TEV ۷۵؛ کامیون برقی ۷.۵ تنی انگلیسی
کامیون برقی TEV ۷۵ با یک بار شارژ مسافت ۱۴۰ مایلی (۲۲۷ کیلومتری) را با باتری ۱۰۵ کیلوواتساعتی خود راه میرود. این کامیون برای ناوگان حمل و نقل شهری در نظر گرفته شده است.
یک شرکت انگلیسی تولید انبوه کامیونهای برقی ۷.۵ تنی خود را آغاز کرد. این شرکت قصد دارد در سال ۲۰۲۳ به نقطه عطف فروش ۱۰۰۰ کامیون برقی دست یابد.
به نقل از آیای، شرکت انگلیسی Tevva تولید تجاری کامیونهای برقی متوسط خود را پس از دریافت تاییدیه از ECWVTA آغاز کرد.
این خودروساز بریتانیایی اکنون میتواند تولید و فروش انبوه کامیونهای الکتریکی خود موسوم به TEV ۷۵ که ظرفیت حمل بار ۷.۵ تنی دارد، آغاز کند.
تاییدیههای نظارتی ضروری که توسط آژانس صدور گواهینامه خودرو (VCA) و آژانس حمل و نقل سوئد (STA) اعطا شده است، شرکت Tevva را قادر میسازد تا محصولات خود را در سراسر بریتانیا و اروپا به فروش برساند.
این شرکت در بیانیهای اعلام کرد: اولین کامیونهای الکتریکی تولید انبوه از پایگاه ما در بریتانیا تحویل داده شدهاند و توسط مشتریان دریافت خواهند شد. شرکت ما امیدوار است در سال ۲۰۲۳ به فروش ۱۰۰۰ کامیون برقی دست یابد.
ماموریت شرکت Tevva برای کربنزدایی از صنعت حمل و نقل به دنبال تلاشهای تولیدکنندگان دیگر مانند تسلا و ولوو است.
آشر بنت، بنیانگذار و مدیر عامل Tevva میگوید: ما ماموریت داریم تا کامیونهای پایدار را در مقیاس انبوه در دسترس قرار دهیم و معتقدیم فناوری ما به بخش حمل و نقل و دولتهای اروپا قدرت میدهد تا به اهداف خالص انتشار صفر کربن خود برسند.
کامیون برقی TEV ۷۵ با یک بار شارژ مسافت ۱۴۰ مایلی (۲۲۷ کیلومتری) را با باتری ۱۰۵ کیلوواتساعتی خود راه میرود. این کامیون برای ناوگان حمل و نقل شهری در نظر گرفته شده است.
شرکت Tevva همچنین قصد دارد علاوه بر سیستم الکتریکی، نسخه هیبریدی این کامیون را با افزایش برد هیدروژنی نیز معرفی کند. انتظار میرود این مدل، بُردی معادل ۳۵۴ مایل (۵۷۰ کیلومتر) داشته باشد و پیمایش مسیرهای بین شهری و مسافتهای طولانی را ممکن میکند.
به گفته این شرکت، سوخت هیدروژنی، گزینههایی را برای برد طولانیتر، محمولههای سنگینتر و سوختگیری سریعتر باز میکند که باعث میشود زمان کار بیشتر شود.
این مهم بر اساس چگالی انرژی بالاتر هیدروژن در مقایسه با باتریهای لیتیومی به دست میآید. این شرکت بر این باور است که چنین ترکیبی باعث رقابتیتر شدن محصولاتش میشود و کمترین هزینهها و انتشار گازهای گلخانهای را ممکن میسازد.
آشر میگوید: با استفاده از منابع سوخت هیدروژن و الکتریکی، میتوانیم ترکیب انرژی در حملونقل را بازنگری کنیم، فشار بر شبکه برق خود را کاهش دهیم و پذیرش کامیونهای الکتریکی را تسریع کنیم.
در حال حاضر نسخه الکتریکی این کامیون دارای موتوری با ۱۹۲ کیلووات قدرت و ۵۹۶ نیوتنمتر گشتاور است و میانگین برد آن حدود ۱۰۵ مایل (۱۷۰ کیلومتر) ذکر شده است.
حدود پنج ساعت طول میکشد تا این کامیون تا ۹۰ درصد شارژ شود، در حالی که از فناوری شارژ سریع ۲۲ کیلوواتی پشتیبانی میکند.
نسخه هیبریدی این کامیون نیز قرار است با یک مخزن هیدروژنی ۹ کیلوگرمی عرضه شود و بردی معادل ۲۶۶ مایل (۴۲۸ کیلومتر) را ارائه دهد. این مدل دارای یک بسته باتری ۱۱۲ کیلوواتی است، اما قدرت و گشتاور آن با نسخه الکتریکی یکسان است.
منبع: ایسنا