(تصاویر) معماری استثنایی یک ویلای «نیمه‌مرئی» در شیب کوهستان

(تصاویر) معماری استثنایی یک ویلای «نیمه‌مرئی» در شیب کوهستان

استودیوی یونانی سیناس، ویلای رُز (Rhoēs) را به گونه‌ای طراحی کرده که تا حد زیادی در دل منظرۀ کوهستانی جزیرۀ سریفوس از چشم پنهان شده است؛ یک ویلای نامرئی یا دست‌کم «نیمه‌مرئی» با چشم‌اندازی خارق‌العاده!

کد خبر : ۲۰۶۹۰۴
بازدید : ۵۹

فرادید| استودیوی یونانی سیناس، ویلای رُز (Rhoēs) را به شکل یک مجموعه ویلایی با روکش سنگ طراحی کرده است، به طوری که این سکونتگاه لوکس با مناظر ناهموار و شگرف در حومه جزیره سریفوس در یونان یکی شده و به یک معنا در دل منظره پنهان شده است. این ساختار زیرزمینی با ترکیب یک خانه‌ی ۳۰۰ متری و یک مهمانخانه‌ی ۹۰ متری، از دل شیب‌های تند و بوته‌های خاردار وحشی بیرون آمده و در عین حال که چشم‌انداز دریا را به حداکثر رسانده، تغییر چشمگیری در محیط اطراف خود نیز نداده است.

به گزارش فرادید؛ ناحیه‌ی اطراف و بالای خانه تقریباً دست‌نخورده مانده و شکل اصلی خود را حفظ کرده است. فقط نمای اصلی ویلا و چند شکاف که برای تهویه هوا و ورود نور در پشت ویلا تعبیه شده‌اند قابل رویت هستند.

1

به گزارش فرادید، تیم سازنده برای دستیابی به این یکپارچگی، در زمین برش دقیقی انجام داده و شکاف مستقیمی را جایی ایجاد کرده که سقف ویلا به پایان رسیده و به یک سایبان در فضای باز با لبه نازک تبدیل شده است. زیر این سایبان، نمای سنگ‌تراشی‌شده که در اصل از مصالح خاکبرداری‌شده ساخته شده، ساختمان را با منظره اطرافش ترکیب کرده و به آن جذابیتی سنتی و ناهموار داده است. سنگ‌کاری مواج که یادآور پارچه یا روبان در اهتزاز است، حس سبکی ایجاد کرده و سایه‌ها و طاقچه‌های جذابی به ایوان افزوده است. 

2

ایوان با حوض دایره‌ای در وسط، شبیه به سنگی است که در اثر تداوم ریزش قطره‌های آب سوراخ شده باشد. نمای سنگی که فراتر از ساختمان گسترش یافته، با دیوارهای سنگی خشکه‌چین در لبه قطعه زمین ادغام می‌شود. این دیوارها که در بخش‌های روستایی جزایر یونانی رایج هستند و به‌طور سنتی به‌عنوان تقسیم‌بندی میان قطعات زمین به کار می‌روند، ارتباط ویلا با محیط اطرافش را تقویت کرده‌اند. معماران در اینباره گفته‌اند: «ویلای رُز مظهر پیچیدگی ساده و بی‌ریایی است که جذابیت منظرۀ جزیره را با ظرافت مدرن ترکیب کرده و خلوتگاهی آرام و هماهنگ ایجاد کرده که به محیط طبیعی اطرافش احترام می‌گذارد.»

3

4

5

6

7

8

مترجم: زهرا ذوالقدر

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید