(تصاویر) خانه‌های زیرزمینی سوییس؛ یک چشم‌انداز «هابیتی» واقعی

(تصاویر) خانه‌های زیرزمینی سوییس؛ یک چشم‌انداز «هابیتی» واقعی

اگر تا به حال رویای زندگی کردن در خانه‌ای درون زمین را داشته‌اید، پیتر وچ معمار سوئیسی، این رویا را به واقعیت تبدیل کرده است.

کد خبر : ۱۸۵۶۰۱
بازدید : ۵۱۳۸۶

فرادید| دفتر معماری وچ مستقر در زوریخ به رهبری پیتر وچ، ده‌ها مورد از چنین خانه‌های زیست‌محیطی ذخیره‌ساز انرژی را در سراسر سرزمین مادری خود ساخته است. آن‌ها نوید یک سبک زندگی دوستدار طبیعت در فضای زندگی ارگانیکی هستند که ما را به یاد خانه هابیت‌ها می‌اندازد. 

به گزارش فرادید، این خانه‌های زیرزمینی در دیتیکون سوئیس ساخته شده‌اند. این تپه‌های رنگارنگ خانه‌هایی را زیر خود جای داده‌اند که تقریباً از دید پنهان هستند. طراحی آن‌ها طوریست که انگار بطور اتفاقی با یک جامعه مخفی زیرزمینی برخورد کرده‌اید که طراحی مدرن و زندگی کم‌مصرف را همزمان مورد توجه قرار داده است. این خانه‌ها شبیه کلبه‌های دنج برای زندگی به نظر می‌رسند اما در واقع درون آن‌ها بسیار بزرگ است. این ملک شامل ۹ خانه‌ی مجزای سه، چهار، پنج، شش و هفت اتاق‌خوابه است. حتی یک دریاچه مصنوعی در مرکز، یک پارکینگ زیرزمینی و فضایی برای رشد گیاهان در این ملک وجود دارد. 

f4adb0fd

از آنجا که لایه‌ای از خاک از خانه‌ها محافظت می‌کند، این خانه‌ها در طول زمستان دارای عایق طبیعی هستند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تنها از یک‌سوم انرژی مصرفی یک خانه معمولی استفاده کنند. این خانه‌ها دارای دمای خنک در طول تابستان هستند که سبب می‌شود تهویه مطبوع و سایر دستگاه‌های تغییر دما غیرضروری شود. وچ به یکپارچگی طبیعی خانه‌ها بدون نیاز به افزودن یا حذف زمین اضافه یا به خطر انداختن یکپارچگی چشم‌انداز طبیعی مفتخر است. او می‌گوید آن‌ها صرفاً جعبه‌ای روی زمین نساخته‌اند، بلکه معماری آن‌ها تابع طبیعت و یکپارچه است.

78e213a3

4d75c67c

5

6

 

7

9

 مترجم: زهرا ذوالقدر

۱۱۷
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید