طرز استفاده از سرخ کن برای تهیه سیب‌ زمینی بدون استفاده از روغن

طرز استفاده از سرخ کن برای تهیه سیب‌ زمینی بدون استفاده از روغن

در این مطلب روشی را به شما آموزش می‌دهد که بدون استفاده از روغن می‌توانید یک ظرف پر از سیب‌ زمینی ترد و نمکی داشته باشید.

کد خبر : ۲۰۳۶۴۴
بازدید : ۲۴۲

اگر شما هم عاشق سیب‌ زمینی سرخ شده هستید و از تردی آن لذت می‌برید حتما می‌دانید که حجم زیاد روغنی که در تهیه‌ی آن استفاده می‌شود چقدر می‌تواند برای سلامتی ضرر داشته باشد. البته از خوشمزگی این سیب‌ زمینی‌ها هم نمی‌شود گذشت. پس باید به دنبال یک راه حل دیگر برای این کار باشیم.

راهی که بتوانیم در خانه سیب‌ زمینی‌های ترد و خوشمزه‌ای مثل رستوران‌ها آماده کنیم. در این مطلب روشی را به شما آموزش می‌دهد که بدون استفاده از روغن می‌توانید یک ظرف پر از سیب‌ زمینی ترد و نمکی داشته باشید. باور کنید بدون استفاده از حتی یک قطره روغن هم ممکن است! راز این کار در استفاده از هواپز و البته کمی فوت و فن در آماده‌سازی سیب‌ زمینی‌هاست. پس اگر با خواندن همین چند خط هم هوس سیب‌ زمینی سرخ شده کردید، این مطلب را تا آخر بخوانید.

راز تردی سیب‌ زمینی‌

برای داشتن سیب‌ زمینی‌های ترد باید این راز مخفی را بدانید. قبل از هر چیز، سیب‌ زمینی‌ها را برای مدتی در آب سرد قرار دهید. این کار باعث می‌شود نشاسته‌ی اضافی از آن‌ها خارج شده و در نتیجه سیب‌ زمینی‌ها به هم نچسبند و در طول پخت تردتر شوند.

آیا خیساندن سیب‌ زمینی ضروری است؟

اگر عجله دارید و وقت کافی برای خیساندن ندارید، می‌توانید از انجام این مرحله صرف‌نظر کنید. فقط یادتان باشد که در این صورت سیب‌ زمینی‌ها به اندازه کافی ترد نخواهند شد و برای جلوگیری از چسبیدن به هم، باید مرتبا آن‌ها را در حین پخت هم بزنید.

اما اگر می‌خواهید سیب‌ زمینی‌هایی با تردی بی‌نظیر داشته باشید، بهتر است قبل از قرار دادن در هواپز، آن‌ها را به مدت حداقل ۲۰ دقیقه در آب سرد خیس کنید و سپس آبکشی کرده و کاملاً خشک کنید. این بهترین روش برای آماده سازی سیب‌ زمینی‌ها است.

 

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید