نمی‌گیرید.

حسادت به هیچ‌طریقی شما را به شادی نمی‌رساند. نویسنده فرانسوی، فرانسوا دو لاروشفوکو، در قرن پانزدهم این را دریافته بود که نوشت: «دوام حسادت ما بیش‌تر از شادی کسانی است که به آن‌ها حسادت می‌کنیم.»

به بیان دیگر، حسادت یک بن‌بست است که می‌تواند شما را در خود گیر بیندازد. اما اگر اصلا حسود نباشید و به جای اینکه از دیدن شادی و موفقیت‌های دیگران خشمگین شوید، بتوانید صادقانه از شادی‌شان خوشحال شوید و موفقیت‌های‌شان را جشن بگیرید، یعنی حتی اگر در زندگی موفق نباشید، حالتان خوب است.

۸.در زندگی اشتیاق و حرارت دارید

آیا از آن آدم‌هایی هستید که صبح زود از خواب بلند می‌شوید، پرده‌ها را کنار می‌زنید و همسو با صدای آواز پرندگان سوت می‌زنید؟

آیا هر روز جدید برای شما هیجان‌انگیز است و با خودش وعده‌های دلچسبی برای آینده همراه دارد؟ اگر چنین است پس شما شاد هستید.

چون خیلی از آدم‌ها حقیقتا اشتیاقی در زندگی ندارند. بسیاری از ما با غرولند و شکایت از خواب بلند می‌شویم: «آه یک روز دیگه....».

اما آدم‌هایی که در زندگی اشتیاق دارند چه بیمار باشند و چه سالم، چه پیر باشند و چه جوان و چه فقیر باشند و چه ثروتمند، یک شادی درونی را همیشه تجربه می‌کنند.

۹.شاکرید

حتما بارها شنیده‌اید که باید «شکرگذاری» را تمرین کنید و این ویژگی‌ای است که بسیاری از متخصصان پیشنهاد می‌دهند تا احساس افسردگی و نارضایتی را تخفیف دهند.

تبدیل شدن به فردی شاکر حقیقتا زمان می‌طلبد و برای شاکر بودن باید خیلی هشیارانه و آگاهانه به همه چیزهایی که داشتن‌شان در زندگی نعمت است، فکر کنید.

فیلسوف آلمانی، اکهارت توله، می‌گوید: «اعتراف به تمام خوبی‌هایی که هم‌اکنون در زندگی از آن برخوردارید، پایه و اساس همه فراوانی‌ها است.»

اگر از آن دسته آدم‌هایی هستید که با کوچک‌ترین خوبی‌هایی که در زندگی رخ می‌دهد شکرگذاری می‌کند، قطعا آدم خوشحالی هستید. اگر نیستید، می‌توانید این تمرین را آنقدر تکرار کنید تا به بعدی طبیعی از هستی و هویت‌تان تبدیل شود.

سخن آخر

به نظر می‌رسد که اغلب آدم‌ها موفقیت‌ را بر مبنای محل زندگی، میزان دارایی، مقدار پولی که درمی‌آورید، گز می‌کنند. آن‌ها انتظار دارند همه این‌ها را در زندگی داشته باشند و بعد شروع کنند به تجربه خوشحالی.

اما نشانه‌هایی که برشمرده شد نشان می‌دهد که حتی اگر حس می‌کنید بر مبنای این متغیرها آدم موفقی محسوب نمی‌شوید، اما در زندگی خوشحالید. هر کسی می‌تواند، ورای موقعیت اجتماعی و جایگاهی که در زندگی دارد، خوشحالی درونی را تجربه کند.

برای رسیدن به جامعه‌ای بهتر، انسان خوشحال، مطلوب‌تر از انسان افسرده‌ای است که تصور می‌کند هیچ اقدامی برای بهبود شرایط حاضر موثر نیست و ترجیح می‌دهد در رختخواب بماند. خوشحالی یک نوع مبارزه است!

منبع: همشهری

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید