(تصاویر) ابرخودروی بتمن؛ پینین فارینا B95 با قدرت 1900 اسب بخاری

(تصاویر) ابرخودروی بتمن؛ پینین فارینا B95 با قدرت 1900 اسب بخاری

این ابرخودرو که با نام «B59 گاتهام» شناخته می‌شود، محصولی الهام‌گرفته از کاراکتر بتمن در فیلم‌های هایلوودی است. B59 گاتهام درحقیقت همان ابرخودروی B59 این شرکت محسوب می‌شود که ۱,۹۰۰ اسب بخار قدرت خود را از پیشرانه برقی خود دریافت می‌کند؛ تنها تفاوت میان این دو نسخه، طرح بدنه الهام‌گرفته از بتمن خواهد بود.

کد خبر : ۲۰۱۰۲۱
بازدید : ۱۹

هفته خودرویی مونتری یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین گردهمایی‌های مخصوص مدل‌های لوکس به شمار می‌رود این رویداد به مکانی مهم برای معرفی ابرخودروها و سوپراسپرت‌های خاص تبدیل شده است که برای بار اول و شاید آخرین‌بار در معرض دید عموم قرار می‌گیرند و سپس برای همیشه به گاراژ کلکسیونرهای ثروتمند منتقل می‌شوند. یکی از این خودروهای منحصربه‌فرد که قرار است در هفته مونتری پیش رو معرفی شود، حاصل تلاش تیم خودروسازی پینین‌فارینا و شرکت فیلم‌سازی «برادران وارنر» است.

85

این ابرخودرو که با نام «B59 گاتهام» شناخته می‌شود، محصولی الهام‌گرفته از کاراکتر بتمن در فیلم‌های هایلوودی است. B59 گاتهام درحقیقت همان ابرخودروی B59 این شرکت محسوب می‌شود که ۱,۹۰۰ اسب بخار قدرت خود را از پیشرانه برقی خود دریافت می‌کند؛ تنها تفاوت میان این دو نسخه، طرح بدنه الهام‌گرفته از بتمن خواهد بود. پینین‌فارینا پا را از رنگ‌بندی فراتر گذاشته و نشان شرکت خیالی «وین اینترپرایز» را هم در جای‌جای بدنه و کابین حکاکی کرده است.

86

گرافیک داخلی نمایشگرهای B59 گاتهام نیز با الهام از وین اینترپرایز طراحی شده و میزبان دستیار مجازی با صدای مستخدم خانگی بتمن شده است. شرکت برای اینکه مشتری متممول خود را در دنیای کاراکتر بتمن غرق کند، یک نقل‌قول مشهور از او را روی پنل در راننده حکاکی کرده است.

87

خودروسازی ایتالیایی پینین‌فارینا هم‌اکنون تنها یک نسخه از این ابرخودرو را تولید کرده که احتمالا به فروش هم رسیده است؛ بنابراین خبری از قیمت دقیق این مدل نیست.

88

پینین‌فارینا B59 نخستین بار در سال ۲۰۲۳ با قیمت پایه ۴.۸ میلیون دلار دیده به جهان گشود تا تجربه منحصربه‌فرد و لوکس برادرش یعنی باتیستا را بدون محدودیت کابین به سرنشینانش ارائه دهد. تمام مجموعه بر چرخ‌های ۲۰ و ۲۱ اینچی خاص این مدل تولیدمحدود سوار شده است تا بتواند ۱,۹۰۰ اسب بخار قدرت ۴ پیشرانه برقی را به بهترین شکل به آسفالت منتقل کند.

نیروی موتور از یک بسته باتری ۱۲۰ کیلووات ساعتی لیتیوم‌یونی T شکل دریافت می‌شود که در کمتر از ۲ ثانیه به B59 امکان رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را می‌دهد. ظاهرا به دلیل ساختار متفاوت بدنه به شکل اسپیدستر، سازنده سقف سرعت را به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت محدود کرده است.

89

دومین ابرخودروی مستقل پینین‌‎فارینا از ۵ حالت رانندگی سود می‌برد که تمام تنظمیات شاسی، مبدل گشتاور و… را دستخوش تغییر قرار می‌دهند. سازنده اعلام کرده بود که تنها ۱۰ دستگاه B59 تولید می‌شوند که هر کدام بنابه سلیقه خریدار سفارشی‌سازی خواهند شد. نظر شما درباره پیینین‌فارینا B59 و نسخه گاتهام چیست؟

90
91
92
93
94
95
96
97
98
99

منبع: پدال

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید