برای فشار، چه میوه ای بخوریم؟

برای فشار، چه میوه ای بخوریم؟

میوه‌ها سرشار از فیبر، ویتامین‌ها، املاح و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. به همین دلیل هم مصرف منظم و روزانه آنها می‌تواند به بهبود عملکرد سیستم گوارشی و سیستم ایمنی بدن کمک کند.

کد خبر : ۱۷۰۵۳۵
بازدید : ۳۸

یکی از مهم‌ترین نکاتی که درباره میوه‌ها و سبزی‌های تازه مطرح می‌شود، تاثیر مثبت فیبر فراوان آنها بر کنترل فشار خون است، تا جایی که متخصصان قلب به افراد مبتلا به فشار خون بالا توصیه می‌کنند که مصرف روزانه میوه‌های تازه و متنوع، مخصوصا میوه‌های حاوی پتاسیم را به‌منظور کنترل فشار خون در رژیم غذایی روزانه­شان داشته باشند.

اگر می‌خواهید بدانید که در میان میوه‌های زمستانی کدام‌یک از آنها می‌توانند تاثیر بهتری بر کنترل فشار خون داشته باشند، بهتر است که ادامه این مطلب را بخوانید.

1. موز

همان‌طور که گفته شد، دریافت پتاسیم کافی در کنار فیبر فراوان به مدیریت فشار خون بالا کمک می‌کند و نقش مثبتی در حفظ سلامت سیستم قلبی‌ـ‌عروقی در بیماران مبتلا به فشار خون دارد. از طرف دیگر، پتاسیم اثرات مخرب سدیم را در بدن کاهش می‌دهد و التهاب عروق خونی را هم کمتر می‌کند.

به همین دلیل هم بهتر است که افراد مبتلا به فشار خون بالا، موز تازه را در رژیم غذایی روزانه‌شان بگنجانند. این افراد می‌توانند روزی یک عدد موز را به‌عنوان میان‌وعده یا همراه با وعده صبحانه شان میل کنند.

2. کیوی

از دیگر میوه‌هایی که استفاده از آن در روزهای سرد سال به کنترل فشار خون کمک می‌کند، کیوی است. کیوی حجم زیادی از ویتامین C را در خود جای داده و از این‌رو استفاده منظم از آن می‌تواند نقش مثبتی در کاهش فشار خون سیستولیک در افراد مبتلا به فشار خون بالا داشته باشد.

از طرف دیگر، کیوی هم جزو میوه‌های حاوی پتاسیم است و از این طریق هم می‌تواند به تنظیم فشار خون و بهبود عملکرد سیستم قلبی‌ـ‌عروقی در افراد مبتلا به فشار خون بالا کمک کند. شما می‌توانید کیوی را در میان‌وعده‌ها یا در ترکیب با انواع سالادها مصرف کنید.

3. انار

انار جزو میوه‌های حاوی ترکیبات پلی‌فنولیک است. به همین دلیل هم مصرف آن می‌تواند با کنترل فشار، قند و کلسترول خون به حفظ سلامت سیستم قلبی‌ـ‌عروقی کمک کند.

بعضی از تحقیقات نشان داده اند که پلی‌فنول‌های انار، تاثیر مثبتی بر کاهش فشار خون دارند. از طرف دیگر، بعضی از پژوهش‌ها نیز ثابت کرده‌اند که نوشیدن آب انار می‌تواند فشار خون سیستولیک را تا 5 میلی‌متر جیوه کاهش بدهد.

منبع: سلامت نیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید