(تصاویر) یک ویلای خاص ژاپنی در «زیر» درختان گیلاس

(تصاویر)  یک ویلای خاص ژاپنی در «زیر» درختان گیلاس

«کومادوری فوجی»، یک ویلای خصوصی است که در سال 2023 در حومۀ شهر فوجیمی ژاپن افتتاح شده است؛ نمونه‌ای برجسته از سبک معماری خاص و رویکرد غیرمتعارف ترونوبو فوجیموری، معمار و تاریخ‌نگار ژاپنی است. در این اثر، طبیعت در بالاترین جایگاه اهمیت قرار دارد.

کد خبر : ۱۸۷۸۷۱
بازدید : ۳۹۲۵

فرادید| کلمات «بازیگوش» و «شگفت‌انگیز» که اغلب برای توصیف سازه‌های فوجیموری به کار می‌روند، به خوبی توصیف‌کننده این تازه‌ترین پروژه او نیز هستند.

به گزارش فرادید؛ این ویلای خصوصی در زمینی به وسعت ۴۰۰۰ متر مربع، روی یک شالیزار متروکه که برای دهه‌ها بلااستفاده مانده بود ساخته شده است. این مکان منظره‌ای دراماتیک و بدون مانع از چشم‌انداز روستایی اطراف را ارائه می‌دهد.

2

ساختمان کشیدۀ اقامتگاه شبیه به یک کشتی چوبی بزرگ است که بر روی «دریایی» از شالیزارها مشرف است. نمای این ساختمان با عناصر معماری دست‌ساز معمار، از جمله روکش چوب سوخته، سقفی با روکش مس و دیوارهای گچ‌کاری‌شده سفید تزئین شده است.

kodomari-fuji-designboom-09

اما یکی از چشمگیرترین ویژگی‌های این اثر ردیفی از درختان گیلاس هستند که در امتداد سقف کاشته شده‌اند؛ درختانی که علاوه بر جلوۀ شاداب و منحصر به فردی که ایجاد می‌کنند، تصویر سنتی و مشهور شکوفه‌های بهاری ژاپنی را نیز تداعی می‌کنند.

3

kodomari-fuji-designboom-full-2-818x537

۹
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید