(تصاویر) موزه خودرو‌های آنتیک و تاریخی ایران

(تصاویر) موزه خودرو‌های آنتیک و تاریخی ایران

موزه خودرو‌های تاریخی با جمع‌آوری منحصربه‌فردترین خودرو‌ها در صنعت خودروسازی، فضایی برای نگهداری از این آثار و نمایش آن‌ها ایجاد کرده است تا تاریخچه ورود و تغییرات خودرو در ایران را به تصویر بکشد.

کد خبر : ۱۳۹۸۸۲
بازدید : ۸۱

موزه خودرو‌های تاریخی ایران در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۲ با مجموعه‌ای بی‌نظیر از اتومبیل‌های آنتیک، لوکس و تاریخی که متعلق به دوران پیش از انقلاب بودند، فعالیت خود را شروع کرد. مشکل اصلی این موزه ساختار سوله مانند آن بود که شرایط نگهداری مناسبی برای این خودرو‌های ارزشمند نداشت.

باتوجه‌به این شرایط، موزه پس از مدتی برای بازسازی به‌صورت موقت تعطیل شد تا اینکه بالاخره در روز ۱ آبان ۱۴۰۰ با تمام قوا و با تغییرات زیادی دوباره بازگشایی شده است. بازطراحی موزه خودرو‌های تاریخی ایران طی طرح توسعه موزه‌های موسسه فرهنگی موزه‌های بنیاد مستضعفان صورت گرفت.

این موزه در کیلومتر ۱۰-۱۱ جاده مخصوص کرج قرار گرفته و با شکل و شمایل جدیدش حسابی دل طرفداران خودرو‌های آنتیک را آب کرده است. ساختمان موزه شبیه به پارکینگی با خودرو‌های لوکس قدیمی است که در کنار هم چیده شده است.

موزه خودرو‌های تاریخی با جمع‌آوری منحصربه‌فردترین خودرو‌ها در صنعت خودروسازی، فضایی برای نگهداری از این آثار و نمایش آن‌ها ایجاد کرده است تا تاریخچه ورود و تغییرات خودرو در ایران را به تصویر بکشد. موزه خودرو‌های تاریخی شامل مدل‌های کمیابی از اتومبیل‌های مختلف ازجمله پیرس آرو لیموزین آب‌طلاکاری شده، رولزرویس سیلور گوست احمد شاه قاجار، مدل نادر فانتوم ۴ ضدگلوله و… است.

 

منبع: جماران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید