(تصاویر) این جنگل عمودی «بهترین آسمانخراش جهان» در سال 2024 است

(تصاویر) این جنگل عمودی «بهترین آسمانخراش جهان» در سال 2024 است

باغ‌هتل ۲۳ طبقه‌ی پَن پِسیفیک (Pan Pacific) در منطقه تجاری معروف سنگاپور به عنوان بهترین آسمان‌خراش جدید جهانمعرفی شده است.

کد خبر : ۲۰۹۷۵۴
بازدید : ۶۷

فرادید| باغ‌هتل ۲۳ طبقه‌ی پَن پِسیفیک (Pan Pacific) در سنگاپور بهترین آسمان‌خراش جدید جهان لقب گرفته است. این باغ‌هتل با ارتفاع ۱۴۰ متر که در ژوئن ۲۰۲۳ افتتاح شد، سه جایزه دیگر از جمله بهترین ساختمان بلند بین ۱۰۰ تا ۱۹۹ متر را نیز دریافت کرده است. جوایز در کنفرانسی در لندن و پاریس از ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر اعلام شدند. خاویر کوئینتانا دی یونا، مدیر اجرایی شورا گفته که این هتل «نمونه‌ی بهترین شهرسازی عمودی امروزی است». 

به گزارش فرادید، شهرسازی عمودی به رویکردی اشاره دارد که بر توسعه عمودی فضاهای شهری مانند آسمان‌خراش‌ها و سازه‌های چندسطحی تأکید دارد که استفاده از زمین را به حداکثر می‌رسانند. 

1

این باغ‌هتل با گنجاندن همه‌جانبه‌ی گل و گیاه در طراحی خود، به میراث سنگاپور احترام گذاشته و در عین حال مرزهای توسعه شهری پایدار در یک محیط شهری متراکم و شلوغ را جابجا کرده و  همچنین تأییدی است بر تعهد هتل برای به حداقل رساندن مصرف انرژی و آب. برای نمونه، پنل‌های خورشیدی برای تأمین انرژی مناطق مشترک استفاده می‌شوند، آب باران برای آبیاری استفاده می‌شود و ضایعات غذایی از طریق یک هاضم زیستی در محل دوباره به طبیعت برمی‌گردند.

6

تراس ساحلی

در طراحی این هتل ۳۴۳ اتاقه توسط گروه معماری وُآ (Woha) مستقر در سنگاپور، چهار محیط جزیره‌وار (جنگلی، ساحلی، باغی و ابری) در یک ساختمان شگفت‌انگیز جمع شدند. 

در تراس جنگلی، مهمان‌ها وارد یک لابی با سقف بلند و پر از درختان سر به فلک کشیده می‌شوند. آن‌ها می‌توانند در استخرهای زمردی شنا کنند و در ساحل پر پیچ و خم شنی پر از نخل در منطقه دوم، یعنی تراس ساحلی، جست وخیز کنند. تراس باغی یک باغ آراسته با ایوان، چمن، فواره و باغ است و در نهایت، تراس ابری با سالن رقص بدون ستون، فضایی برای برگزاری رویدادها و مهمانی‌ها است.

5

تراس جنگلی

آقای لیام وی سین، مدیر اجرایی UOL Group، شرکت مادر گروه هتل‌های پَن پِسیفیک گفته که این لقب یک افتخار عالی است. او با اشاره به رویکرد طراحی این هتل که ساختمان‌ها و طبیعت را برای ایجاد فضاهای سالم‌تر و قابل‌زیست‌تر برای مردم به هم متصل می‌کند، گفت: «این تقدیر ما را میان بهترین‌های جهان قرار می‌دهد و تلاش‌های مشترک را در حمایت از معماری طبیعت‌دوست برجسته می‌کند.» 

2

(از بالا سمت چپ) تراس جنگلی، تراس ساحلی، تراس باغ و تراس ابر در باغ‌هتل پَن پِسیفیک

ساختمان باغ پَن پِسیفیک (Pan Pacific Orchard) به نسبت طرح سبز (سنجش میزان سطوح محوطه‌سازی‌شده در قیاس با مساحت محوطه توسعه) بیش از ۳۰۰ درصد دست یافت. 

1

باغ پن پسیفیک با ۳۴۳ اتاق توسط گروه معماری وُآ مستقر در سنگاپور طراحی شده است

به گفته وبسایت گروه معماری وُآ، این پروژه برنده جایزه CTBUH Urban Habitat در سال ۲۰۱۹ و بهترین ساختمان با کاربری مختلط نیز شده است. 

آقای وونگ مون سام، از بنیانگذاران وُآ، می‌گوید: «باغ پَن پِسیفیک نشان داد که ما می‌توانیم در طراحی ساختمان‌هایمان برای طبیعت کارهای بیشتری را با کمک خود طبیعت انجام دهیم.»

3

این طرح مرزهای طراحی ساختمان‌های بلند را جابجا کرد و طبیعت و امکانات رفاهی را در سطوح مختلف تلفیق کرد تا محیطی بسیار پایدار و قابل‌زیست بوجود آورد.

مترجم: زهرا ذوالقدر 

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید