بیمارستان متروکه‌ای با «سه روح سرگردان» که لوکیشن فیلم‌های ترسناک شده بود

بیمارستان متروکه‌ای با «سه روح سرگردان» که لوکیشن فیلم‌های ترسناک شده بود

بیمارستان لیندا ویستا از سال ۱۹۹۱ تا سال ۲۰۱۱ به یک لوکیشن محبوب برای فیلم‌های ترسناک تبدیل شده بود.

کد خبر : ۱۳۸۳۷۲
بازدید : ۳۵۹

فرادید| بیمارستان لیندا ویستا (Linda Vista) که حالا بیش از سی سال از تعطیلی‌اش می‌گذرد، یکی از قدیمی‌ترین بیمارستان‌های لس‌آنجلس بود. این مرکز درمانی در سال ۱۹۰۵ یعنی ۱۱۸ سال قبل شروع به کار کرد و نهایتا در سال ۱۹۹۱ تعطیل شد.

به گزارش فرادید؛ فضای وهم‌آور و خوفناک‌ این بیمارستان باعث شده بود که تصاویر راهروها و اتاق‌های متروک آن در بیش از ۶۰ فیلم سینمایی، سریال تلویزیونی و موزیک ویدئو مورد استفاده قرار گیرند.

Exterior_view_of_Santa_Fe_Railroad_Hospital__opposite_Hollenbeck_Park__in_Boyle_Heights__Los_Angeles__1905_(CHS-5199)

(ساختمان اولیۀ بیمارستان)

بیمارستان لیندا ویستا در اصل برای استفادۀ کارمندان و کارگران خط آهن سانتافه ساخته شد. در اولین سال‌های تاسیس، بیمارستان رونق زیادی داشت به طوری که برای خودش مزرعۀ پرورش مرغ و گاو و همینطور باغی برای تهیۀ شیر، تخم مرغ و سبزیجات تازه احداث کرده بود.

4

در سال ۱۹۲۴ ساختمان اولیه تخریب شد و ساختمان تازه‌ای جای آن را گرفت. در سال ۱۹۳۷ هم بخش‌های دیگری به آن افزوده شد. اما بالاخره دورۀ «رکود بزرگ» از راه رسید و در همین دوره بود که شهرت خوب این بیمارستان به تدریج لکه‌دار شد.

لس‌آنجلس غربی به تدریج از یک منطقۀ ثروتمند و پر رونق به محله‌ای با جرم و جنایت بالا تبدیل شد و بیمارستان لیندا ویستا نیز دیگر به جای کارگران و کارمندان راه آهن بیشتر به درمان مجروحان درگیری‌های خیابانی و مجرمان اختصاص پیدا کرده بود.

خیلی زود بیمارستان با مشکل هزینه‌های بالا و کمبود سرمایه‌گذاری نیز مواجه شد. این وضعیت به نوبۀ خودش موجب افت کیفیت بیمارستان و بالا رفتن نرخ مرگ و میر در آن شد. دکترها و پرستارها هم به بیمارستان‌های بهتر می‌رفتند؛ روندی که در نهایت در سال ۱۹۹۱ منجر به تعطیلی کامل بیمارستان شد.

6

مثل هر بیمارستان متروک دیگری، داستان‌های زیادی از وجود ارواح در این بیمارستان دهان به دهان می‌چرخد. بعضی از آدم‌هایی که برای کنجکاوی به درون این ساختمان متروکه رفته‌اند مدعی شده‌اند که نیروهایی نامرئی آن‌ها را لمس کرده‌اند یا هل داده‌اند.

7

جالب است که بیشتر گزارش‌ها دربارۀ رویت ارواح در این بیمارستان مربوط به سه روح خاص است: یک دختربچه در اتاق عمل، یک زن جوان که در راهروهای طبقه سوم قدم می‌زند و یک مستخدم که هنوز کارهای روزمره‌اش را انجام می‌دهد.

2

این بیمارستان از قضا چندان دور از محلۀ هالیوود در لس‌آنجلس نیست و به همین خاطر محل فیلمبرداری بعضی از فیلم‌ها بوده است. مثلا بخش‌هایی از فیلم‌های «پرل هاربر» و «طولانی‌ترین فاصله» در این بیمارستان فیلم‌برداری شده است. همچنین سریال‌های «دکستر»، «ذهن‌های جنایتکار» و «بافی قاتل خون‌آشام‌ها» نیز صحنه‌هایی دارند که در اینجا فیلم‌برداری شده‌اند.

3

در سال ۲۰۱۱ ساختمان این بیمارستان توسط یک شرکت خانه‌سازی خریداری شد و در حال حاضر به مجموعه‌ای آپارتمانی برای سالمندان فقیر تبدیل شده است.

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید