نکاتی جالب درباره کابینت کنج و پنتری شیک که آشپزخانه شما را متحول می‌کنند

نکاتی جالب درباره کابینت کنج و پنتری شیک که آشپزخانه شما را متحول می‌کنند

نظرتان درباره استفاده از کابینت کنج و پنتری چیست؟ این یک ایده جالب برای زیباسازی فضای آشپزخانه و مرتب کردن آن است که راهنماتو می‌خواهد همه چیز را درباره‌اش با شما در میان بگذارد.

کد خبر : ۱۷۱۴۰۹
بازدید : ۵۰

داشتن یک آشپزخانه مرتب و زیبا آرزوی همه ما است. گاهی هم آرزو می‌کردیم که ای کاش فضایی برای جداسازی مواد خوراکی از سایر وسایل آشپزخانه داشتیم. به هر حال آشپزخانه نقطه عطف خانه‌ است.

فضایی در خانه که خانواده را دور هم جمع می‌کند. حال فرض کنید همراه با عطر خوش وعده‌های غذایی، آشپزخانه‌ای مرتب داشته باشیم. نظرتان درباره استفاده از کابینت کنج و پنتری چیست؟ این یک ایده جالب برای زیباسازی فضای آشپزخانه و مرتب کردن آن است که راهنماتو می‌خواهد همه چیز را درباره‌اش با شما در میان بگذارد.

کابینت پنتری چیست؟

از آن جایی که آشپزخانه محلی برای گردهم‌آیی انواع خوراکی است پس محل نگداری خوراکی‌ها نیز هست. اما، برخی از مواد خوراکی نیازی به نگهداری در یخچال ندارند. آیا ما باید این خوراکی‌ها را در کابینت‌های معمولی و کنار سایر لوازم آشپزخانه قرار دهیم؟

اگر مواد لازم لاندری روم یا ماشین لباسشویی را نیز در آشپزخانه نگه داریم چطور؟ آیا باید بدون تفکیک تمام این مواد و لوازم را داخل کابینت بگذاریم؟ نظرتان درباره کابینت پنتری چیست؟ کابینت‌های پنتری برگرفته شده از کلمه فرانسوی pan به معنای نان هستند که امروز در دل شیک‌ترین آشپزخانه‌ها جا پیدا کرده‌اند.

4ef1db41-421d-4cd2-a6ab-72c7f2a4db78 (1)

مزیت‌های استفاده از کابینت پنتری در آشپزخانه چیست؟

کابینت‌های پنتری با ظاهر و اشکال متفاوتشان به ما کمک خواهند کرد که مواد خوراکی، مواد شوینده و ظروف را از یکدیگر تفکیک کنیم. مثلا اگر شیرینی‌پزی یکی از لذت‌بخش‌ترین لحظات زندگی ما در آشپزخانه باشد نیز می‌توانیم کابینت پنتری را به مواد و لوازم مورد نیاز کیک و شیرینی‌پزی اختصاص دهیم. یکی دیگر از مزایای کابینت پنتری، قابلیت طبقه‌بندی کابینت‌ها به شکلی است که بوی مواد شوینده یا خوراکی متفاوت، بر یکدیگر تاثیر نگذارند. به خصوص اگر این مساله یکی از دغدغه های همیشگی ما است.

2bed2d50-9e49-48a3-853e-25fe95b7aff4

بهترین محل برای نصب کابینت پنتری در آشپزخانه کجاست؟

کابینت‌های پنتری با اشکال و طرح‌های متفاوتی ساخته می‌شوند و بهترین محل برای نصب آن‌ها کاملا بستگی به محیط آشپزخانه شما دارد. اما، از آن‌جایی که کابینت پنتری محل مناسبی برای نگهداری مواد خوراکی است، می‌توانیم محل نصب آن را کنار یخچال در نظر بگیریم. اگر که آشپزخانه نسبتا بزرگی دارید و ماهانه مواد خوراکی بسیار زیادی تهیه می‌کنید، بهتر است کابینت‌های پنتری کمد شکل بزرگی برای آشپزخانه‌تان در نظر بگیرید.

4a53dd69-db81-473d-be2f-3b851225a061

اما، اگر آشپزخانه شما کوچک است، استفاده از کابینت‌های پنتری با طول نیم الی دو متر و عرض چند سانتی، لابه‌لای سایر کابینت‌ها گزینه‌ای مطلوب برای شما است. داخل چنین کابینت‌های پنتری را با قفسه‌بندی‌هایی شیک، به‌گونه‌ای طراحی می‌کنند که به راحتی بتوانید شیشه‌های ادویه، جعبه‌های حبوبات و حتی تنقلات را در آن جای دهید. از آن جایی که کابینت‌های پنتری قفسه‌هایی کم ارتفاع ولی عمیق دارند، امکان دیده شدن تمامی مواد موجود را به روشنی فراهم می‌کنند. این یعنی دیگر نیازی نیست مدت زمانی طولانی برای پیدا کردن مواد اولیه‌مان هدر دهیم.

becdf715-79c0-453c-8865-a18ca07b93c5

تفاوت بین کابینت پنتری با پنتری روم چیست؟

اگر منزل شما بسیار بزرگ است و مواد خوراکی بسیار زیادی دارید، می‌توانید به جای کابینت پنتری از پنتری روم استفاده کنید. پنتری روم‌ها اتاقک‌هایی مجزا از آشپزخانه هستند که برای قرار دادن مواد خوراکی، مواد شوینده، صیفیجاتی مثل سیب‌زمینی و پیاز و غیره مناسب خواهند بود. با قفسه‌بندی‌هایی شیک و مرتب به راحتی می‌توانیم پنتری روم را تبدیل به محلی مناسب برای چیدمان مواد خوراکی و غیره کنیم. در برخی مواقع نیز می‌توانیم، یخچالی مضاعف داخل پنتری روم قرار دهیم و مواد خوراکی که باید در یخچال قرار دهیم را داخل آن بگذاریم.

c42e6762-f02c-4524-be0d-80cf5e2e5ad1

کابینت کنج چیست؟

یکی از ایده‌هایی که مشتق شده از زندگی و معماری مدرن است، استفاده حداکثری از فضا است. وقتی که علم ریاضی با هنر معماری دست در دست یکدیگر وارد آشپزخانه ما شوند، راهی برای استفاده حداکثری از فضای آشپزخانه با اشکال هندسی خاص فراهم خواهند کرد. تا به حال به کنج آشپزخانه دقت کرده‌اید؟ آیا می‌دانید با استفاده از کابینت‌های معمولی یا قرار دادن استندها چقدر فضا را از دست داده‌اید؟ اما، اگر با استفاده از هندسه کابینتی برای کنج آشپزخانه و متناسب با آن بسازیم آشپزخانه‌ای مرتب‌تر خواهیم داشت.

247199e6-ee05-44bf-b990-095d4a4f30cb

کابینت‌های کنج برای چه چیزی قابل استفاده هستند؟

کابینت‌های کنج را به شیوه‌های متفاوتی می‌توان قفسه‌بندی و طراحی کرد. بسته به نوع طراحی کابینت کنج، آن‌ها می‌توانند فضای مناسبی برای قرار دادن قابلمه و درهایش، انواع ظرف و ظروف و غیره داشته باشند. اما، جنجالی‌ترین و ترندترین ایده برای کابینت‌های کنج، استفاده از فضای آن‌ها به‌عنوان کابینت پنتری است که پیش‌تر درباره آن صحبت کردیم.

e74d8496-0730-4614-9666-0cef47d98fd4

از آن‌جایی که کابینت کنج، حدفاصل بین سایر کابینت‌ها یا استندهای آشپزخانه است، می‌تواند موادی را که ممکن است بر یکدیگر تاثیر منفی گذاشته و کیفیتشان را از بین ببرند تفکیک کنند. بعلاوه فضایی قابل دسترسی برای ما به‌وجود می‌آورند که به راحتی تصمیم بگیریم چه ادویه‌ای انتخاب کنیم یا متوجه شویم که شیشه کدام یک از حبوبات‌ها خالی شده و باید به زودی برای خرید آماده شویم!

69afec6b-4725-4237-8b7c-737ddf05bdd8

بهترین نوع کابینت‌های کنج و پنتری کدام هستند؟

اگر که می‌خواهید به تازگی کابینت‌های آشپزخانه‌تان را تعویض کنید، با انتخاب محل مناسب برای کابینت کنج و پنتری از کابینت‌ساز یا مهندسان معمار بخواهید چنین کابینت‌هایی را با توجه به جنس، رنگ و سبک سایر کابینت‌ها و لوازم آشپزخانه برای شما بسازند. اما اگر در نظر دارید که در میان کابینت‌های موجود، کابینت کنج و پنتری انتخاب کنید، باید حتمان به جنس، سبک و رنگ کابینت‌های پیشین توجه کنید. مناسب‌ترین جنس برای کابینت‌های پنتری، چوب و آلومینیوم هستند چراکه به راحتی می‌توانند مواد مورد نظر را در دل خود حفظ کنند.

ef7bd614-0b75-4ecc-91c7-276cdc34a03a

منبع: راهنماتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید