(تصاویر) معماری استثنایی یک ویلا در هشتگرد که یکی از بهترین خانه‌های ایران در سال 1403 شد

(تصاویر) معماری استثنایی یک ویلا در هشتگرد که یکی از بهترین خانه‌های ایران در سال 1403 شد

ویلای «بوتیک هوم» خانه‌ای است که در آن طراحی مدرن با طبیعت پیوند خورده و فضایی آرام و دلنشین را برای ساکنانش به ارمغان آورده است. این ویلا که برای یک زوج و مهمانانشان طراحی شده، با الهام از معماری ایرانی و با در نظر گرفتن خواسته‌های خاص کارفرما، به یک اثر هنری بی‌نظیر تبدیل شده است.

کد خبر : ۲۱۱۸۷۶
بازدید : ۷۹

فرادید| پروژه معماری ویلای «بوتیک‌هوم» که در زمینی به مساحت 440 متر مربع در شهر هشتگرد ساخته شده، یکی از پروژه‌هایی بود که توانست در جایزه معمار سال 1403 به فهرست 25 خانه برتر ایران راه پیدا کند.

به گزارش فرادید؛ یکی از ویژگی‌های بارز این ویلا، استفاده هوشمندانه از عنصر آب است. استخر مرکزی که در قلب ویلا قرار دارد، نه تنها به زیبایی بصری فضا افزوده، بلکه صدا و حرکت آب نیز حس آرامش و طراوت را به محیط القا می‌کند. این حوضچه با طراحی هوشمندانه خود، به عنوان یک عنصر جدایی‌ناپذیر از فضا عمل کرده و در تمام فصول سال، زیبایی خود را حفظ می‌کند.

1-10

طراحی کشیدۀ این استخر در مرکز پروژه و خمیدگی خانه در اطراف آن باعث شده است که «بوتیک هوم» در درون خودش یک چشم‌انداز خصوصی زیبا و منحصر به فرد داشته باشد که تقریبا از تمام اتاق‌ها و فضاهای داخلی قابل مشاهده باشد.

3-11

در طراحی بوتیک هوم، به هر دو نیاز حریم خصوصی و اجتماع توجه شده است. طبقه اول ویلا به فضای خصوصی خانواده اختصاص یافته و شامل اتاق خواب اصلی و حمام اختصاصی است. این فضا، مکانی آرام و دنج برای استراحت و لذت بردن از آرامش است. در مقابل، طبقه همکف به فضایی برای دورهمی و پذیرایی از مهمانان اختصاص یافته است. این فضا با طراحی باز و نورگیر، فضایی دلنشین برای گذراندن اوقات خوش با دوستان و خانواده فراهم می‌کند.

8-6

برای جلوگیری از یکنواختی و ایجاد تنوع در تجربه زندگی در ویلا، فضاهای مختلفی با کاربری‌های متنوع در آن طراحی شده است. از فضای آرام و دنج کنار استخر گرفته تا تراس روی پشت بام که به دلیل نداشتن مشرف و امکان ایجاد فضای سبز، مکانی دلنشین برای استراحت و لذت بردن از هوای آزاد است. این تنوع در فضاها، به ساکنان این امکان را می‌دهد تا بسته به سلیقه و نیاز خود، فضایی مناسب برای هر فعالیت انتخاب کنند.

2-10

در طراحی این ویلا به سادگی و زیبایی در کنار هم توجه شده است. استفاده از مصالح طبیعی مانند آجر و چوب، به ایجاد فضایی گرم و صمیمی کمک کرده است. در عین حال، خطوط ساده و هندسی ساختمان، به ویلا ظاهری مدرن و مینیمال بخشیده است. این ترکیب هوشمندانه، باعث شده است که ویلا هم زیبا باشد و هم کاربردی.

14-5

در نهایت می‌توان گفت ویلای بوتیک هوم، بیش از این که یک خانه باشد، یک تجربه است؛ تجربه‌ای از آرامش، زیبایی و طبیعت. این ویلا به ما نشان می‌دهد که می‌توان با کمی خلاقیت و توجه به نیازهای انسان، بناهایی طراحی کرد که زندگی را زیباتر کنند و آرامش بیشتری برای ساکنان به ارمغان بیاورند.

12-6

11-8

10-11

19-2

5-7

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید